Gå til innhold

Mener du at det er fortjent om man lar seg lure av denne sms meldingen?

Poll: Lar du deg lure av denne sms meldingen?  

17 stemmer

1. 1. Mener du at det er fortjent om man lar seg lure av denne sms meldingen?

• Ja, helt fortjent.
    • Nei, ikke fortjent.
    • Kanskje. Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes selv det er meget merkelig at folk lar seg lure så lett. Med alt som i flere år har stått om svindel i media. Leser dem ikke aviser eller setter seg inn i noe i samfunnet annet enn hva farge de skal male garasjen med?

Anonymkode: dbca0...d01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

UgzUfsnAhL9HAEr93etJSAxl_1SK83PLESlpeANo

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet til meningsmålingen din er "lar du deg lure av denne SMS meldingen?". Svaret på det er nei. Men alternativene i meningsmålingen din kan jeg ikke svare på, fordi jeg selv lar meg ikke lure, men jeg tenker ikke "haha, vel fortjent" om noen lar seg lure. 

Anonymkode: b0858...fba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet til meningsmålingen din er "lar du deg lure av denne SMS meldingen?". Svaret på det er nei. Men alternativene i meningsmålingen din kan jeg ikke svare på, fordi jeg selv lar meg ikke lure, men jeg tenker ikke "haha, vel fortjent" om noen lar seg lure. 

Hvorfor mener du at det ikke er fortjent? Mener du at allmenn minimums kunnskap om hva som skjer i verden ikke er viktig?

Skrevet

Får stadig slike og liknende SMS-er men er rask til å slette. Folk må lære seg å være litt skeptisk til svindelforsøk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de fortjener ikke å bli lurt. 

Anonymkode: c05df...604

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de fortjener ikke å bli lurt. 

Anonymkode: c05df...604

Hvorfor fortjener de ikke det? Mener du at man ikke har skyld i det når man ikke bruker sunn fornuft og heller ligger å hviler i sofaen fremfor å ha et minstemål av kunnskap om hva som skjer i verden?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som fortjener å bli lurt og svindlet. 

Anonymkode: 24980...541

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: bac8c...01b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener de ikke det? Mener du at man ikke har skyld i det når man ikke bruker sunn fornuft og heller ligger å hviler i sofaen fremfor å ha et minstemål av kunnskap om hva som skjer i verden?

Tenker du ikke på at det kan være mennesker som kanskje ikke forstår teknologi osv så godt der ute? Eldre mennesker, mennesker som ikke er på sosiale medier (hvor mesteparten av oppslag om svindel dukker opp). Prøver du å få deg selv til å virke smartere eller bedre enn andre fordi du er sååå flink som skjønner slik med en gang? Ok, applaus til deg 👏🏼👏🏼

Anonymkode: 24980...541

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har en jobb hvor slike meldinger ikke er uvanlig. Det er av og til et skikkelig detektivarbeid å skille spam og svindel fra reelle mail og sms. 

Anonymkode: a17b3...31a

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at det ikke er fortjent? Mener du at allmenn minimums kunnskap om hva som skjer i verden ikke er viktig?

Jeg er ikke en person som godter meg når andre mennesker gjør feil eller misforstår. Det er tydeligvis vanskelig for deg å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså jeg har en jobb hvor slike meldinger ikke er uvanlig. Det er av og til et skikkelig detektivarbeid å skille spam og svindel fra reelle mail og sms. 

Anonymkode: a17b3...31a

Men ikke slike mail eller sms som eksempelet som er gitt her, eller..?

Anonymkode: bac8c...01b

AnonymBruker
Skrevet

Dere dømmer meg nå synes jeg. Jeg godter meg så absolutt ikke over andres feil. Jeg bare poengterer at folk som går med blindfold bør takle konsekvensene av det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...