Gå til innhold

Hund i blokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valp på nå 11 måneder. Fra vi fikk han (bortsett fra første natta bare) har vi lukket soveromsdøra og han har sovet i stua, null problem. Nå skal han plutselig sove med oss, er nok en periode hvor han skal teste oss ut, men problemet er at når vi lukker døra bjeffer han, høyt.. Vi bor i blokk, det er lytt og må tilslutt gi oss pga bjeffinga og la han sove med oss... Men vi vil ikke ha han på soverommet. 

Er det noen som har noen råd? Bur er ikke aktuelt 

hilsen sliten valpemamma xD 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha han på soverommet!  Så han føler seg trygg og elsket. Hunder liker å sove med familien sin. Og dere er vel det....?

Anonymkode: 7bb17...d8d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan han ikke ligge på soverommet? Min hund på 10 år sover på soverommet. Han har sitt eget hjørne i rommet der sengen hans står. Har en skikkelig selskapshund som trenger å være i samme rom som oss. Mange hunder trenger det. De skal jo "vokte" over familien til enhver tid.

Anonymkode: 0ad80...fbe

• Liker 3
Skrevet

Hunder tester oss ikke ut, det er å menneskeliggjøre dem.

Det er helt normalt at hunder vil sove der vi er. De er veldig sosiale dyr og det er helt uforståelig for dem at de skal sove alene.

Jeg ville latt ham sove på soverommet, i hvert fall til han blir ordentlig voksen. Det kan være han vil synes det er greit å sove i stua senere. Alternativt så kan du flytte senga hans gradvis nærmere døra ut til gangen/stua og så sette den utenfor, med soveromsdøra åpen. Men jeg ville ventet med det en stund. Og noen hunder sover gjerne rett på gulvet også, så ikke sikkert han bryr seg så mye om hundesenga. :P

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En hund veit ikke hva «trass og testing» er. 

Hvorfor kan den ikke få sove i en egen hundeseng på soverommet? Er det sååå krise? 

Anonymkode: f79b1...e74

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å skaffe seg en hund når man bor i blokk sammen med andre mennesker er ikke lurt. 

Anonymkode: fdd29...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å skaffe seg en hund når man bor i blokk sammen med andre mennesker er ikke lurt. 

Hvorfor mener du det?

Jeg er helt uenig.

Anonymkode: 0ad80...fbe

• Liker 1
Skrevet

Hund er flokkdyr og dere separerer han fra flokken.

Også spent på hvorfor hund ikke kan være på soverom. Det er like uforståelig for meg som de som ikke tillater dyret i stua.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2019 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Så lenge man oppdrar hunden sin så er ikke det noe problem. Her i blokken bor det to hunder. Var ikke klar over det da jeg flyttet inn og fant det ikke ut før etter 6 mnd. Eneste grunnen til jeg fant det ut var for at jeg møtte de i gangen. Iløpet av 3 år har jeg kun en gang hørt 1 bjeff. Gråtende babyer hører jeg titt og ofte. Så velger heller å ha en blokk der folk har hunder isted for babyer🙄

Anonymkode: 0fef1...fa6

• Liker 4
Skrevet

Som andre nevner her, hunder er sosiale flokkdyr og for dem er det ofte krise å bli utestengt fra "flokken" sin, altså menneskene sine. Det er derfor han bjeffer. "Hallo, dere har glemt et medlem av flokken utenfor, slipp meg inn så jeg kan være sammen med dere".

Er dere redd for at hunden skal prøve å komme seg opp i sengen? Det er bare å ha klare regler fra dag èn. Jeg har hund selv, og hunden sover på gulvet eller i hundesengen sin på mitt soverom. Hun har aldri vært oppi sengen min, og har ikke forsøkt heller. Hunden får heller ikke være i møblene i stua, og det er kanskje derfor hun automatisk har gått ut i fra at sengen er no-go også, for hun har som sagt aldri prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...