AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Jeg handler en del på finn.no og fant et plagg jeg gjerne ville kjøpe. Sendte på en mld om at jeg ønsket å kjøpe og at jeg selvsagt også betalte frakten. Vedkommende svarte da at det var ok men at jeg måtte betale for emballasje også. Jeg syns det ble dyrt nok for selve plagget pluss fraktkostnader, og takket da høflig nei. Fikk da et surt svar tilbake.... Er det smålig av meg, har aldri vært borti at noen har krevd betaling for emballasje også. Plagget er såpass lite at det bare er å pakke den inn i litt gråpspir liksom 🤔 Anonymkode: 4f14f...485 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Så rart aldri opplevd. Nei det er ikkje smålig. Anonymkode: bf480...140 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Å ta betalt for emballasje er jo helt normalt! Selger skal jo ikke tape på å selge en vare når h•n må bruke tid og energi på å sende varen! Anonymkode: 67d00...fe1 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Da tenker jeg det er snakk om at det blir kjøpt en boblekonvolutt eller eske på postkontoret. Da er det normalt å betale for det vil jeg si. Anonymkode: 2fdea...02c 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Å ta betalt for emballasje er jo helt normalt! Selger skal jo ikke tape på å selge en vare når h•n må bruke tid og energi på å sende varen! Anonymkode: 67d00...fe1 Hm, ok. Aldri vært borti før og jeg har shoppet mye på nett. Har også solgt mye selv og kunne aldri falt meg inn å ta betalt for papiret og tapen jeg bruker på å bli kvitt skiten 😂 Anonymkode: 4f14f...485 7
abc123detvardet Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selger skal jo ikke tape på å selge en vare når h•n må bruke tid og energi på å sende varen! Vel, selger vil slite en del hvis han ikke er villig til å bruke "tid og energi" på sende varen i posten. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler en del på finn.no og fant et plagg jeg gjerne ville kjøpe. Sendte på en mld om at jeg ønsket å kjøpe og at jeg selvsagt også betalte frakten. Vedkommende svarte da at det var ok men at jeg måtte betale for emballasje også. Jeg syns det ble dyrt nok for selve plagget pluss fraktkostnader, og takket da høflig nei. Fikk da et surt svar tilbake.... Er det smålig av meg, har aldri vært borti at noen har krevd betaling for emballasje også. Plagget er såpass lite at det bare er å pakke den inn i litt gråpspir liksom 🤔 Anonymkode: 4f14f...485 En gang har jeg tatt betaling for embalasje. Da skulle noe veldig skjørt sendes. Jeg kjøpte da en solig plastkasse. Ingen sure miner fra kjøper. Ellers gjenbruker jeg embalasje jeg får når jeg handler på nett, kjøper billige store konvolutter når der er 10 kronestilbud ol. Jeg har og brukt brødplastposer innerst, for så å pakke i tomme sukkerposer ol. Både av miljhensyn og også av hensyn til pris for både meg og kjøper. Toppe godtesnopbokser deler de gratis ut på butikken, å vrenge en plastpose over og tape igjen koster minimalt. Ja, jeg synes din selger er smålig som ikke klarer å finne bedre og billigere løsninger for embalasje enn at hun må ta betalt for embalasje. Du har grunn til å være sur, ikke hun. Anonymkode: 3e088...79d 4
Gjest theTitanic Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Pris er pris. Og pris + frakt er netopp det. Skal det være pris + frakt + emballasje så må det være oppgitt. Siden den får plass i en boblekonvolutt så er det jo små ting. Ekstrautgifter på småting kan gjøre at det nesten plutselig blir samme pris som å kjøpe ny i butikken. Da er det ikke verd det. Bryet med å pakke inn er også inkludert selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 48 minutter siden, abc123detvardet skrev: Vel, selger vil slite en del hvis han ikke er villig til å bruke "tid og energi" på sende varen i posten. Ja, men selger skal ikke gå i minus, ergo bør kjøper betale for emballasje! Anonymkode: 67d00...fe1 2
Gjest Keikolina Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 Bare å vrenge en plastpose og teipe igjen, hvor smålig kan man være
abc123detvardet Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men selger skal ikke gå i minus, ergo bør kjøper betale for emballasje! Kommer helt an på prisen på varen og prisen på emballasjen (samme med frakt). Hvis varen koster 300 kr og du (selger) må betale 19 kr for emballasje, så er ikke det big deal for selger å betale. Stor (50 x 30 x 20 cm) emballasje koster 24 kr. https://www.posten.no/nettbutikker/emballasje
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 Kommer ann på varen. Hvis du kan risikere å få en ødelagt vare pga dritt-emballasje så er det fair at selger tar betalt for å sende varen i riktig emballasje for å gi deg en vare som kommer frem HEL. Anonymkode: ffb9f...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men selger skal ikke gå i minus, ergo bør kjøper betale for emballasje! Anonymkode: 67d00...fe1 24 minutter siden, abc123detvardet skrev: Kommer helt an på prisen på varen og prisen på emballasjen (samme med frakt). Hvis varen koster 300 kr og du (selger) må betale 19 kr for emballasje, så er ikke det big deal for selger å betale. Stor (50 x 30 x 20 cm) emballasje koster 24 kr. https://www.posten.no/nettbutikker/emballasje 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer ann på varen. Hvis du kan risikere å få en ødelagt vare pga dritt-emballasje så er det fair at selger tar betalt for å sende varen i riktig emballasje for å gi deg en vare som kommer frem HEL. Anonymkode: ffb9f...5a1 Altså, skal man selge noe brukt som privatperson, så får en da sette prisen slik at en ser at en klarer embalasjen også dersom man skriver at man er villig til å sende varene. Snakk om å lagr storm i ett vannglass. Anonymkode: 3e088...79d 9
abc123detvardet Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, skal man selge noe brukt som privatperson, så får en da sette prisen slik at en ser at en klarer embalasjen også dersom man skriver at man er villig til å sende varene. Snakk om å lagr storm i ett vannglass. Storm i ett vannglass faktisk... Nå overdriver du veldig.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 Jeg handler mye på nett fra private, seriøse selgere. Man regner alltid inn kostnader for normal embalasje i prisen. Ønsker kjøper ekstra embalasje betaler kjøper for det. Anonymkode: 0b5f8...748 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #16 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ta betalt for emballasje er jo helt normalt! Selger skal jo ikke tape på å selge en vare når h•n må bruke tid og energi på å sende varen! Anonymkode: 67d00...fe1 Selger taper mer på å ikke få solgt varen ved å ikke møte kjøper på halvveien. Om selger vil bruke gråpapir til innpakning eller eske til 50 kr, så går vel kostnadene på han. Opplevde en gang jeg handlet et skjørt, at selger ville jeg skulle betale for frakt. Greit nok det. Gikk på posten sine sider og så frakta kom på 45 kroner. Selger sendte varen og sendte meg melding om at emballasjen kostet 110 kr, og jeg måtte betale for det. Det synes jeg var urimelig når selger kunne brukt pakkepapir isteden. Får ganske mange ruller til den prisen. Anonymkode: b6d77...54b 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #17 Skrevet 7. august 2019 Hvis det var en privat selger som bare solgte en enkelt ting kunne hun brukt en gammel konvolutt eller vært litt kreativ. De som selger mye kan kjøpe boblekonvolutter i volum til 5 kr/stk. Anonymkode: 4cc5f...b76 1
Gjest ti10 Skrevet 7. august 2019 #18 Skrevet 7. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men selger skal ikke gå i minus, ergo bør kjøper betale for emballasje! Anonymkode: 67d00...fe1 Det kommer jo an på hva som sendes, det er vel sjelden man går i minus på å sende noe. Hvis tingen har så lav verdi, må jo selger enten kreve at tingen blir hentet, eller bare levere det til en bruktbutikk eller et avfallsmottak. Synes det er smålig å kreve penger for emballasje. Mener du kjøper skal betale ev. drivstoff eller bussbillett selger trenger for å komme seg på posten også?
I Grosny Skrevet 7. august 2019 #19 Skrevet 7. august 2019 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En gang har jeg tatt betaling for embalasje. Da skulle noe veldig skjørt sendes. Jeg kjøpte da en solig plastkasse. Ingen sure miner fra kjøper. Ellers gjenbruker jeg embalasje jeg får når jeg handler på nett, kjøper billige store konvolutter når der er 10 kronestilbud ol. Jeg har og brukt brødplastposer innerst, for så å pakke i tomme sukkerposer ol. Både av miljhensyn og også av hensyn til pris for både meg og kjøper. Toppe godtesnopbokser deler de gratis ut på butikken, å vrenge en plastpose over og tape igjen koster minimalt. Ja, jeg synes din selger er smålig som ikke klarer å finne bedre og billigere løsninger for embalasje enn at hun må ta betalt for embalasje. Du har grunn til å være sur, ikke hun. Anonymkode: 3e088...79d Jeg er helt uenig. Emballasjen er en del av kostnaden og er hører hjemme i regnestykket. Man kan selvfølgelig øke prisen på produktet og bake inn emballasjekostnaden, eller eventuelt velge å ta det tapet. Men jeg er enig i at billige gjenbruksløsninger er bra. Hvis totalprisen inkludert frakt , emballasje og alt blir for dyr for kjøper så trenger det ikke bli den kjøperen. Markedet er fritt, men dersom selger opplever at markedet ikke tåler hennes kostnader, så må hun finne andre løsninger, som f.eks å kaste brukbare ting i søpla, emballasjegjenbruk eller å selge til noen som kommer på døra og henter. Endret 7. august 2019 av I Grosny
Kontormus Skrevet 7. august 2019 #20 Skrevet 7. august 2019 Så mye styr for så lite. Betal nå de få kronene det koster å pakke det inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå