Gå til innhold

Bleieslutt og plutselig mange uhell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi har gått på do og potte her og der siden hun var 1,5. Nå de siste dagene i ferien hennes ble hun bleiefri, men uheldigvis kom hun tilbake i bhg til ukjente barn, voksne og avdeling. Første uken hadde hun to uhell ene dagen, men ellers ingen. (Var i bhg 09-14, så relativt korte dager). 

Andre uken var verre, uhell hver dag, på det meste tre på en dag. Til tross for at det hadde kommet flere kjente voksne tilbake.

Nå har vi henne hjemme en uke, og neste uke er det tilbake til samme avdeling, kjente barn og voksne. 

Men. Hun hadde ett uhell i går, og tre i dag. En hjemme med nr 2, og to ute (like utenfor  huset) med først nr 2 så nr 1 rett før vi skulle gå inn. Jeg sier alltid at hun må gå på do før vi skal ut, men hun nekter. Har vel bare gått på do 2 ganger i dag. Hun var også tørr om natten første bleiefrie uka (Men tok på bleie når jeg la meg i tilfelle), men nå er det tiss i bleia om morgenene.

Jeg blir ikke sint, er klar på at uhell skjer, tilbyr bleie når hun har hatt flere uhell på samme dag, men hun vil ikke. 

Er nå over 3 uker siden hun «offisielt» sluttet med bleie, men det har liksom bare gått verre og verre. Sånn som det har vært den siste uken virke det ikke som hun egentlig var klar, men samtidig så tenker jeg at hun bare må få opp selvtilliten litt igjen. 

Hva tenker dere? Hvordan bør jeg gjøre videre? 

Anonymkode: 550ed...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun? Jeg sliter med samme problemstilling, men med en gutt som nylig ble 3 år. Følger tråden her videre. 

Anonymkode: 1e008...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer hun når hun tisser eller bæsjer i trusa da? 

Har hun godt nok språk til å si ifra om det hun vil? Viktig at hun kan si ifra ordentlig selv og har god nok forståelse for det dere sier til henne.

Driver med bleieslutt med treåringen i ferien nå og hun sier ikke ifra alltid når hun må, men vi følger henne ofte på do. Med en gang vi står opp, etter vi har spist, før vi skal ut osv. Den første uka fulgte vi henne ca en gang i timen, så jeg ville bare satt henne ofte på do og nekter hun så får hun få på bleie om hun konsekvent heller gjør seg ut, enten hun vil det eller ei. Vi prøvde i fjor sommer, men det funka dårlig.

Om dere vil ha henne bleiefri må dere bare fortsette selv om det kan ta litt tid. Prøv med klistremerker og belønningssystem om dere tror det funker for dere. En nonstop for å tisse på do, to for å bæsje 🤷🏻‍♀️ I barnehagen må de jo bare belage seg på å følge ofte på do i starten, og hun får få beskjed om at belønning venter hjemme når hun har vært flink i bhg og gått på do der.

Anonymkode: 4bcd1...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut faktisk. Når det blir store forandringer blir det fort små tilbakeskritt i bleieslutten. Kan bli for mye å holde styr på for småttisser. Men det normaliserer seg etterhvert, ikke stress. Mye kommer med trygghet og mye kommer med modning. 

Anonymkode: 29aa2...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerer hun når hun tisser eller bæsjer i trusa da? 

Har hun godt nok språk til å si ifra om det hun vil? Viktig at hun kan si ifra ordentlig selv og har god nok forståelse for det dere sier til henne.

Driver med bleieslutt med treåringen i ferien nå og hun sier ikke ifra alltid når hun må, men vi følger henne ofte på do. Med en gang vi står opp, etter vi har spist, før vi skal ut osv. Den første uka fulgte vi henne ca en gang i timen, så jeg ville bare satt henne ofte på do og nekter hun så får hun få på bleie om hun konsekvent heller gjør seg ut, enten hun vil det eller ei. Vi prøvde i fjor sommer, men det funka dårlig.

Om dere vil ha henne bleiefri må dere bare fortsette selv om det kan ta litt tid. Prøv med klistremerker og belønningssystem om dere tror det funker for dere. En nonstop for å tisse på do, to for å bæsje 🤷🏻‍♀️ I barnehagen må de jo bare belage seg på å følge ofte på do i starten, og hun får få beskjed om at belønning venter hjemme når hun har vært flink i bhg og gått på do der.

Anonymkode: 4bcd1...edc

Hun står helt stille, litt panikk i øynene, enten sier hun «gå vekk» eller «uææ». Så står hun med knena bøyd og sier «jeg tisset på meg». 

Anonymkode: 550ed...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...