Gnå Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Hei! Jeg vil teste makspulsen min, og tenkte å bruke metoden under. Siden jeg ikke kan komme på en passende bakke i nærheten av der jeg bor, vil jeg gjøre det på tredemølle på senteret. Spørsmålet mitt er da: Hvor stor helling burde jeg ha på båndet? Metode fra tine.no: "Slik utfører du en makspulstest Ta på pulsklokken og varm godt opp i 15-20 minutter. Start rolig og øk intensiteten på oppvarmingen gradvis. Det er viktig at du ikke pådrar deg for mye melkesyre, det vil ødelegge for testen senere. Finn en lang bakke som ikke er altfor bratt, slik at du kan løpe normalt og få god frekvens på beina. Testen kan selvfølgelig også gjennomføres på en tredemølle innendørs. Etter oppvarmingen gjennomfører du to intervalldrag på ca. 4 minutter med høy intensitet, uten at du blir stiv i beina. Etter 2-3 minutter på det tredje draget, skrur du opp farten og løper maksimalt til utmattelse. Spurt alt du har det siste minuttet. Registrer den høyeste pulsen du oppnådde, legg på 3-5 slag, og du har din makspuls. Test gjerne igjen etter et en ukes tid for å kontrollere at du fikk riktig resultat." https://www.tine.no/merkevarer/yt/trening/slik-tester-du-makspulsen-din lik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå