Gå til innhold

Dere med enkeltmannsforetak, har dere fått svar på hva dere får igjen på skatten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har enkeltmannsforetak og siden vi er gift får jeg heller ikke vite om jeg får igjen på skatten før hans er klart. Slik jeg forsto skulle det være klart i starten av august. Noen i samme situasjon som har hørt noe? 

Anonymkode: 3efc5...9eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei,  jeg har ikke enda fått svar. 

Anonymkode: 61f55...501

AnonymBruker
Skrevet

"De første skatteoppgjørene var klare 20. juni. Etter det er det løpende oppgjør fra 15. august til 23. oktober."

Anonymkode: 346eb...283

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"De første skatteoppgjørene var klare 20. juni. Etter det er det løpende oppgjør fra 15. august til 23. oktober."

Anonymkode: 346eb...283

Dette gjelder ikke næring, dvs bedrifter.

TS: Første mulige utbetaling er fra 15. august, ref Skatteetatens sider;

Sitat

Første mulige dato for utbetaling om du har penger tilgode for næringsdrivende med ektefeller er 15. august. 

Skatteoppgjøret for 2018 er klart for alle 23. oktober. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SPOCA said:

Dette gjelder ikke næring, dvs bedrifter.

TS: Første pulje før 15. august, ref Skatteetatens sider;

Takk for svar. Det jeg synes er rart er at vi ikke vet noen ting. En ting er når pengene kommer, det er ikke så farlig. Men vil vite slik at jeg kan planlegge. 

Om vi får pengene 15 august, får vi ikke noe heads up på hva som kommer før da? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det jeg synes er rart er at vi ikke vet noen ting. En ting er når pengene kommer, det er ikke så farlig. Men vil vite slik at jeg kan planlegge. 

Nei, virker ikke sånn, dessverre. Alternativt kan du kanskje høre med Skatteetaten? De har jo en chat man kan ta kontakt med. Jeg har dessverre ikke noen gode svar å gi siden det er første året der jeg har enkeltpersonforetak (og dermed ikke vet hvordan akkurat dette er). :)

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel en liten pekepinn selv på hvordan det ligger? Ut fra inntekt 2018 og hva su har betalt i forskuddsskatt? 

Anonymkode: 1cad4...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Har selvsagt fått en foreløpig utregning fra regnskapsfører, og det bruker å stemme bra. 

Anonymkode: f9469...c85

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere bruker vel en regnskapsfører og da har dere vel fått en oversikt fra han. Vi har i hvertfall fått det fra vår og det pleier å stemme veldig bra.

Anonymkode: a4480...fab

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dere bruker vel en regnskapsfører og da har dere vel fått en oversikt fra han. Vi har i hvertfall fått det fra vår og det pleier å stemme veldig bra.

Anonymkode: a4480...fab

Enkeltmannsforetak et er lite brukt, er snakk om småpenger. Vi har begge fast jobb ved siden av, så har ingen regnskapsfører. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Begge i full jobb og han har foretak ved siden av. Vi har regnskapsfører og mannen får igjen noen tusen. Jeg har også tilgode. Regner med å få igjen 15.aug, som ifjor.

Anonymkode: 46997...572

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Du kan jo regne ut selv. Både for mannen og for deg.

Ellers pleier vi å få skattepengene i oktober.

Anonymkode: c54a2...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...