AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #41 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Fysikkens lover og universets størrelse gjør det sannsynlig at dette eksisterer. Evolusjonens mekanismer gjør det også logisk hvordan nervesystemer utvikles. Jeg vet hvem som har malt alt i huset mitt. Det hadde ingen gud noe å gjøre med. Meningen din er uoriginal og uten kreativitet. Fysikk og øvrig vitenskap forklarer alt som du gjennom latskap forklarer med "gud". Anonymkode: 01983...02f Hvem står bak de fysiske lovene? Hvem ga oss evner til å bygge og male huset? Hva har du som du ikke har fått? Alle disse gode gavene kommer fra Gud. Evnene dine inkludert. Anonymkode: dea89...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #42 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem står bak de fysiske lovene? Hvem ga oss evner til å bygge og male huset? Hva har du som du ikke har fått? Alle disse gode gavene kommer fra Gud. Evnene dine inkludert. Anonymkode: dea89...5c2 Hvorfor trenger noen å stå bak noe som helst? Det er morsomt at du så selvsikkert sier at det er gud som har noe å gjøre med dette, når du ikke har det minste lille snev av bevis for dette. Anonymkode: 01983...02f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #43 Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem står bak de fysiske lovene? Hvem ga oss evner til å bygge og male huset? Hva har du som du ikke har fått? Alle disse gode gavene kommer fra Gud. Evnene dine inkludert. Anonymkode: dea89...5c2 Og forresten, hvem skapte gud da? Hvis det er så logisk at alt må skapes av noe, hvem skapte gud? Hvem skapte det som skapte gud da? Det er ikke et logisk argument. Anonymkode: 01983...02f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #44 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, loveli skrev: Hadde du ment det samme hvis du gikk mellom blokkene i Auschwitc? Hadde du ment det samme om du bodde i en krigssone og akkurat så hele familien din sprengt i fillebiter og restene av barna dine rant nedover trynet ditt? "Wow, så vakker det hele er". Det er selvfølgelig menneskenes skyld, og ikke tro at det forblir ustraffet. Gud ser alt, og alle som ikke vil omvende seg, kommer til dom. Anonymkode: dea89...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #45 Skrevet 6. august 2019 Jeg tror ikke at en sjel kan tilintetgjøres. Jeg tror alle kommer til den andre siden uansett hva de har gjort, at det som vi anser som "jeg-et" bare er en del av sjelen vår. Sjelen vår er mye større enn "jeg-et" og går inn i et liv for å lage seg erfaringer. Anonymkode: 18e97...7fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #46 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og forresten, hvem skapte gud da? Hvis det er så logisk at alt må skapes av noe, hvem skapte gud? Hvem skapte det som skapte gud da? Det er ikke et logisk argument. Anonymkode: 01983...02f Ingen har skapt Gud. Gud er skaperen. Anonymkode: dea89...5c2
Gjest loveli Skrevet 6. august 2019 #47 Skrevet 6. august 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har skapt Gud. Gud er skaperen. Anonymkode: dea89...5c2 Hvor kommer Gud fra da? Hvor startet hele Gudedommen? Han skapte seg selv? Hvordan? Endret 6. august 2019 av loveli
OlsenHansen Skrevet 6. august 2019 #48 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, loveli skrev: Hvor kommer Gud fra da? Hvor startet hele Gudedommen? Han skapte seg selv? Hvordan? Det har egentlig ikke så mye å si da du selv er resultatet av dette paradokset.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #49 Skrevet 6. august 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud skal jo ikke gjøres fortjent til deg, du skal gjøres fortjent til Gud. Gud er jo hellig. Les om det på nettet. Anonymkode: 35d53...173 Nei, vi kan ikke fortjene Gud. Jeg er glad for nåden, så vi ikke trenger å få det vi fortjener. Nåden er at Jesus tok straffen for våre synder, for at hver den som tror, ikke skal gå fortapt men få evig liv. Anonymkode: dea89...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #50 Skrevet 6. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen har skapt Gud. Gud er skaperen. Anonymkode: dea89...5c2 Det er ikke et argument. Argumentet ditt går ut på at universet må ha en skaper, siden det eksisterer. Så hvis "gud" eksisterer, må han også ha en skaper. Hva kom før gud? Anonymkode: 01983...02f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #51 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes alt innen dette tema er svært komplisert. Jeg velger derfor å koke det ned til ett spørsmål. Mener dere her at om man ikke tar imot Gud så kommer man til helvete?? Uansett om man har levd som ett godt menneske ?? Jeg snakker ikke om at man kommer til himmelen for å gjøre gode gjerninger, men å slippe helvete. Altså bare dø uten noe mer ! Ønsker svar fra reflektere mennesker. Anonymkode: 35d53...173 Det spiller ingen rolle hva folk tror eller ikke tror. Det hele koker ned til dette: det finnes ingen Gud. Av noe slag. Men dersom den kristne, bibelske Gud virkelig fantes, da ville du måtte være rimelig syk i hodet for å tilbe han. Altså, dette er en fyr (jeg antar han, selv om de fleste vel enes om at den gammeltestamentiske «jhvh» ikke egentlig er kjønnet, guddommer var på den tiden hemafroditter - det var toppen av toppers før i tiden) som myrdet nesten hele jordens befolkning fordi han ble litt småsur en dag, som for moro skyld likte å leke med mennesker og drepe dem sånn på måfå, før han en dag bestemte seg for å bli en bedre guddom. Ved å voldta ei dame med resultat Jesus. Så å tro på denne guddommen og å tilbe den blir to ulike ting. Det første er like vettugt som å tro på julenissen. Det siste er unektelig moralsk forkastelig. Man tilber ikke verken voldtektsmenn eller voldtekts-guder. Av dette følger følgende: Dersom Gud virkelig hadde eksistert, og kristne virkelig var de eneste som kom til hans «himmel» så ville dette hypotetiske stedet styrt av denne voldtekts- og drapsguden vært så forferdelig grusomt at Dantes helvete ville fortonet seg som et ok sted. Eventuelt USA. Det går for mange på ett ut, vil jeg tro. Og da lander vi i full sirkel: det spiller virkelig ingen rolle. Og uansett så vet vi hva du blir til ved døden: jord. Anonymkode: 35746...ff1
Gjest loveli Skrevet 6. august 2019 #52 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, OlsenHansen skrev: Det har egentlig ikke så mye å si da du selv er resultatet av dette paradokset. Her var det mørkt, god natt!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #53 Skrevet 6. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener dere her at om man ikke tar imot Gud så kommer man til helvete?? Uansett om man har levd som ett godt menneske ?? Jeg snakker ikke om at man kommer til himmelen for å gjøre gode gjerninger, men å slippe helvete. Altså bare dø uten noe mer ! Det er det som står i Bibelen, eller at man rett og slett ikke gjennoppstår på dommedag. Anonymkode: 8814c...d18
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #54 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hele koker ned til dette: det finnes ingen Gud. Av noe slag Det påstår bedreviterne som kalles ateister, men bevisene stables opp for hvorfor Gud finnes, mens vitenskapen ikke greier å bevise hvordan universet ble til eller noen av spørsmålene religion besvarer. Anonymkode: 8814c...d18
Cinnamondiva Skrevet 6. august 2019 #55 Skrevet 6. august 2019 Er ikke Gud som står for vonde ting. Satsn står for vonde ting på jorden. Gud er bare god og er en kjærlighets kraft
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #56 Skrevet 6. august 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det som står i Bibelen, eller at man rett og slett ikke gjennoppstår på dommedag. Anonymkode: 8814c...d18 Så det er håp for å kunne dø uten noe mer videre liv?! Uten helvete? Anonymkode: 35d53...173
SA00 Skrevet 6. august 2019 #57 Skrevet 6. august 2019 (endret) Religion er ikke annet enn et produkt av mennesker som ikke verdsetter sunn fornuft eller fri vilje. Det virker helt ulogisk å tilbe en hersker som sender deg til helvetet dersom det skulle vise seg at hans lover ikke blir avholdt. Desto mer usikker blir jeg på om denne autoritære herskeren virkelig ønsker det beste for menneskeheten da han/hun plasserte et foster i ei kvinne og gjorde seg forventet et avkom: Jesus. Graviditet er en psykisk og fysisk belastende prosess. Er det ikke frihetskrenkende å presse inn et individ som i utgangspunktet aldri var ønsket? Å avstå fra all religion mener jeg virker som det mest logiske og fornuftige. Endret 6. august 2019 av UKJENTbruker
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #58 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke et argument. Argumentet ditt går ut på at universet må ha en skaper, siden det eksisterer. Så hvis "gud" eksisterer, må han også ha en skaper. Hva kom før gud? Anonymkode: 01983...02f Ingenting. Gud er skaperen. Ingenting er blitt til uten ham. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er håp for å kunne dø uten noe mer videre liv?! Uten helvete? Anonymkode: 35d53...173 Nei. Vi opphører ikke å eksistere. Anonymkode: dea89...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #59 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingenting. Gud er skaperen. Ingenting er blitt til uten ham. Nei. Vi opphører ikke å eksistere. Anonymkode: dea89...5c2 Hvordan ble Gud til dersom han er skaperen? Har han plutselig opphørt fra himmelen og blitt vår hersker? Hvordan startet det? Fortell. Jeg er nysgjerrig Anonymkode: 3b090...f9f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #60 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble Gud til dersom han er skaperen? Har han plutselig opphørt fra himmelen og blitt vår hersker? Hvordan startet det? Fortell. Jeg er nysgjerrig Anonymkode: 3b090...f9f Gud ble i ikke til. Han er. Han har alltid eksistert. Anonymkode: dea89...5c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå