Gå til innhold

Naken på The Well?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 19.8.2019 den 13.04, Bag skrev:

Ditt svar bærer tydelig preg at du har vokst opp i en kultur hvor all kjønnsblandet nakenhet er seksualisert.

Jeg er ikke tvil om at eierne og de ansatte virkelig ønsker og mener at dette skal være et sex-fritt sted og at man ikke mener å spille på sex. Dette har fungert utmerket gjennom mange hundre år i land i mellomeuropa , østeuropa og Japan.

Jeg tviler heller ikke på at det er flere nordmenn som forsøker å ha sex der enn det er sveitsere, tyskere og østerrikere som forsøker i saunaer i egne land. Problemet er nordmenn som er uvant med dette og som ikke tror på/aksepterer/respekterer at dette faktisk skal være et sex-fritt sted. Bare se på alle de som med forakt mener at kjønnsblandet nakenhet må være seksuell. Det er sikkert like mange som med positiv entusiasme mener at dette er et sted de kan praktisere sin seksualitet.

Problemet er at nordmenn trenger langt strengere kontroll og formaninger for å disiplinere seg enn det mange andre gjør. Vi har større problem enn andre med å forstå at man kan være nakne sammen uten at det er invitasjon til noe seksuelt. Jeg tror ikke helt de ansatte forstår nordmenns problem med dette heller fordi de kommer fra kulturer hvor dette ikke er så seksualisert. Så problemet er ikke konseptet, ideen eller de ansatte men kundenes dårlige kultur - og litt at The Well må lære opp kundene litt bedre.

Hva vi er vant med har veldig mye å si. Når man er vant med at man er naken kun i seksuelle situasjoner vil man selvfølgelig forvente noe seksuelt når man ser andre nakne. Nakenhet i ikke-seksuelle sammenhenger har nok vært veldig mye mer vanlig enn hva vi forestiller oss i dag. Når man lager filmer som skal forestille andre tider og andre steder og sensurerer etter moderne regler så får man selvfølgelig et feil inntrykk av historien. Man kan da lett tror at det man gjør i dag har vært mer vanlig  enn det som er realiteten. Man kan da lett tro at dagens regler har bevist sin riktighet ved å ha "tålt tidens tann" mens de i virkeligheten er ganske nye. 

Anonymkode: 187ab...dbb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 7.8.2019 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hele konseptet på stedet er rart. Hva er greia med så mye tilrettelegging/oppfordring til nakenhet? Hvorfor ikke kjøre vanlig opplegg med badetøy? Det blir litt show-off, snuskete og billig hele opplegget.

Anonymkode: c2fb0...ae7

Enig, skikkelig trashy sted.

Anonymkode: a5a87...508

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart med hva folk oppfatter som trashy. Kjønnsblandet nakenhet har det vært lang tradisjon for mange steder. I Japan var det vanlig i tusen år inntil den vestlige kultur kom og fortalte at det var umoralsk og kunne medføre sex-orgier. Japanerne hadde holdt på med dette men uten at det medførte noe seksuell utsvevende liv på noen måte. Dagens vestlige kultur har en langt mer liberal sexkultur enn japanerne med sin nakenbading. Mange steder i Europa (og også andre steder i verden) har kjønnsblandet nakenhet blitt praktisert i mange hundre år, også her uten noe vesentlig problem. Tendenser til uakseptabel oppførsel ble straffet eller medførte sosiale reaksjoner som dermed holdt dette på et minimum.

Anonymkode: 187ab...dbb

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært der eller overhodet sett bilder?

Dette er uten sammenligning det mest luksuriøse spa-anlegget i Norge.

Hva er det du synes er trashy?

Skrevet

Har vært der to ganger alene på dagtid. Ikke trashy i det hele tatt. Veldig pent og rent anlegg. Ikke opplevd noe snusk eller rar oppførsel fra noen. Stille og rolig var det også. Badet både med badedrakt og naken, fungerer greit begge deler. Alle har på badekåpe når de går rundt og er i fellesområdene. Mye hysteri her inne rundt det å være naken synes jeg. Nakenhet og sex er ikke det samme, selv om mange tror det. 

Anonymkode: f2f2b...0b3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så langt fra sannheten som det er mulig å komme.

TW har klasse, stil, luksus og kvalitet. Stedet handler om avslapning og velvære for hele kroppen, utvendig og innvendig, psyken inkludert.

Nakenheten på TW handler ikke om nakenheten i seg selv, og i hvert fall ikke om sex. Nakenheten på TW har to viktige funksjoner, velvære og hygiene. Velvære fordi badstuer, ritualer og vann gir den absolutt beste totalopplevelsen når det får påvirke hele huden. Hud som er tildekket har sterkt redusert effekt av påvirkningene fra de ulike "opplevelsene", og ofte negativ effekt, fordi huden får ikke puste og klarer ikke å kvitte seg med slaggstoffer og urenheter når den er tildekket av vått badetøy. I tillegg vil badetøy samle urenheter og bakterier som kan forurense badevannet. Kroppen kan lett gjøres ren ved å ta en dusj, men badetøyet blir ikke rent før det har fått en runde i vaskemaskinen, og du kan ikke vaske badetøyet for hvert badstubesøk. Såperester i badetøyet kan også være en kilde til forurensing av badevannet.

Dessverre er det enkelte dumme individer som misforstår konseptet på TW og tenker at det er meningen å gi naboen en håndjager i badstua. Har til og med sett noen her på KG som går så langt at de skryter av å ha drevet med dette. Dette er nok ikke så vanlig og jeg har ikke vært vitne til noe slikt, men det skjer tydeligvis, og disse individene ødelegger utrolig mye for veldig mange fordi TW får et feilaktig rykte på seg for å være "trashy" med det resultat at mange som kunne hatt en kjempeopplevelse av å ta en tur, lar være på grunn av ryktene. Veldig leit.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo bare å bruke en the wellbadebukse. Det gjør jeg.

Uansett så gir jeg blaffen i at folk er nakne.

• Liker 1
Skrevet

Overhodet ikke trashy.

Men er jo bare å holde seg unna om man ikke liker stedet 🙂 Hva er problemet? Man bruker vel ikke tid på noe man ikke er interessert i.

Jeg liker meg godt der, du møter på alt mulig der av forskjellige mennesker og kropper.

Anonymkode: c6aaa...bc7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...