AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Hei alle sammen ☺️ jeg tror jeg har gjort det dummeste jeg kunne gjort. Jeg barberte hunden min (tibetansk spaniel) på magen pga den ekstreme varmen som er (resten av kroppen er også barbert 6mm, men tok mage hårene helt vekk). Jeg er medlem i en gruppe på Facebook som er for personer som har tibetansk spaniel. Etter anbefaling og flere bilder av andre personer som hadde gjort dette, tenkte jeg at jeg kunne prøve slik at hun kunne kjøle seg ned ordentlig. Det viste seg og være det dummeste jeg har gjort da hun bare klør/slikker seg på magen..😭 tydelig irriterende hud tror jeg. Hun er ganske rød på magen og nipplene hennes er slikket så mye at de er helt harde. Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor hunden min. Jeg trodde oppriktig jeg gjorde noe som skulle bli godt for henne 😿 er det noen her som har opplevd det samme og kunne gitt meg noen tips? Salver/kremer mot irritert hud. Jeg får så vondt av ho stakkars lille jenta mi. (Veterinær skal selvfølgelig ringes om dette ikke gir seg, men om noen har vært borti noe liknende så vil jeg gjerne høre med andre personer om dette) Anonymkode: 4b02d...670
Infinitum Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Herlighet, du vet da selv at om man barberer så tett inntill huden så klør det 😐 Du får reise til veterinæren og få noe passende derfra istedenfor å prøve ut tips fra et nettforum, ikke har vi sett hunden din og ikke vet vi om hun kan reagere på noe eller at det plutselig gjør det hele verret. Ikke all menneskeprodukt fungerer på hund. Dra til veterinæren! 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Hvor lenge siden er det du gjorde det? Hunden min (golden retriever) ble barbert på magen i forbindelse med noen prøver han skulle ta i fjor, og da klødde han noe forferdelig. Dette ble jeg advart om av veterinæren. Det ga seg etter et par dager. Bare pass litt på henne og gi henne mye magekos så hun klør litt mindre selv. Anonymkode: 51be4...c9d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Hunder og andre dyr blir barbert på magen og andre steder stadig vekk hos veterinæren i forbindelse med inngrep eller behandling, som regel går det helt fint, så du kunne jo ikke vite at hunden skulle reagere sånn Det er ikke vanlig at dyr reagerer så voldsomt, så jeg ville oppsøkt veterinær og fått noe på resept eller ihvertfall noe som veterinær mener kan hjelpe og ikke gjøre mer skade, i stedet for å prøve seg frem med kremer. Anonymkode: 7206f...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Vet i hvert fall selv når noe klør så lindrer det en del å få på noe som kjennes svalende mot huden. Kanskje Aloe Vera kan være noe frem til du får snakket med veterinær? Du kan ringe veterinær i morgen og høre hva de anbefaler, ikke sikkert de sier du må komme inn - kan være de har råd og tips over telefonen. Helt sikkert noe de har vært borti før Anonymkode: 51394...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå