G.A. Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Jeg skal ha gjester om noen dager, å håpe noen kan hjelpe meg med tips til en litt annerledes og spennende salat. Har kort tid på meg å lage middagen, så det skal serveres Pasta di Parma m/skinke, gratinert i ovn. Har noen en salat som passer til dette? Er lei av den vanlige salaten med tomat, agurk, mais og paprika som jeg alltid bruker og som vi alltid får andre steder.. Vil overraske litt denne gangen!
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Kjøp hvitløk og chilimarinert fetaost på glass. Denne ligger i en deilig olje som du bruker som dressing i salaten. Videre bruker du skrelt gulrot som er kappet i tynne skiver, ruccolasalat, cherrytomater, gul og rød paprika, solsikkekjerner, mais og et vanlig kålhode, kappet i tynne strimler. Alldeles nydelig! Fersk loff eller urte og hvitløksbrød passer veldig godt til
G.A. Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2005 Oi oi, det var et bra tips. Tusen takk, Tex! Fetaost har vi alltid når salat serveres. Hvor finner jeg solsikkekjerner? Vanlige butikker? Baguetter stekt i ovn med hjemmelaget hvitløk/pesto-smør er bankers ja. Endelig, middagen er i boks!
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #4 Skrevet 10. mai 2005 Noen steder er solsikkekjerner dyrt, men du kan få tak i det billigere på fex Meny
-Fisken- Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 De fleste matbutikker har billig solsikkefrø. Ha i marinerte oliven også, det er kjempegodt! Også rødløk i ringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå