Gå til innhold

Dps erfaring psykolog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen flere som har fått avslag på henvisning til dps eller etter vurderingssamtalen? Isåfall hva var grunnen til avslaget?

Anonymkode: c2e14...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk avslag 2 ganger, men fastlegen ga seg ikke og mente jeg trengte plass på dps. Så hun sendte en tredje henvisning, og da kom jeg inn. Har vært 2,5 år på dps ca. Fikk i utgangspunkt avslag fordi de mente jeg ble godt nok fulgt opp i kommunen, men det viste det seg at jeg ikke gjorde likevel. Kommunen kan ikke diagnostisere, og jeg trengte vurdering av tidligere diagnose bl.a. 

Anonymkode: 9c789...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo fyldigere henvisningen er jo mindre sjanse for avslag. Desverre er det alt for stort trykk på dps som gjør at de også må sette en grense et sted på hvem som kan komme inn

Anonymkode: a0502...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke opplevd å bli avvist de gangene som lege har henvist... ikke noe jeg er stolt av. Ønsker å klare meg godt uten hjelp, men er vel « heldig» som har blitt tatt inn, selvom det betyr at jeg har utfordringer jeg tydeligvis ikke så lett får fikset alene.. 😕 

Anonymkode: f256c...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplevd å bli avvist de gangene som lege har henvist... ikke noe jeg er stolt av. Ønsker å klare meg godt uten hjelp, men er vel « heldig» som har blitt tatt inn, selvom det betyr at jeg har utfordringer jeg tydeligvis ikke så lett får fikset alene.. 😕 

Anonymkode: f256c...ce3

Må ikke lege henvise da? Man kan vel ikke søke selv?

Anonymkode: c2e14...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...