AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Mistet min flotte kjære hund nettopp og føler stor sorg over dette. Føler veldig at noe viktig og sentralt i livet har blitt borte. Samtidig er jeg redd for å skaffe meg ny hund med en gang, siden det er masse jobb med hund og man blir veldig bundet. Jeg vil la sorgen over den hunden jeg mistet være over før jeg tar endelig avgjørelse om ny hund. Men når går det over? Føler meg så full av tristhet og sorg nå! Anonymkode: 64ff9...437
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mistet min flotte kjære hund nettopp og føler stor sorg over dette. Føler veldig at noe viktig og sentralt i livet har blitt borte. Samtidig er jeg redd for å skaffe meg ny hund med en gang, siden det er masse jobb med hund og man blir veldig bundet. Jeg vil la sorgen over den hunden jeg mistet være over før jeg tar endelig avgjørelse om ny hund. Men når går det over? Føler meg så full av tristhet og sorg nå! Anonymkode: 64ff9...437 Kondolerer, det er vanskelig Jeg mistet brått en veldig kjær hest som var veldig viktig for meg i hverdagen. Brukte lang tid på å komme over det, men til slutt hoppet jeg i det og skaffet meg en ny venn og kom meg ut i skogen igjen. Det gikk ca 6-8 mnd før jeg begynte å føle at tiden var inne, men på en måte kunne jeg ønske at jeg hadde hoppet i det mye før, for jeg var ganske langt nede en stund. En hund eller hest som må passes og ut på tur hver dag er jo en stor del av hverdagen og hverdagen føles jo veldig tom uten. Anonymkode: 1f58f...a30 1
Gjest Stjernetåka Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Kondolerer. 😕 Når vi mister våre kjæreste er det tungt. Klem.
lehangolta Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Kan ikke svare deg, men med en 12 år gammel hund selv så gruer jeg meg svært svært mye til den situasjonen du er i nå kommer til meg. Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal kunne takle det. Men når det skjer, så er det noe i det å bare tillate seg å sørge, bruke den tiden det tar. Jeg har også tenkt på ny hund, men føler jeg ikke vil finne ei «like bra» og at jeg bare vil sammenligne. Huff, hvordan man knytter seg til disse dyra. For hvert dyr jeg skal ha, vet jeg også det vil komme en avskjed en gang.. men så er jo reisen sammen før verdt det. 2
Vera Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Kondolerer 😔❤️ Føler med deg ❤️ Ufattelig vondt å miste noe man har så kjært. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondolerer, det er vanskelig Jeg mistet brått en veldig kjær hest som var veldig viktig for meg i hverdagen. Brukte lang tid på å komme over det, men til slutt hoppet jeg i det og skaffet meg en ny venn og kom meg ut i skogen igjen. Det gikk ca 6-8 mnd før jeg begynte å føle at tiden var inne, men på en måte kunne jeg ønske at jeg hadde hoppet i det mye før, for jeg var ganske langt nede en stund. En hund eller hest som må passes og ut på tur hver dag er jo en stor del av hverdagen og hverdagen føles jo veldig tom uten. Anonymkode: 1f58f...a30 Ja, med hund eller hest er det mer enn et kjæledyr. Det er en livsstil, noe som opptar mye tid hver dag. Det føles så tomt uten og alle gode minner fyker gjennom hodet hver dag. Trist. ts Anonymkode: 64ff9...437
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, Stjernetåka skrev: Kondolerer. 😕 Når vi mister våre kjæreste er det tungt. Klem. Takk! Ja det er skikkelig tungt. Og det er ikke alle som forstår dette, at man kan bli så lei seg for å miste et dyr. Man må nesten ha levd tett med et dyr selv for å kunne forstå dette. ts Anonymkode: 64ff9...437
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, lehangolta skrev: Kan ikke svare deg, men med en 12 år gammel hund selv så gruer jeg meg svært svært mye til den situasjonen du er i nå kommer til meg. Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal kunne takle det. Men når det skjer, så er det noe i det å bare tillate seg å sørge, bruke den tiden det tar. Jeg har også tenkt på ny hund, men føler jeg ikke vil finne ei «like bra» og at jeg bare vil sammenligne. Huff, hvordan man knytter seg til disse dyra. For hvert dyr jeg skal ha, vet jeg også det vil komme en avskjed en gang.. men så er jo reisen sammen før verdt det. Med en eldre hund kan du forberede deg litt. Min var ikke gammel og ble pluselig syk og døde. Helt hjerteskjærende å se sitt kjære dyr bare visne bort og dø i løpet av få dager🙁 ts Anonymkode: 64ff9...437
Rumle Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 ❤ Du må nesten bare ta tiden til hjelp, så kjenner du det på deg når du er klar for en ny hund 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, Rumle skrev: ❤ Du må nesten bare ta tiden til hjelp, så kjenner du det på deg når du er klar for en ny hund ja, det er det jeg tenker også. Men livet føles så tomt uten hunden. Har så god tid og føler jeg mangler noe å fylle ettermiddager og helger med. Får begynne å jogge kanskje.... ts Anonymkode: 64ff9...437
Rumle Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ja, det er det jeg tenker også. Men livet føles så tomt uten hunden. Har så god tid og føler jeg mangler noe å fylle ettermiddager og helger med. Får begynne å jogge kanskje.... ts Anonymkode: 64ff9...437 Forstår det veldig godt, det er så vondt å miste et dyr man er så glad i. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med en eldre hund kan du forberede deg litt. Min var ikke gammel og ble pluselig syk og døde. Helt hjerteskjærende å se sitt kjære dyr bare visne bort og dø i løpet av få dager🙁 ts Anonymkode: 64ff9...437 Jeg tror at tapet av en hund kan være like vondt om man "har forberedt seg litt" enn om det kommer brått på. Det er like mye en man er uendelig glad i som man aldri skal få se igjen Anonymkode: 61349...fc3 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med en eldre hund kan du forberede deg litt. Min var ikke gammel og ble pluselig syk og døde. Helt hjerteskjærende å se sitt kjære dyr bare visne bort og dø i løpet av få dager🙁 ts Anonymkode: 64ff9...437 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at tapet av en hund kan være like vondt om man "har forberedt seg litt" enn om det kommer brått på. Det er like mye en man er uendelig glad i som man aldri skal få se igjen Anonymkode: 61349...fc3 Helt enig, man blir desverre ikke noe mer eller mindre forberedt, eller mer eller mindre lei seg. Jeg mistet også hunden min for et par måneder siden, og det var helt forferdelig. Hjertet mitt er knust, og det kommer aldri til å bli satt tilbake slik det var. Jeg har fått ny hund nå, men må mange måter føles den ikke helt ut som min... Jeg mistet hunden min veldig brått. Frisk og fin på morgenen, borte på kvelden. Det er det verste jeg tror jeg har opplevd, noen gang. Hunden var min følgesvenn, mitt familiemedlem, det kjæreste jeg hadde... og den sorgen henger desverre ved. Men plutselig så tenker man litt mindre og mindre på det, og det er ikke fullt så vondt å tenke på hunden. Plutselig tenker man litt på noe morsomt hunden gjorde, å ler litt. Du vil komme deg igjennom dette ❤ stor klem ❤ Anonymkode: 6ddd2...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #15 Skrevet 7. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at tapet av en hund kan være like vondt om man "har forberedt seg litt" enn om det kommer brått på. Det er like mye en man er uendelig glad i som man aldri skal få se igjen Anonymkode: 61349...fc3 Ja, det er var ikke meningen å si at man ikke føler på samme sorgen. Sorgen og savnet er like stor uansett. Det jeg mente var at man kunne forberedt seg litt på hvordan det skal bli etterpå, mtp ny hund eller ikke. Sånn det er hos meg nå er det et stort tomrom, som jeg er usikker på hvordan jeg skal fylle med ny hund eller ikke. Men jeg tror at det er lurt å la tiden gå litt nå. Anonymkode: 64ff9...437 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #16 Skrevet 7. august 2019 Jeg måtte avlive min gamle hund for to år siden. Det var riktig på grunn av sykdom, men noe av det verste jeg har gjort. Jeg savner ham fremdeles, og kan begynne å gråte av å tenke på enkelte ting ved ham. Jeg valgte å få meg ny hund etter kort tid. En det av sorgen var knyttet opp mot det jeg og hunden gjorde sammen, og det hjalp å gå videre med ny hund. Jeg brukte en del tid på å klare å knytte meg til den nye hunden, men angrer ikke. Den har gitt meg mye glede. Sorgen over den gamle hunden er der fremdeles, men det blir lettere å ikke gråte etter hvert. Jeg har mange fine minner og bilder og ville aldri vært uten. Anonymkode: 1cc23...eee 1
911 Skrevet 7. august 2019 #17 Skrevet 7. august 2019 Kondolerer 😢 💔 Jeg vet akkurat hva dere går gjennom. Vi mistet vår trofaste venn gjennom 12 år for 4 år siden og jeg sørger enda over tapet. I flere uker etterpå våknet jeg om natta og "hørte" henne tusle rundt på soverommet. Det var helt forferdelig og faktisk langt verre enn da jeg mistet mine gamle foreldre.Jeg gråt meg i søvn lenge etterpå. Vi bestemte oss for aldri kjæledyr igjen. Nå låner vi hund når savnet blir for stort og har stor glede av det uten at vi får det store ansvaret å ta han/henne til dyrelegen når tiden er inne for det. Håper dere kommer dere gjennom sorgen over tapet av en trofast venn og familiemedlem. "Godt" å lese at det er flere enn meg som sørger over tapet. Det viser bare at disse små betyr enormt mye for familiene de var med, og ikke "bare en hund". Nå passer vi en liten "kjendishund" som har vært flere ganger i Se og Hør, Hundesport, TV ... og hun gir oss enormt mye glede, men må innrømme at det kommer en liten tåre eller to når eieren henter henne etter at vi har hatt henne et par-tre måneder. Utrolig hvor knyttet man blir til disse små og store hundene. Så fint å oppleve at hun hopper av gjensynsglede når jeg kommer hjem etter å ha vært ute uten henne. Lykke til uansett hva dere velger. Samtidig som vi savner det å ha egen hund er det fint å være "fri" til å reise hvor vi vil og hvor lenge vi vil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå