Gå til innhold

tabletter og barn

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har en jente på åtte år som skal ha b-vitamintabletter etter råd fra legen. Men hun klarer bare ikke å svelge tabletter! Vi har alltid hatt dette problemet. Og det er ikke det at hun ikke prøver. Hun vil så gjerne, men klarer ikke! Det nytter ikke å blande med noe annet heller, jeg ser hele ungen brekker seg når hun forsøker.

Er det noen som har noe genialt å komme med her? :) :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Melk
Skrevet

Knus tabletten mellom to t-skjeer og strø oppå pålegg/youghurt.

Skrevet

B-vitamin tror jeg ikke bør strås over yougerten for den smaker og lukter vont!

Mulig det er noe bvitamin i de sugetablettene?

Gjest Melk
Skrevet

Medisin smaker ofte vondt, tar man en skje med youghurt med pulver på, kan man fortsette å spise resten av youghurten for å skylle ned etterpå.

Tabletten smaker jo også vond uansett hva man strør den på eller om man tar den hel.

Gjest Violetta
Skrevet

Hun skal ha mulitivitaminer også, og får det, det er sånne tygge/sugetabletter. Ikke noen problemer der, men det er ikke b-vitaminer i dem. Kanskje det er vanskelig å få til med slike?

Skrevet

Prøv å la henne drikke vann/saft fra brusflaske når hun skal svelge tablettene. DET virket godt både med mitt barn og med tanteungene mine som strevde med det samme!

Skrevet

Hva med å bytte til disse?

Ser ut til å smake bra også. Jordbær, tutti frutti og bringebær.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som barn svelget vi piller inne i en liten bit banan. Glir veldig godt, og smak av vonde piller innkapsles inne i bananbiten.

Skrevet

Mener jeg har vært borti b-vitamin i flytende form, kanskje det er noe? Om smaken er vond, så hold for nesen, svelg fort og skyll etter med noe som smaker bedre.

Skrevet
Som barn svelget vi piller inne i en liten bit banan. Glir veldig godt, og smak av vonde piller innkapsles inne i bananbiten.

Smart!

Det skal jeg huske på til en gang jeg får brukt for det :)

Gjest Violetta
Skrevet

Tusen takk for gode råd! Skal i hvert fall prøve dem, så skal jeg heller si fra hvordan det går.

:blomst:

Skrevet

Finnes det ikke noe som heter B-tonin som er flytende og minner om Sana-sol i flaskestørrelse?

Synes å huske at min mor tvang i meg noe slikt en gang, og egentlig er det ikke så grusomt på smak som man skulle tro.

Skrevet

bio-vit har vel b vitamin.. Det er flytende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...