Gå til innhold

Far som bare tenker på penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren min har aldri brydd seg om utdanningen min eller hva jeg driver med. Nå som jeg har begynt å jobbe spør han nesten hver dag om hvor mye jeg tjener og vil få. Konstant hører jeg han spørre om lønnen min! 

han sier han vil ha ti tusen kroner hver måndte fremover når jeg får fast jobb, Noe jeg syntes er sykt teit fordi jeg tjener bare 18-20 tusen sirka. 

Har ikke høy utdanning. Kan hennde jeg skal jobbe i bare matbutikk en periode. (Ikke tenkt på videreutdanning) Men penger er i hodet hans uansett. 

Han har eget jobb, hvorfor skal han kreve så høy sum av meg?  Han har ikke beste lønn selv og er heller ikke rikeste men tjener nok til å dekke mat, snacks og alt det normale hus utstyr! Så vi lever normalt.

Men hva skal han med ti tusen kroner?

det store spørsmålet er hvorfor han forventer så høy sum?

Anonymkode: 19427...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du hjemme? Flytt ut, kanskje det er et hint, at det er på tide å forlate redet? 

Anonymkode: 4d3f7...b3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren min har aldri brydd seg om utdanningen min eller hva jeg driver med. Nå som jeg har begynt å jobbe spør han nesten hver dag om hvor mye jeg tjener og vil få. Konstant hører jeg han spørre om lønnen min! 

han sier han vil ha ti tusen kroner hver måndte fremover når jeg får fast jobb, Noe jeg syntes er sykt teit fordi jeg tjener bare 18-20 tusen sirka. 

Har ikke høy utdanning. Kan hennde jeg skal jobbe i bare matbutikk en periode. (Ikke tenkt på videreutdanning) Men penger er i hodet hans uansett. 

Han har eget jobb, hvorfor skal han kreve så høy sum av meg?  Han har ikke beste lønn selv og er heller ikke rikeste men tjener nok til å dekke mat, snacks og alt det normale hus utstyr! Så vi lever normalt.

Men hva skal han med ti tusen kroner?

det store spørsmålet er hvorfor han forventer så høy sum?

Anonymkode: 19427...f0a

Sånn er det å være utlending i Norge.

Anonymkode: a6c04...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å måtte flytte, for er mye bedre å bo i frihet hvis jeg uansett skal betale 10k.

det vil jo koste det samme å bo for meg selv.

var klar for å gi 4-5000. Men føler 10 tusen, altså halvparten av det harde arbeidet jeg gjør! Det høres bare helt sykt gjerrig ut

Anonymkode: 19427...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pinto2013 skrev:

Men hvorfor vil du bo hos han om du er voksen og jobber? 

Har nettop fylt 18, så vil nok vente et år før jeg flytter. 

Anonymkode: 19427...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettop fylt 18, så vil nok vente et år før jeg flytter. 

Anonymkode: 19427...f0a

Har du ikke fullført vgs? Så lenge du går på vgs skal han forsørge deg og kan ikke kreve leie. 

Hvis du ikke går på skole lenger og er over 18 kan han nok kreve leie, men til den prisen blir det billigere å bo på hybel. 

Anonymkode: b36c6...c9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Han har rett å kreve husleie av deg så lenge du bor under hans tak og ikke er under utdanning og i full jobb siden du er myndig. 

Det er selvsagt horribelt at han krever en sånn sum av deg, men du har ikke noe valg annet enn å flytte hjemmefra om du vil unngå å punge ut...

Jeg kunne krevd høy husleie, men jeg hadde satt dem til side til sparing til EK. Høres ikke ut som om det er planen her.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Han har rett å kreve husleie av deg så lenge du bor under hans tak og ikke er under utdanning og i full jobb siden du er myndig. 

Det er selvsagt horribelt at han krever en sånn sum av deg, men du har ikke noe valg annet enn å flytte hjemmefra om du vil unngå å punge ut...

Jeg kunne krevd høy husleie, men jeg hadde satt dem til side til sparing til EK. Høres ikke ut som om det er planen her.

Er selvfølgelig villig til å betale 4-5000 husleie.

men 10 tusen er litt mye forventinger tenker jeg! Spesielt når lønnen ikke er høy engang. Samt som jeg nettop har fullført VGs og tenkt å sparee til for å flytte ut, øye operasjon for synet osv. 

Anonymkode: 19427...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LivetErEnLek skrev:

Hvis du tjener 18-20 tusen i mnd, hvorfor bor du hjemme? 

Det er faktisk ikke mye å leve av i lengden. Faren er grisk. Man kan få billigere leie privat. At foreldre kan få seg til å loppe barna, er mangel på kjærlighet til eget avkom i mine øyne.

Anonymkode: 703e2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din er absolutt grisk. Det er helt på jordet å skulle kreve så mye av deg. Jeg antar han ser for seg at de pengene fortjener han som husleie, men det er uansett vanvittig mye mer enn hva de fleste foreldre ville tatt av sine barn. Selv om barna er voksne.

Anonymkode: 96162...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han er et rasshøl. Å la barna bo hjemme gratis noen år til mens de sparer penger hjelper helt utrolig mye med å komme ut på boligmarkedet. Boligmarkedet er faktisk mye tøffere å komme ut på nå, enn da han var ung. Tror ikke han skjønner hvor lang tid det vil ta å spare hvis du skal betale 10000 kr i måneden. Jeg hadde heller flyttet og betalt 10000 i måneden for stor, egen leilighet enn å betale en såpass grisk jævel.

Anonymkode: a1298...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes han er et rasshøl. Å la barna bo hjemme gratis noen år til mens de sparer penger hjelper helt utrolig mye med å komme ut på boligmarkedet. Boligmarkedet er faktisk mye tøffere å komme ut på nå, enn da han var ung. Tror ikke han skjønner hvor lang tid det vil ta å spare hvis du skal betale 10000 kr i måneden. Jeg hadde heller flyttet og betalt 10000 i måneden for stor, egen leilighet enn å betale en såpass grisk jævel.

Anonymkode: a1298...b19

Enig der

Anonymkode: 19427...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren din er absolutt grisk. Det er helt på jordet å skulle kreve så mye av deg. Jeg antar han ser for seg at de pengene fortjener han som husleie, men det er uansett vanvittig mye mer enn hva de fleste foreldre ville tatt av sine barn. Selv om barna er voksne.

Anonymkode: 96162...af9

Altså jeg merker på han! Han har aldri brydd seg om min karriere eller utdanning. Han tenker kun på at ekstra penger skal komme fra et sted. 

Han spør om jobben og lønnen min hver dag. «Skal du på jobb» «hvor mye får du tilsutt» «vet du timelønn» «du får hvertfall 20 tusen ikkesant»

Helt latterlig, men er sant. Er ikke så veldig glad i han da han har bannet mye til meg tidligere og vist lite respekt. 

Anonymkode: 19427...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...