Gå til innhold

Er dette grei trening om man vil bli i god form?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned i vekt (spiser 1700-1800 kcal daglig). Veier rundt 75 kg og er 168 cm høy. Trivselvekta mi er rundt 62-64 kg. Har god kontroll på kostholdet (logger i vektklubb).

Jeg jobber som sykepleier og har en hund som trenger en del tur. Er derfor mye i bevegelse i hverdagen.

Ønsker nå å begynne å trene. Tenker å jogge med hunden 2-3 ganger i uka (jeg er jo ute å går tur hver dag uansett, så hvorfor ikke legge inn litt jogging innimellom?) 

Tenker også å melde meg inn i treningssenter. Tenker å prøve meg på 3 dager i uken. Tenker hovedsakelig å trene styrke (har litt erfaring med det fra noen år tilbake) og noen gruppetimer med styrke/spinnging etc.. for variasjon. 

Målet mitt er bare å bli sprekere og få en mer stram kropp. Det er ikke veldig viktig med muskler, men det er jo et pluss. Ser dette greit ut? Tror dere jeg kan komme ned til idealvekten min til jul? :)

Anonymkode: 41a84...4a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fint og flott, men man trenger å spise ganske mye mat og en hel del proteiner om man tenker å legge på seg muskler, og da vil man naturlig nok også gå opp i vekt. Men hvis du trener bare for å komme deg litt i form og gå ned i vekt så trenger du ikke tenke på det før du evt har nådd idealvekt. 

Anonymkode: 73cbf...479

Skrevet

ja, ja og ja.

Du kommer til og se resultater fort med den livsstilen, værtfall så lenge du spiser riktig ☺️

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å gå ned i vekt (spiser 1700-1800 kcal daglig). Veier rundt 75 kg og er 168 cm høy. Trivselvekta mi er rundt 62-64 kg. Har god kontroll på kostholdet (logger i vektklubb).

Jeg jobber som sykepleier og har en hund som trenger en del tur. Er derfor mye i bevegelse i hverdagen.

Ønsker nå å begynne å trene. Tenker å jogge med hunden 2-3 ganger i uka (jeg er jo ute å går tur hver dag uansett, så hvorfor ikke legge inn litt jogging innimellom?) 

Tenker også å melde meg inn i treningssenter. Tenker å prøve meg på 3 dager i uken. Tenker hovedsakelig å trene styrke (har litt erfaring med det fra noen år tilbake) og noen gruppetimer med styrke/spinnging etc.. for variasjon. 

Målet mitt er bare å bli sprekere og få en mer stram kropp. Det er ikke veldig viktig med muskler, men det er jo et pluss. Ser dette greit ut? Tror dere jeg kan komme ned til idealvekten min til jul? :)

Anonymkode: 41a84...4a2

Last ned 5x5 stronglift appen, man forbrenner noe sykt med kalorier på å bli sterk i baseløft😎 så gå 40 min på fri dagene.. har gått ned 20 kg😁

Anonymkode: 6282e...60e

AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å ta deg god tid til å bygge opp vaner, og ikke gå for hardt ut. Tenkt at det er bedre å kunne trekke fra kalorier eller øke aktivitet når du stagnerer. Å trene på treningssenter 3 ganger i uka, jogge 2-3 ganger i uka og gå tur med hunden i tillegg er ganske heftig. Enten går du i kjelleren eller så blir du skadet. Start med jogging og tren litt egenvekt hjemme og øk etterhvert. 

Anonymkode: 4c6f2...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...