-Fisken- Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 I morgen og onsdag skal fisken og hennes skole kor (musikklinjen) synge carmina burana sammen med schola cantorum (eller hvordan det skrives) i universitetets aula. 19:30. Bare sånn at dere vet det Greit da, litt stolt
Superlammet Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Mmm liker den Operaen.. Så den da den var i Oslo for endel år siden.. Loved it! =D
Cronos Skrevet 10. mai 2005 #3 Skrevet 10. mai 2005 Mmm liker den Operaen.. Så den da den var i Oslo for endel år siden.. Loved it! =D Var det en 3-4 år siden? I så fall var jeg der også. Den var bra!
Superlammet Skrevet 10. mai 2005 #4 Skrevet 10. mai 2005 Var det en 3-4 år siden? I så fall var jeg der også. Den var bra! ja det var vel en 4 år siden tenker jeg.. på Rådhusplassen.. må være det, for det er den eneste gangen stykket er satt opp i Norge..
Amarone Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 Den satte vi opp da jeg gikk på musikklinje også! Det var så gøy. Dere har 2 klaverer + slagverk, ikke sant? (Har sett annonser... ) Vi hadde også det. Men han som spilte gong, slo så hardt at jeg hadde litt vanskelig for å huske begynnelsestonen min fra før slaget og til jeg skulle synge ( 2. sopran - en dissonerende c, om jeg ikke husker feil) rett etter... Hvilken stemme synger du?
Cronos Skrevet 10. mai 2005 #6 Skrevet 10. mai 2005 ja det var vel en 4 år siden tenker jeg.. på Rådhusplassen.. må være det, for det er den eneste gangen stykket er satt opp i Norge.. OFFTOPIC Jeg så den i Konserthuset med filharmonien. Det var bare musikken og sangen, og ingen kostyme-drama. Kanskje forskjellige oppsetninger. /OFFTOPIC
Superlammet Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 OFFTOPIC Jeg så den i Konserthuset med filharmonien. Det var bare musikken og sangen, og ingen kostyme-drama. Kanskje forskjellige oppsetninger. /OFFTOPIC FORTSETTER OFFTOPIC Ja det var nok et annet stykke ja.. Dette var med full scene og alt! Var veldig veldig bra.. /FORTSETTER OFFTOPIC
nyibyen Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Mmm liker den Operaen.. Så den da den var i Oslo for endel år siden.. Loved it! =D Carmina Burana er så absolutt ingen opera!! Men spenstig og flott stykke, selv om jeg vanligvis kan dy meg for Orff.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Veel, Carmina settes da stadig opp den. I forskjellige varianter. Den med to klaver pluss slagverk brukes mye, alternativ versjon er med større orkester. Oppsetningen på Rådhusplassen med kostymer og scenografi er nok noe mer sjelden. Klart OPeraen kan gjøre noe sånt, de har jo ekspertisen på det, men i utgangspunktet er det et korverk. Jeg for min del kan styre min begeistring, men lykke til allikevel.
-Fisken- Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2005 Den satte vi opp da jeg gikk på musikklinje også! Det var så gøy. Dere har 2 klaverer + slagverk, ikke sant? (Har sett annonser... ) Vi hadde også det. Men han som spilte gong, slo så hardt at jeg hadde litt vanskelig for å huske begynnelsestonen min fra før slaget og til jeg skulle synge ( 2. sopran - en dissonerende c, om jeg ikke husker feil) rett etter... Hvilken stemme synger du? Jepp, 2 klaver og slagverk Huff da, en som var glad i å slå løs Har heldigvis ikke det blandt de som spiller slagverk hos oss. Jeg synger 1. sopran. Blir rimlig sliten av å synge O Fortuna, for å si det sånn, den går lyst. Men gøy å få være med på noe sånt!
Laina Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 I morgen og onsdag skal fisken og hennes skole kor (musikklinjen) synge carmina burana sammen med schola cantorum (eller hvordan det skrives) i universitetets aula. 19:30. Bare sånn at dere vet det Greit da, litt stolt Er dette en invitasjon til alle oss på KG?
-Fisken- Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2005 Er dette en invitasjon til alle oss på KG? [/quote Bare å komme i morgen Forestillingen i dag var veldig vellykket.
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 #13 Skrevet 11. mai 2005 Carmina Burana er så absolutt ingen opera!! Men spenstig og flott stykke, selv om jeg vanligvis kan dy meg for Orff. http://www.pluto.no/kulturspeilet/faste/dn...ina_Burana.html Her er forresten den jeg var på. Arrangert av Den Norske Opera og ble kalt "Open Air Opera". Kan være derfor jeg misforstod litt.. Ellers kan man vel kalle det en kantate?
nyibyen Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 http://www.pluto.no/kulturspeilet/faste/dn...ina_Burana.html Her er forresten den jeg var på. Arrangert av Den Norske Opera og ble kalt "Open Air Opera". Kan være derfor jeg misforstod litt.. Ellers kan man vel kalle det en kantate? Jeg var på Carmina Burana som ballett en gang, i Russland. DET var ganske spektakulært. Både kor og ballettdansere i fargesprakende kostymer. Men det er gøyest å synge selv, var med på en fin oppsetning i Olavshallen i Trondheim for et par år siden.
-Fisken- Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2005 Balletten må ha vært interessant, handlingen er jo rimlig vulgær, hehe.
-Fisken- Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2005 Da var vi ferdige HAr vært kjempegøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå