Gå til innhold

Jeg har betalt 500 000 mer enn samboeren på leiligheten. Hva med brudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har betalt 500 000 mer enn samboeren på leiligheten. 

Vi skal ha lik eierandel. Hva er riktig løsning med et eventuelt brudd og vi selger leiligheten. 

Samboer foreslår at jeg får konsumprisindeksen pluss 1% årlig på pengene. Er dette rimelig? 

Jeg ville kun hatt pengene på sparekonto ellers.

Anonymkode: d46a7...f64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der må dere jo ha en avtale at dere eier 50 % av boligen hver (om dere betaler 50 % av utgiftene så klart), men ved salg så deles overskuddet eller gjelden etter at din samboers innskudd er trekt fra potten. 

Anonymkode: f248f...6f3

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har betalt 500 000 mer enn samboeren på leiligheten. 

Vi skal ha lik eierandel. Hva er riktig løsning med et eventuelt brudd og vi selger leiligheten. 

Samboer foreslår at jeg får konsumprisindeksen pluss 1% årlig på pengene. Er dette rimelig? 

Jeg ville kun hatt pengene på sparekonto ellers.

Anonymkode: d46a7...f64

Det absolutt riktige er at dere hadde funnet en løsning på saken før dere kjøpte og fikk avtalen signert og tinglyst i tillegg til samboeravtale og testament. 

Hva dere nå avtaler muntlig er umulig å bevise i en konfliktsituasjon som et brudd alltid er. Hva som er riktig og feil fordeling det får dere finne ut av selv eller ved hjelp av en advokat og få tingene inn i ordnede forhold. Og ekteskap er aldri dukt i slike situasjoner som at man eier noe sammen med særeie og annet tull.

Anonymkode: 54e6b...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må dere skrive en samboeravtale hvor summen dere har puttet inn blir spesifisert.

Anonymkode: 8ab93...407

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du betalte 500 000kr mer og dere skal ha lik eierandel, så vil det si at han har større lån enn deg og dermed skal betale mer på lånet enn deg. 

Kom dere til en advokat så fort dere kan for å få skrevet ned en gyldig avtale. 

Anonymkode: 93eb3...5ab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...