Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt til å søke på en stilling hvor dette står i annonsen. Hva innebærer det? Har et forelegg fra 2015 som kun vil komme frem på en utvidet politiattest.

Anonymkode: 12771...142

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg må sikkerhetsklareres hvert 5 år. Det vil si st arbeidsgiver skal sjekke rullebladet mitt. Er jeg feks tatt i tollen med for mye alkohol eller tobakk så kommer det på rullebladet som smugling og jeg mister jobben. Begår jeg innbrudd og blir tatt for det skjer det samme.

Da jeg søkte jobben hadde jeg 4 fartsbøter som for alltid vil stå på rullebladet, men jeg fikk jobben likevel siden det ikke går utover jobben Jeg utfører.

Skal du søke jobb på flyplass?

Anonymkode: ef048...581

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva forelegget går ut på, hvor lenge det er siden og om du har en god forklaring på det.

Anonymkode: 339d0...920

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å skrive at jeg må levere uttømmende politiattest. Der kommer absolutt alt frem.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jobb hvor jeg må sikkerhetsklareres hvert 5 år. Det vil si st arbeidsgiver skal sjekke rullebladet mitt. Er jeg feks tatt i tollen med for mye alkohol eller tobakk så kommer det på rullebladet som smugling og jeg mister jobben. Begår jeg innbrudd og blir tatt for det skjer det samme.

Da jeg søkte jobben hadde jeg 4 fartsbøter som for alltid vil stå på rullebladet, men jeg fikk jobben likevel siden det ikke går utover jobben Jeg utfører.

Skal du søke jobb på flyplass?

Det er en rådgiverstilling i et stort firma og stillingen innebærer granskingsarbeid. Forelegget gikk ut på nasking.. T.O er ikke stillingen hos politiet

Skrevet (endret)

Er det ikke forskjell på begrenset og utvidet politiattest?

Endret av Havfrue8
AnonymBruker
Skrevet

Forresten var det 2014, ikke 2015

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvilken jobb det er, hvilken informasjon du gis tilgang til og hvilke forhold du har på rullebladet. Nasking som du nevner tviler jeg på blir godtatt, men du vet ikke før du prøver. 

Anonymkode: 8ea11...989

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nasking er forseelse, ikke forbrytelse. Det ses mildere på. Men som nevnt, man vet aldri

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en rådgiverstilling i et stort firma og stillingen innebærer granskingsarbeid. Forelegget gikk ut på nasking.. T.O er ikke stillingen hos politiet

Du søker på en slik stilling og har deretter problemer med at du sikkerhetsklareres? 

AnonymBruker
Skrevet

https://www.ntl.no/medlemskap/ntl-hjelper-deg/vis-artikkel?p_dimension_id=196409&p_document_id=197400

Sikkerhetsklarering går mye videre enn bare politiattest. Som du ser i linken finnes det også ulike nivåer av sikkerhetsklarering. Jeg har en nær slektning som har høyeste sikkerhetsklarering («strengt hemmelig»), og da måtte også jeg  kontrolleres. 

Det verste du kan gjøre, er i alle fall å lyve på skjemaet. Naskingen vil komme frem. Om det er nok til at du ikke får sikkerhetsklarering, vet jeg ikke.

Anonymkode: 26560...39d

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Havfrue8 skrev:

Er det ikke forskjell på begrenset og utvidet politiattest?

Det er det. Rubb og stubb finnes på en utvidet test. Alt.

Gjorde du noe småtteri som nasking i tenårene så syntes ikke det på en vanlig test. 

Jeg syntes mye tenåringsfjas og utagering ikke trenger å ha noe å si for nåtidens arbeidskapasitet.  

Anonymkode: 13c57...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...