Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si meg hvordan dette skjer i praksis? 

Jeg har sluttet å drikke alkohol vil det ha noe å si?

Hva skal fadderen min gjøre? 

Anonymkode: 4f6d6...7c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 4f6d6...7c1

Hæ? :klo:

Anonymkode: 4b328...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En fadder skal vel bare være en trygghet frem til du klarer deg sosialt selv på skolen. 

Anonymkode: 4edfe...aeb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har som regel ikke en fadder, men en faddergruppe bestående av faddere og fadderbarn. Hva som skjer kommer helt an på hvor du studerer. 

Når jeg studerte i Stavanger var det fem dager med fyll egentlig, og de som ikke drakk forsvant etter første dagen som regel.

I Trondheim er fadderuken to hele uker. På mitt studiet er det ca. annenhver dag aktivitet med alkohol (ulike temafester) og aktivitet uten alkohol (sportsdager, bli kjent med område/NTNU/hverandre, spill, film osv.).

Anonymkode: 09782...cf5

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har som regel ikke en fadder, men en faddergruppe bestående av faddere og fadderbarn. Hva som skjer kommer helt an på hvor du studerer. 

Når jeg studerte i Stavanger var det fem dager med fyll egentlig, og de som ikke drakk forsvant etter første dagen som regel.

I Trondheim er fadderuken to hele uker. På mitt studiet er det ca. annenhver dag aktivitet med alkohol (ulike temafester) og aktivitet uten alkohol (sportsdager, bli kjent med område/NTNU/hverandre, spill, film osv.).

Anonymkode: 09782...cf5

Har samme erfaring fra stavanger, men jeg må legge til at det er en utrolig morsom uke! Når jeg har vært fadder har jeg så godt som mulig prøvd å inkludere de som drikker ved å sende de private meldinger om de kommer, spørre om det er noen alkoholfrie arrangementer de vil at vi skal gå på osv. Men de er dessverre ofte bare med første dagen. 

Anonymkode: c337b...cc4

AnonymBruker
Skrevet

*Ikke drikker 

Anonymkode: c337b...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Fadderen din kan du spørre om praktiske ting hvis du lurer på noe. 

Fadderen og gruppa di henger løst sammen på fester og arrangement. I starten syns mange det er lettere å være del av en gruppe de "kjenner" (selv om ingen kjenner hverandre der heller heh, men det er folk du hverfall har sett før og kanskje vekslet noen ord med). 

På dag tre av fadderuka er det bare å ditche hele greia og henge med de du er blitt kjent med.. 

Drikke, ikke drikke, opp til deg. 

Anonymkode: 9af55...7bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...