AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Trenger forslag til middag i utdrikningslag. Middagen spises hos meg. Vi kommer direkte fra ulike aktiviteter så jeg vil gjerne at middagen skal være lettvint og mulig å lage klar på forhånd. Tenkte på tapas, men det blir nok uaktuelt da de ulike rettene må varmes og tilberedes på ulikt vis. Vil også være knotete om alle må ta med seg maten. Ønsker helst at det skal ta minst mulig tid å tilberede på selve kvelden (kan lage i stand kvelden før eller morgenen samme dag så lenge det ikke tar lang tid). Middagen kan gjerne varmes/stå under lokk en halvtimes tid, men det må ikke være noe som krever at jeg står stående opptatt på kjøkkenet selve utdriknings-dagen. Anonymkode: 6f52a...f14
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reker og loff. Anonymkode: ef012...ab4 Ikke mettende.
atropos Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Lag en salat kvelden før, server med vårruller (lagd på forhånd) og ris. Vårruller er veldig enkel mat og jeg anbefaler deg å pensle med olje og steke i ovnen på brett. Da slipper du friteringen og det er like godt synes jeg 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 4 minutter siden, O.G. said: Ikke mettende. Haha, neivel? Reker, loff, og avokado er da veldig mettende. Anonymkode: ef012...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Gryterett, pai og lasagne kan varmes i ovnen. Anonymkode: ecf94...0af 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Gryterett, pai og lasagne kan varmes i ovnen. Anonymkode: ecf94..0af Gryterett skal ikke varmes i ovnen forresten, leste ikke over det jeg skrev 😛 Anonymkode: ecf94...0af
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Lag lasagne dagen før og stek den når dere kommer hjem. Anonymkode: e283f...7e5
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, neivel? Reker, loff, og avokado er da veldig mettende. Anonymkode: ef012...ab4 for en hel dag med alkohol??? Nope. Og har folk betalt i dyre dommer for den tvilsomme æren det er å delta i et utdrikkingslag så må folk finne ut av skikkelig mat for pengene deres. Endret 6. august 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, O.G. said: for en hel dag med alkohol??? Nope. Og har folk betalt i dyre dommer for den tvilsomme æren det er å delta i et utdrikkingslag så må folk finne ut av skikkelig mat for pengene deres. Personlig ville jeg mye heller hatt reker enn tung lasagne etter en hel dag med alkohol. Men vi kan være uenige, null problem Anonymkode: ef012...ab4 6
solmåneogstjerner Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 Nachos! Stek opp kjøttdeig og krydder på forhånd. Riv opp ost, kutt opp grønnsaker på forhånd. Når dere kommer hjem kaster du et par poser nachochips på noen brett, kjøttdeig og ost på. Ti minutter i ovnen. Server med salat/grønnsaker, salsa og rømmedip. Enkelt, raskt og godt 😊 4
The Kitten Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 Hvor mange blir dere? Synes lange eller nachos var en god idè. Da kan du og lage en salat om morningen som du setter i kjøleskapet til den skal brukes. Ville ikke gått for reker med mindre du er 100 % sikker på at alle liker/tåler det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, neivel? Reker, loff, og avokado er da veldig mettende. Anonymkode: ef012...ab4 Det er det sikkert, men jeg spiser ikke reker. Er ikke særlig kresen, men får følelsen av å tygge på menneskefingre av å spise reker. Så jeg ville satt igjen med loff og avokado. Anonymkode: 9957e...203 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Biffgryte som du lager dagen før, med salat og loff. Anonymkode: 4df85...d90 1
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Personlig ville jeg mye heller hatt reker enn tung lasagne etter en hel dag med alkohol. Men vi kan være uenige, null problem Anonymkode: ef012...ab4 Jeg snakket ikke om lasagne heller.
exictence Skrevet 6. august 2019 #16 Skrevet 6. august 2019 http://elinlarsen.net/lefse-med-laks-ogruccola/
Anim92 Skrevet 6. august 2019 #17 Skrevet 6. august 2019 Kommer litt an på hvor mye deltagerne har betalt for den middagen også..?
Djungelvrål Skrevet 6. august 2019 #18 Skrevet 6. august 2019 Chili con carne, denne har jeg laget mange ganger til fest. Kan lages med fordel dagen før. https://oppskrift.klikk.no/chili-con-carne-med-rømme-og-tortilla/3694/ 2
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2019 #19 Skrevet 7. august 2019 17 timer siden, Anim92 skrev: Kommer litt an på hvor mye deltagerne har betalt for den middagen også..? Nemlig. Be om 1500kr pr deltaker i utdrikkingslaget og gi dem loff med reker til middag....
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #20 Skrevet 7. august 2019 17 timer siden, SupaWoman skrev: Chili con carne, denne har jeg laget mange ganger til fest. Kan lages med fordel dagen før. https://oppskrift.klikk.no/chili-con-carne-med-rømme-og-tortilla/3694/ Ville også anbefalt chilli con carne, men ville ventet med å tilsette bønnene til du skal varme opp før servering. De skal bare trekke i et par minutter Anonymkode: 02412...1d0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå