Gå til innhold

Orlando med småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Sambo og jeg planlegger en tur til Orlando i desember, vår lille er da 11mnd

noen som har vært der med småbarn og har litt tips til reisen? Plasser som er must see, leiebil eller ikke? Hotell eller leilighet? 

Eller generelt noe andre nyttige tips til ferie med små :) 

dette blir vår første ferie sammen

Skrevet

Vi var i orlando med eldste når han var 6 mnder. Vi var innom de fleste disney parkene, universal og seaworld. Var også på nasa. Vi leide hus gjennom norwegianvilla.no. De leverer alltid. Du bør ha bil. Pass på å go en dose mmr før dere reiser. Ellers blir det nok en slitsom flytur, anbefaler eget sete, det hadde vi til vår, gull verdt.

Stålsett dere for jetlag både når dere kommer ned og kommer hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å fly så langt med et barn på 11 måneder? At dere orker. Reisen blir nok fin da (når dere er framme). 

Anonymkode: 5a565...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er lang flyreise med småbarn. Var der med unger på 7 og 11. 2 dager på Disney World, 1 dag på Epcot Center og en dag på Sea World. Kunne funnet på mye ellers, men prioriterte badeliv resten av ferien. Når man har småbarn synes jeg det blir litt vel mye med fullpakket program hver dag.

Anonymkode: eb67e...584

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fly så langt med et barn på 11 måneder? At dere orker. Reisen blir nok fin da (når dere er framme). 

Ikke noe problem :) barn i den alderen sover fremdeles mye, kan ammes/ få flaske. Mange flyselskap tilbyr senger til barn opp til 15 kilo, og etter min erfaring sover de godt der. Greit når man er to foreldre, og kan avlaste hverandre.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo verdt det, vi tenkte å prøve å få fly på natten sann at hun sover mest mulig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg ventet med USA-tur til barnet var i skolealder og ville husket noe av turen. 15 t med reise fra dør til dør er veldig slitsomt. Hadde hvert fall ikke giddet å bruke tusenvis av kroner for DisneyWorld, SeaWorld osv, et så lite barn skjønner lite av det og vil være minst like fornøyd med gratis turer på stranda. Mye ståk, støy og enormt med inntrykk på slike steder som fort kan gjøre barnet slitent og sutrete.

Anonymkode: 6482c...492

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke poenget med å dra med en SÅ liten unge, på en så vanvittig lang tur.    

Burde ikke ungen egentlig være gammel nok til å faktisk huske denne ferieturen, og forhåpentligvis få mest mulig glede av den? 

Anonymkode: 8adf9...eb8

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Lollipoppp skrev:

Er jo verdt det, vi tenkte å prøve å få fly på natten sann at hun sover mest mulig

Ikke sikkert det fungerer så godt, om dere flyr fra norge i 6-7 tiden lander dere i Orlando i 8 tiden, lokal tid. Om det er direkte. Fungerte hvertfall veldig dårlig for vår. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv hadde jeg ventet med USA-tur til barnet var i skolealder og ville husket noe av turen. 15 t med reise fra dør til dør er veldig slitsomt. Hadde hvert fall ikke giddet å bruke tusenvis av kroner for DisneyWorld, SeaWorld osv, et så lite barn skjønner lite av det og vil være minst like fornøyd med gratis turer på stranda. Mye ståk, støy og enormt med inntrykk på slike steder som fort kan gjøre barnet slitent og sutrete.

Men så er det jo gøy for foreldrene da, de husker det jo. Skjønner ikke helt hvorfor det at barnet ikke husker noe skal være et argument. 

Vi reiste en del under permisjonen, aldri angret på det. Babyene trenger bare mor og far for å være fornøyde, og voksne har godt av en fin ferie.  

Anonymkode: e6a02...03f

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det jo gøy for foreldrene da, de husker det jo. Skjønner ikke helt hvorfor det at barnet ikke husker noe skal være et argument. 

Vi reiste en del under permisjonen, aldri angret på det. Babyene trenger bare mor og far for å være fornøyde, og voksne har godt av en fin ferie.  

Anonymkode: e6a02...03f

Ja ikke sant

Jeg har ikke akkuratt noen å være med, så permisjonstiden er veldig ensom og lang. Hadde vært godt å tatt seg en liten ferie og bare kost oss

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært 3x, første gangen var kun eldstemann (8mnd) med

Andre gangen var yngstemann blitt nesten 2 år.

Tredje gangen var de skolealder begge to.

Reisene gikk helt fint for oss med småbarn, planlegge, ha klesskifte og forhåpentligvis er de rolige på flyet.

Når det gjelder turen er jo det dere legger opp til kun for foreldrene, barnet vil ikke vite forskjell på disneyworld eller den lokale lekeparken.

Vi leide hus alle gangene, men vi var flere familier, mulig det hadde blitt hotell hvis ikke. Leiebil er uansett must som man skal komme seg litt rundt på egenhånd - skal man bare på parker og utflukter kan man nok basere seg på å få organisert transport, men med en liten en som skal ha barnevogn og barnesete tror jeg jeg ville hatt egen bil. Da er man og friere til å ta ting til egne tidspunkter eller avbryte tidligere (at man ikke må vente på bussen hjem igjen).

