Gå til innhold

Panikkangst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen medisiner som funker mot denne type angst? Jeg har panikkangst hver eneste natt å opp til flere ganger, er veldig sliten av det, sovemedesin funker ikke mot angsten, våkner av den uansett.

Anonymkode: 5b9e8...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen medisiner som funker mot denne type angst? Jeg har panikkangst hver eneste natt å opp til flere ganger, er veldig sliten av det, sovemedesin funker ikke mot angsten, våkner av den uansett.

Nei

Anonymkode: 73317...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vert hos lege? Hvis ikke bør du gjøre det snarest. Klart det finnes medisiner mot panikkangst. Jeg har selv hatt det og vet hvor fryktelig det kan være. Hva slags sovemedisin bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Tullete svar. Og du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Stesolid og Valium virker beroligende. Jeg har fått det noen ganger jeg har vært innlagt på psykiatrisk pga. angst. Vanlig fastlege kan være litt strenge med sånne medisiner fordi det er avhengighetsskapende, men man kan få det på resept så snakk med legen uansett og få han/henne til å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, OPIgirl skrev:

Har du vert hos lege? Hvis ikke bør du gjøre det snarest. Klart det finnes medisiner mot panikkangst. Jeg har selv hatt det og vet hvor fryktelig det kan være. Hva slags sovemedisin bruker du?

Ja har vært hos lege fikk imovane å cirkadin, cirkadin fast å penhergan eller hva det heter, de to siste har jeg tatt hver dag de siste fire årene, prøvd atarax men ingen virkning. Har og fått stesolid men byttet til sobril pga at man kan ikke kjøre bil på en uke etter inntak av stesolid ble jeg fortalt. Men har kun prøvd sobril en gang pga at man kan ikke kjøre på 30 timer etter inntak. Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Medisin er midlertidig. Det eneste som fungerer mot angst er eksponering.

Anonymkode: dc17e...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, OPIgirl skrev:

Tullete svar. Og du tar feil.

Så hvilke medisiner hjelper mot panikklidelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvilke medisiner hjelper mot panikklidelse 

Det er individuelt. En lege eller en psykolog må avgjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil igjen. Riktige medisiner har hjulpet meg på sikt. Ved eksponering mener du fobier? Det er ikke det samme som panikkangst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har vært hos lege fikk imovane å cirkadin, cirkadin fast å penhergan eller hva det heter, de to siste har jeg tatt hver dag de siste fire årene, prøvd atarax men ingen virkning. Har og fått stesolid men byttet til sobril pga at man kan ikke kjøre bil på en uke etter inntak av stesolid ble jeg fortalt. Men har kun prøvd sobril en gang pga at man kan ikke kjøre på 30 timer etter inntak. Hi

Cirkadin hjelper ikke noe som helst. Ikke for med ihvertfall. Ikke mot søvn og ikke mot angst. Hvordan synes du Sobril virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det eneste som fungerer mot angst? I call bullshit. Alternative ting som kan fungere: Trening, samtaleterapi, gruppeterapi, medisin, traumebehandling mm.

Anonymkode: ec41e...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, OPIgirl skrev:

Cirkadin hjelper ikke noe som helst. Ikke for med ihvertfall. Ikke mot søvn og ikke mot angst. Hvordan synes du Sobril virket?

Sobrilen hadde ingen virkning satt likefullt med panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det blir feil å diskutere hvilke medisiner som hjelper. Det viktigste du kan gjøre er å oppsøke lege, og fortelle hvordan du har det. 

Anonymkode: 6639c...510

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sobrilen hadde ingen virkning satt likefullt med panikk.

OK. Mulig den virker forskjellig fra person til person. Eller at du hadde for liten dose. Sobril hjalp ihvertfall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sobril hjalp ikke meg heller. Valium derimot! Du må nesten prøve deg fram, det som virker for noen virker ikke for andre. 

Anonymkode: 992f1...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, OPIgirl skrev:

OK. Mulig den virker forskjellig fra person til person. Eller at du hadde for liten dose. Sobril hjalp ihvertfall meg.

Når panillanfallet først et i gang vil ille sobril hjelpe.Det tar noe tid før den slår inn,så vil si du har feil. Sobril kan hjelpe mot angst ja,men ikke panikkanfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når panillanfallet først et i gang vil ille sobril hjelpe.Det tar noe tid før den slår inn,så vil si du har feil. Sobril kan hjelpe mot angst ja,men ikke panikkanfall

Er det feil å si at de hjalp meg? Det tar ca 20-30 min før de virker. Men som jeg har sagt. Jeg snakker bare av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, OPIgirl skrev:

Er det feil å si at de hjalp meg? Det tar ca 20-30 min før de virker. Men som jeg har sagt. Jeg snakker bare av egen erfaring.

Da tør jeg å påstå at det ikke er panikkanfall du har/hadde.

https://www.altomhelse.info/sykdommer/panikkangst.php

Panikkanfall oppsmug rask i løpet av sekunder til få minutter og varer typisk 5-30 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...