Gå til innhold

Overspist, men samme vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 2-3 dager med spising av mer kcal enn jeg skal ha/ trenger. Har allikevel ikke gått opp i vekt. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 16880...d23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kilo fett utgjør teoretisk sett 7000 kalorier. Hvor mye ekstra har du spist?

Anonymkode: c3473...2ac

• Liker 1
Skrevet

Kroppen er ganske flink til å tilpasse seg inntaket ditt på kort sikt. Du må spise for mye over lang tid for å legge på deg. Den første vektøkningen du får (om du fortsetter) vil være økt tarmfyll og økt vannmengde i kroppen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen din tar ikke regnskap hver kveld og bestemmer seg for å legge på seg eller ta av så og så mye i fettmasse pr. døgn.......

Anonymkode: 5b2dc...a25

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen din tar ikke regnskap hver kveld og bestemmer seg for å legge på seg eller ta av så og så mye i fettmasse pr. døgn.......

Det er en kontinuerlig prosess som skjer hele tiden, også gjennom dagen! :)

Finner det ikke nå, men det var en morsom artikkel der en fyr kjøpte en sånn sjukt presis vekt og veide seg flere ganger gjennom dagen. Han kontrollerte en rekke variabler og gikk ned i vekt jevnt og trutt gjennom dagen når han ikke spiste (justert for toalettbesøk osv.). Egentlig dumt at jeg ikke fant den.

Som nevnt over, på kort sikt justerer kroppen seg fint selv. Forbrenning og hverdagsaktivitet går opp, apetitten går ned.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sandum.PT said:

Det er en kontinuerlig prosess som skjer hele tiden, også gjennom dagen! :)

Finner det ikke nå, men det var en morsom artikkel der en fyr kjøpte en sånn sjukt presis vekt og veide seg flere ganger gjennom dagen. Han kontrollerte en rekke variabler og gikk ned i vekt jevnt og trutt gjennom dagen når han ikke spiste (justert for toalettbesøk osv.). Egentlig dumt at jeg ikke fant den.

Som nevnt over, på kort sikt justerer kroppen seg fint selv. Forbrenning og hverdagsaktivitet går opp, apetitten går ned.

Ikke minst må du regne med at de fleste som skriver her er kvinner og kan variere voldsomt i vannvekt både fra dag til dag og gjennom hele døgnet, spesielt bare fra morgen til kveld.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke minst må du regne med at de fleste som skriver her er kvinner og kan variere voldsomt i vannvekt både fra dag til dag og gjennom hele døgnet, spesielt bare fra morgen til kveld.

Jepp, absolutt en faktor det! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sandum.PT said:

Jepp, absolutt en faktor det! 

Har du lest Lyle sin "Women's book"?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest Lyle sin "Women's book"?

Dessverre ikke fått lest den enda, men har lest en del utdrag fra den! 

Veldig interessant! 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ikke fått lest den enda, men har lest en del utdrag fra den! 

Veldig interessant! 

Ikke egentlig, han skriver ikke så mye der som han ikke har skrevet andre steder, jeg ventet i spenning på at han skulle bli ferdig med den, men så viste den seg å egentlig bare være et sammensurium av alt han har skrevet ellers..

Men, kritikk til side, så er han i hvert fall klar på at kvinner har store variasjoner i vannvekt, fra dag til dag, uke til uke, og nærmest fra time til time.

For de fleste av oss, som ikke konkurrerer i bikini-fitness så spiller det liten rolle, men det kan være noe demotiverende å gå på vekta og se store variasjoner i tallene, hvis man ikke vet hva det betyr, eller helst hva det IKKE betyr.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke egentlig, han skriver ikke så mye der som han ikke har skrevet andre steder, jeg ventet i spenning på at han skulle bli ferdig med den, men så viste den seg å egentlig bare være et sammensurium av alt han har skrevet ellers..

Men, kritikk til side, så er han i hvert fall klar på at kvinner har store variasjoner i vannvekt, fra dag til dag, uke til uke, og nærmest fra time til time.

For de fleste av oss, som ikke konkurrerer i bikini-fitness så spiller det liten rolle, men det kan være noe demotiverende å gå på vekta og se store variasjoner i tallene, hvis man ikke vet hva det betyr, eller helst hva det IKKE betyr.

Men er det ikke litt mer om trening i forhold til menstruasjonssyklus osv. der også? Litt dypere i hvordan programmere for kvinner som skal prestere på toppnivå etc.?

Vet ikke om han har gått så dypt i det andre steder?

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke litt mer om trening i forhold til menstruasjonssyklus osv. der også? Litt dypere i hvordan programmere for kvinner som skal prestere på toppnivå etc.?

Nja, han har vel snakket om det, men det meste er ganske selvforklarende, du er på topp rett før du nærmer deg eggløsning, og er tilsvarende på bunn rett før menstruasjon, men samtidig så er det jo variasjoner og budskapet handler vel til slutt om at man føler seg på topp og helt ræva på forskjellige steder i syklusen og at man burde utnytte begge deler, på den tiden de kommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Sandum.PT said:

Når det kommer til fettforbrenning så er hans "stubborn fat solution" mer spennende, der er han også en del inne på forskjellen mellom kvinner og menn, og hvor fetttet har en tendens til å samle seg, og det meste spennende er vel det som handler om alfa- og beta-reseptorer, og hvilke som er mest aktive hvor, og når det kommer til kvinner NÅR.

Østrogen og syklus generelt har nemlig stor innvirkning på hvilke og hva slags fettceller som er mest aktive, og hvor lett de har for å slippe eller holde på innholdet.

Det har mye å si når man er kvinne og prøver å optimaølisere både trening og fettforbrenning.

Sorry for at jeg nerder ut litt her nå, he he..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til fettforbrenning så er hans "stubborn fat solution" mer spennende, der er han også en del inne på forskjellen mellom kvinner og menn, og hvor fetttet har en tendens til å samle seg, og det meste spennende er vel det som handler om alfa- og beta-reseptorer, og hvilke som er mest aktive hvor, og når det kommer til kvinner NÅR.

Østrogen og syklus generelt har nemlig stor innvirkning på hvilke og hva slags fettceller som er mest aktive, og hvor lett de har for å slippe eller holde på innholdet.

Det har mye å si når man er kvinne og prøver å optimaølisere både trening og fettforbrenning.

Sorry for at jeg nerder ut litt her nå, he he..

Neida, dette er kult! :)

Har ikke lest den, men har lest UD 2.0 og selvsagt RFLH og ERLFH. Har liksom ikke kommet dit at jeg ønsker å bli kvitt den siste halvkiloen med fett på kroppen ;)

AnonymBruker
Skrevet

2-3 dager med overspising tåler kroppen fint og tilpasser seg. Det er for høyt kalori inntak over tid som får fettet til å legge seg. Du kan kanskje samle litt ekstra vann i kroppen, men det forsvinner fort når du spiser som vanlig igjen. Alle overspiser innimellom, ikke noe å tenke på 😊

Anonymkode: 51e31...785

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sandum.PT said:

Neida, dette er kult! :)

Har ikke lest den, men har lest UD 2.0 og selvsagt RFLH og ERLFH. Har liksom ikke kommet dit at jeg ønsker å bli kvitt den siste halvkiloen med fett på kroppen ;)

Og det har du egentlig ikke lyst til heller, hvis du vil beholde sinnsroen din samtidig, he he..

Å holde så lav fettprosent er ikke holdbart over tid, det går til nød en kort stund i en konkurransesituasjon, men året rundt, no sir...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det har du egentlig ikke lyst til heller, hvis du vil beholde sinnsroen din samtidig, he he..

Å holde så lav fettprosent er ikke holdbart over tid, det går til nød en kort stund i en konkurransesituasjon, men året rundt, no sir...

Neida, helt enig!

Heller litt høyere fettmasse og samtidig høyere muskelmasse, et godt og variert liv, og en godt trent men ikke avmagret kropp :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Sandum.PT said:

Neida, helt enig!

Heller litt høyere fettmasse og samtidig høyere muskelmasse, et godt og variert liv, og en godt trent men ikke avmagret kropp :)

Prøver du å sjekke meg opp? 😉

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å sjekke meg opp? 😉

Hehe, det er bare min naturlige og utrolige karisma ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...