Parker er dyrt, ville undersøk litt de ulike parkene - hvilken type som passer for dere og hva dere har lyst å gå i, som nevnt tror jeg ikke minien vil sitte igjen med noe særlig minner fra denne turen.

Skrevet
1 time siden, ekkoet skrev:

Vi har vært 3x, første gangen var kun eldstemann (8mnd) med

Andre gangen var yngstemann blitt nesten 2 år.

Tredje gangen var de skolealder begge to.

Reisene gikk helt fint for oss med småbarn, planlegge, ha klesskifte og forhåpentligvis er de rolige på flyet.

Når det gjelder turen er jo det dere legger opp til kun for foreldrene, barnet vil ikke vite forskjell på disneyworld eller den lokale lekeparken.

Vi leide hus alle gangene, men vi var flere familier, mulig det hadde blitt hotell hvis ikke. Leiebil er uansett must som man skal komme seg litt rundt på egenhånd - skal man bare på parker og utflukter kan man nok basere seg på å få organisert transport, men med en liten en som skal ha barnevogn og barnesete tror jeg jeg ville hatt egen bil. Da er man og friere til å ta ting til egne tidspunkter eller avbryte tidligere (at man ikke må vente på bussen hjem igjen).

Parker er dyrt, ville undersøk litt de ulike parkene - hvilken type som passer for dere og hva dere har lyst å gå i, som nevnt tror jeg ikke minien vil sitte igjen med noe særlig minner fra denne turen.

Nei hun vil nok ikke huske så mye,men er litt gøy for oss voksne og da hehe🙈 så at billettene til Disney world var sinnsykt dyre ja😱 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Lollipoppp skrev:

Nei hun vil nok ikke huske så mye,men er litt gøy for oss voksne og da hehe🙈 så at billettene til Disney world var sinnsykt dyre ja😱 

Bare dere ikke blir lei disse fornøyelsesparkene før barna deres begynner å få skikkelig glede av dem 😉 Slike parker er moro for barn fra de er 5-15 år, ikke vær for ivrige før det. Da går dere bare møkk lei.

AnonymBruker
Skrevet

Og så burde dere definitivt se dokumentarfilmen Blackfish før dere tenker på å reise til Sea World.  

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å dra med en baby til Orlando for å gå i fornøyelsesparkene. Ikke fordi baby er for liten til så lang reise, men fordi destinasjonen er uegnet for en så liten en. Ettersom baby ikke kan delta på noe særlig av rides’ene, vil dere i hovedsak måtte kjøre alene mens dere bytter på hvem som passer baby. Og det er etter min mening ganske bortkastet når man først er der sammen og har betalt tusenvis av kroner per dag for parkbilletter. Det finnes jo så mange andre fine destinasjoner med baby, så ville jeg heller tatt Orlando med skolebarn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Lollipoppp skrev:

Hei! 

Sambo og jeg planlegger en tur til Orlando i desember, vår lille er da 11mnd

noen som har vært der med småbarn og har litt tips til reisen? Plasser som er must see, leiebil eller ikke? Hotell eller leilighet? 

Eller generelt noe andre nyttige tips til ferie med små :) 

dette blir vår første ferie sammen

Er dette mest sannsynlig den eneste gangen dere dra dit - VENT! Jeg har nettopp vært der med min 10åring og vi fikk maks ut av besøket og hadde ingen hindring. 

Vi leide et stort hus med basseng. Var veldig deilig. Orlando er jo ikke akkurat for de aller minste og jeg har hørt mange foreldre blir skuffet/frustrert når de har reist dit. Hvis dere skal ta noen attraksjoner må dere bytte på. Køene kan være lange og da er det kjedelig å vente, med mindre dere tar attraksjoner som ungen kan være med på.  

Orlando er et turist sted med mye mennesker, større avstander (må ha bil). Beregne mye gåing også. Husk gode sko og gnagsår plaster. 

Det er jo de klassiske stedene som Disney sine parker, universal studio, sea world, everglades etc. Hvis jeg hadde hatt et barn på 11 måneder tenker jeg Disney, Legoland og sea world passer best. Der er det mye å se i tillegg til attraksjoner. Men da går dere jo glipp av mye morro i de andre parkene. Animal kingdom er utrolig bra spesielt med tanke på Avatar, men mye karuseller. 

I tillegg er det jo en del fine strender der og shopping sentere. Mye billige klær. 

Anonymkode: 71806...efb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det jo en del fine strender der og shopping sentere. Mye billige klær. 

Strender? Du vet at Orlando er innlandsby, flere timer fra kysten?

Anonymkode: 33ca4...040

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strender? Du vet at Orlando er innlandsby, flere timer fra kysten?

Anonymkode: 33ca4...040

🙈 tenkte på Florida. Men ja!

Nærmeste strender ligger ca en time unna Orlando. 

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...