Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest eskil
Skrevet

holder det med et 6kr frimerke når jeg skal sende en cd med cover i en konvolutt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
holder det med et 6kr frimerke når jeg skal sende en cd med cover i en konvolutt ?

Nei. Veier det totalt opptil 100 gram må du ut med 10,50. Veier det over dette og opptil 350 gram må du punge ut med 20,-.

6,- frimerke holder kun til brev opptil 20 gram, og et cd-cover veier mer enn som så..

;)

Skrevet

Superlammet, portoen gikk opp fra 1.1.. :tunge1:

Opp til 20 gram - 6 kroner

Opp til 50 gram - 9 kroner

Opp til 100 gram - 12 kr

Opp til 350 gram - 22 kr

Skrevet

Er det ikke A som er "vanlig" da, og ikke B? På frimerkeheftene står det i alle fall liste over "A-prisene".

Skrevet

B post kan en bare sende når en sender minst 20 brevsendiger samtidig.. (Jeg har jobbet tre år i post i butikk!)

Skrevet

"Kontrollveide" noen cd-er med cover, de veier fra 105 gr til 125 gr.

Du må altså bruke porto for "opp til 350 gram" = kr 22,-.

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

A-post er "vanlig", og prisene Newt oppga er riktige.

*Killah var på posten i går* :sjarmor:

Skrevet
B post kan en bare sende når en sender minst 20 brevsendiger samtidig.. (Jeg har jobbet tre år i post i butikk!)

Aha! Det forklarer hvorfor vi kan ta B-post porto her hvor jeg jobber. Vi sender gjerne drøssevis med brev hver dag fra samme sted.. ;)

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Bedrifter bruker omtrent ikke annet, Superlammet

Skrevet
Bedrifter bruker omtrent ikke annet' date=' Superlammet[/quote']

Vi bruker som regel frankeringsmaskin, men det er også endel privatpost som sendes, og da kjøper de ansatte frimerker av oss i resepsjonen. ;) Har ikke tenkt over det med kvanti før.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...