Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt grunnskolelærerutdanning hos NLA og HVL.

Har fått studieplass på NLA, men står som 7.plass per i dag på venteliste hos HVL.

Hvilken av disse høgskolene er best, har best studiemiljø og flinkest forelesere?

Er overhodet ikke kristen, men dette er utdanningen jeg ønsker så jeg må vel ta til takke der jeg kommer inn...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymAA skrev:

Har søkt grunnskolelærerutdanning hos NLA og HVL.

Har fått studieplass på NLA, men står som 7.plass per i dag på venteliste hos HVL.

Hvilken av disse høgskolene er best, har best studiemiljø og flinkest forelesere?

Er overhodet ikke kristen, men dette er utdanningen jeg ønsker så jeg må vel ta til takke der jeg kommer inn...

Du stiller spørsmål som kun kan besvares høyst subjektivt. Takk ja til skolen du kom inn på, uansett om dette er en kristen skole eller ikke. Vær takknemlig for du i det hele tatt kom inn. Jeg har hørt mye positivt om NLA, du kan styre unna det høykristne om du føler for, jeg tenke ri samme sleng at benytt anledningen til å få et reflektert forhold til livssyn og religion uansett hva din egen tro er. 

Anonymkode: ad34d...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har skrevet flere tråder om dette etterhvert, og det jeg igrunnen sitter igjen med er et inntrykk av en ekstrem skepsis mot religion. Som fremtidig lærer som både skal forholde deg til ulike reigioner og kanskje til og med undervise i det, så tenker jeg du trenger å utvide forståelsen din litt. Jeg tenker du vil ha godt av å gå på NLA og få litt bukt med de fordommene du har, de skinner tydelig gjennom i innleggene dine. NLA er en god skole, jeg kjenenr flere som er utdannet der og er fornøyd, og du kan lære deg at kristne mennesker faktisk er mennesker som alle andre, og like ulike som de du kjenner fra før av. 

Anonymkode: 5bcb3...f48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har skrevet flere tråder om dette etterhvert, og det jeg igrunnen sitter igjen med er et inntrykk av en ekstrem skepsis mot religion. Som fremtidig lærer som både skal forholde deg til ulike reigioner og kanskje til og med undervise i det, så tenker jeg du trenger å utvide forståelsen din litt. Jeg tenker du vil ha godt av å gå på NLA og få litt bukt med de fordommene du har, de skinner tydelig gjennom i innleggene dine. NLA er en god skole, jeg kjenenr flere som er utdannet der og er fornøyd, og du kan lære deg at kristne mennesker faktisk er mennesker som alle andre, og like ulike som de du kjenner fra før av. 

Anonymkode: 5bcb3...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...