AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Det er noke vi har veldig lyst å dra på, om vi skal blir det helgetur. Altså vi blir borte i omtrent to døgn. Er det innafor? Mannen min er heilt klar og er heilt ok med at svigerfamilie passer på barnet. Eg personlig synest det virker heilt krise og føler meg ikkje litt klar. Samstundes har eg lyst å dra på den tingen. I utgangspunktet har eg ikkje tenkt å dra, fordi eg er bekymra for korleis unger tar det. Det er litt tidlig for min del... Kva tenkje du? Eg er ute etter ærlige meininger. Anonymkode: cc7a3...39b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Er ikke noen god grunn til at det ikke skal være greit, annet enn ar du evnt ikke er komfortabel 🤷🏼♀️ Hadde første barnevakt da baby var 6 uker, bare noen timer og hun tar flaske - men hadde ikke noen problemer med det. Når baby er 9 mnd og kjenner besteforeldrene sine godt går da det helt fint. Anonymkode: 8c3a4...1de 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Hvorfor er du ikke ok med det? Føler du at lille ikke kjenner besteforeldrene godt nok? Barnet er muligens inne i en tid preget av separasjonsangst. Sånn sett så kan dere godt vente. Men dette vet du best selv da du kjenner situasjonen og barnet. Det er jo anbefalt å være borte 1 time pr barnets alder i mnd. noe må man ofre når man må få barn:) Anonymkode: 31f76...b13 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Hva er problemet med det? Jeg passet en helg en baby på 8 måneder. Det gikk kjempefint. Fikk med vogna, lekene hennes, babymat og mye klær. Så vi var ute på trilletur. Det var nok verst for mor men babyen kosa seg den. Vi satt og lekte mye og hun sov hele natten. Våkna tidlig og fikk vann på flaske og pludra for seg selv en liten stund. Anonymkode: 5ef05...df0 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Her kommer jeg kanskje med et upopulært innlegg, men ja, synes det høres tidlig ut. Ikke det som er anbefalt å gjøre heller av fagfolk. Spesielt om du ikke føler deg klar, så synes jeg du skal ta din egen magefølelse på alvor. Alle er forskjellige, vær den mammaen du ønsker:) https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/ Anonymkode: 2d93e...7a6 7
Gjest Albbas Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Jeg personlig syns det er altfor tidlig å være borte to døgn. Jeg hadde aldri greid det. Men det hjelper jo ikke DEG... For du er du, og hva jeg føler skal ikke avgjøre hva du føler eller gjør. Jeg tror det for mange babyer kan være tøft å være borte to døgn fra begge sine omsorgspersoner. Men jeg tror ikke det er skadelig på noe vis, men ubehagelig der og da. Søsteren min var borte fra sin baby 2 døgn da han var 8 mnd, de angret aldri på det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Dette avhenger fra baby til baby, og fra familie til familie 🙂 vi kunne aldri ha gjort det, da våre foreldre kun er på besøk innimellom, og da bærer litt på baby når baby er i godt humør. Så der kjenner de ikke hverandre godt nok. Vår baby tar heller ikke flaske, og da vi ønsker å følge anbefalingene på amming, så blir det ikke noen overnatting på meg. Men jeg er misunnelig på de som har foreldre som stiller masse opp, og som gladelig bruker mye tid på baby 🙂 så selv om det for oss er uaktuelt å dra, så hever jeg ikke øyebrynene over de som er i en situasjon hvor de faktisk kan dra. Anonymkode: 58cb8...cef 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 Her er baby snart 9 mnd, og ingen har fått passe baby enda. Mamma var nylig barnevakt i 1 time mens jeg var i etasjen under og hjalp søsteren min med å male, og svigers har hatt overblikk mens hun lå på rommet deres og sov i 3 timer mens vi ordnet til dåpen, da 4 mnd. Noe mer enn det er jeg enda ikke komfortabel med, mtp amming, mat (driver enda med innføring av mat, liker kun pupp og grøt....), men også trygghet i denne tiden hun utvikler seg så mye. Men, jeg har et kontrollbehov uten like også. Og de første ukene var jeg så eiesyk at andre så vidt fikk holde henne. Men jeg ville heller aldri stusset om andre lot barnet sitt på 9 mnd overnatte hos familiemedlemmer de er veldig trygge på 🙂 Foremdre kjenner barnet sitt best. Anonymkode: 3168f...859 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 Jeg sier ja min er 8mnd og hun har sovet borte flere ganger allerede, blant annet en hel helg. Det eneste som egentlig stopper deg, er deg selv. Hvis du ikke er klar, er det ikke sikkert du klarer å kose deg borte uansett. Anonymkode: cd8a6...aed 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 Min eldste ble passet av mormor da min svigermor skulle gifte seg, det var ca et døgn. Han var da 9 mnd og det gikk veldig fint, var nok verst for meg. Han var en veldig trygg og glad baby som har forgudet mormor hele veien. Min yngste derimot hadde det nok ikke gått med over så lang tid, hun er en ganske annen type og sover i tillegg dårlig på natt. Hun er trygg på mormor og farmor noen timer, men så blir det gråt til meg eller mannen min kommer. Hun er 12 mnd nå. Så barn er forskjellige også. Anonymkode: b2788...04d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 Jeg synes to døgn er for mye når dere begge drar bort. Det er anbefalt antall timer ut fra hvor mange måneder babyen er, og antall døgn ut fra år. Selv har jeg en på 11 måneder nå, og vurderer å ha barnevakt ett døgn. Jeg sliter med å bestemme meg for om jeg synes det er for tidlig eller ikke.. Anonymkode: 5ab0b...79b 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Det er desverre ingen fasit på dette. Vi har hatt masse barnevakt, ikke overnatting da, men hele dager. Og barnet er 5,5 mnd. Anonymkode: e5f27...7a6 2
EvaLena Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 Hva er du redd for? At barnet skal bli forbannet på deg? Bare dra, barnet kommer til å få det helt strålende. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #16 Skrevet 6. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er du ikke ok med det? Føler du at lille ikke kjenner besteforeldrene godt nok? Barnet er muligens inne i en tid preget av separasjonsangst. Sånn sett så kan dere godt vente. Men dette vet du best selv da du kjenner situasjonen og barnet. Det er jo anbefalt å være borte 1 time pr barnets alder i mnd. noe må man ofre når man må få barn:) Anonymkode: 31f76...b13 Joda barnet kjenner mine foreldre veldig godt heldigvis. Ja det er nettopp det, bare eg beveger meg ut av synsfeltet litt kjem det eit hyl. Aw ❤️ 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er problemet med det? Jeg passet en helg en baby på 8 måneder. Det gikk kjempefint. Fikk med vogna, lekene hennes, babymat og mye klær. Så vi var ute på trilletur. Det var nok verst for mor men babyen kosa seg den. Vi satt og lekte mye og hun sov hele natten. Våkna tidlig og fikk vann på flaske og pludra for seg selv en liten stund. Anonymkode: 5ef05...df0 Er nok fordi eg aldri har vore særlig lenge borte før, så bang to døgn virker skrekkelig. 1 hour ago, AnonymBruker said: Her kommer jeg kanskje med et upopulært innlegg, men ja, synes det høres tidlig ut. Ikke det som er anbefalt å gjøre heller av fagfolk. Spesielt om du ikke føler deg klar, så synes jeg du skal ta din egen magefølelse på alvor. Alle er forskjellige, vær den mammaen du ønsker:) https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/ Anonymkode: 2d93e...7a6 Takk, oisan ja er litt detta eg er redd for. Barnet forstår jo ikkje kvifor vi er borte. Samtidig er det lite vits at eg drar berre for å ha dårlig samvittighet og ikkje klare kose meg uansett. 1 hour ago, Albbas said: Jeg personlig syns det er altfor tidlig å være borte to døgn. Jeg hadde aldri greid det. Men det hjelper jo ikke DEG... For du er du, og hva jeg føler skal ikke avgjøre hva du føler eller gjør. Jeg tror det for mange babyer kan være tøft å være borte to døgn fra begge sine omsorgspersoner. Men jeg tror ikke det er skadelig på noe vis, men ubehagelig der og da. Søsteren min var borte fra sin baby 2 døgn da han var 8 mnd, de angret aldri på det. Kjem sikkert litt ann på barnet ja. 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette avhenger fra baby til baby, og fra familie til familie 🙂 vi kunne aldri ha gjort det, da våre foreldre kun er på besøk innimellom, og da bærer litt på baby når baby er i godt humør. Så der kjenner de ikke hverandre godt nok. Vår baby tar heller ikke flaske, og da vi ønsker å følge anbefalingene på amming, så blir det ikke noen overnatting på meg. Men jeg er misunnelig på de som har foreldre som stiller masse opp, og som gladelig bruker mye tid på baby 🙂 så selv om det for oss er uaktuelt å dra, så hever jeg ikke øyebrynene over de som er i en situasjon hvor de faktisk kan dra. Anonymkode: 58cb8...cef Min tar heldigvisflaske, og eg har pumpa ein del. 42 minutter siden, AnonymBruker said: Her er baby snart 9 mnd, og ingen har fått passe baby enda. Mamma var nylig barnevakt i 1 time mens jeg var i etasjen under og hjalp søsteren min med å male, og svigers har hatt overblikk mens hun lå på rommet deres og sov i 3 timer mens vi ordnet til dåpen, da 4 mnd. Noe mer enn det er jeg enda ikke komfortabel med, mtp amming, mat (driver enda med innføring av mat, liker kun pupp og grøt....), men også trygghet i denne tiden hun utvikler seg så mye. Men, jeg har et kontrollbehov uten like også. Og de første ukene var jeg så eiesyk at andre så vidt fikk holde henne. Men jeg ville heller aldri stusset om andre lot barnet sitt på 9 mnd overnatte hos familiemedlemmer de er veldig trygge på 🙂 Foremdre kjenner barnet sitt best. Anonymkode: 3168f...859 No er barnet 7 månader og ingen har fått passe endå. Kun 1 time mens eg var innom tannlegen. Og eg har også eit enormt kontrollbehov haha. 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sier ja min er 8mnd og hun har sovet borte flere ganger allerede, blant annet en hel helg. Det eneste som egentlig stopper deg, er deg selv. Hvis du ikke er klar, er det ikke sikkert du klarer å kose deg borte uansett. Anonymkode: cd8a6...aed Ja, sant det. 18 minutter siden, EvaLena said: Hva er du redd for? At barnet skal bli forbannet på deg? Bare dra, barnet kommer til å få det helt strålende. At barnet skal ta skade av det. Sånn med tanke på tilknytningsteori. Anonymkode: cc7a3...39b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #17 Skrevet 6. august 2019 Mine sov borte fra de var 3 og 4 mnd. Virker da friske og raske nå 10 og 9 år etter. Anonymkode: 4f646...44c 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #18 Skrevet 6. august 2019 Ja. Barnet var borte på overnatting 2mnd gammel, går fint 8 år etter. Anonymkode: fde5a...afc 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #19 Skrevet 6. august 2019 Nei, barnet tar ikke skade av det. Tilknytningsteori er kun det, - en teori. Anonymkode: efd1e...3ca 1
Arabella Skrevet 6. august 2019 #20 Skrevet 6. august 2019 Kan vi av disse innleggene trekke konklusjonen at dagens unge og tidligere tiders bråkmakere og rebeller, ungdomsforbrytere etc. er blitt som de er på grunn av manglende omsorg fra sine foreldre, spesielt mor, og overlatt til barnevakter? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå