Gjest Violetta Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Jeg har en jente på åtte år som skal ha b-vitamintabletter etter råd fra legen. Men hun klarer bare ikke å svelge tabletter! Vi har alltid hatt dette problemet. Og det er ikke det at hun ikke prøver. Hun vil så gjerne, men klarer ikke! Det nytter ikke å blande med noe annet heller, jeg ser hele ungen brekker seg når hun forsøker. Er det noen som har noe genialt å komme med her? :-?
Gjest Melk Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Knus tabletten mellom to t-skjeer og strø oppå pålegg/youghurt.
liv Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 B-vitamin tror jeg ikke bør strås over yougerten for den smaker og lukter vont! Mulig det er noe bvitamin i de sugetablettene?
Gjest Melk Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 B-vitamin tror jeg ikke bør strås over yougerten for den smaker og lukter vont! Mulig det er noe bvitamin i de sugetablettene? Medisin smaker ofte vondt, tar man en skje med youghurt med pulver på, kan man fortsette å spise resten av youghurten for å skylle ned etterpå. Tabletten smaker jo også vond uansett hva man strør den på eller om man tar den hel.
Gjest Violetta Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 B-vitamin tror jeg ikke bør strås over yougerten for den smaker og lukter vont! Mulig det er noe bvitamin i de sugetablettene? Hun skal ha mulitivitaminer også, og får det, det er sånne tygge/sugetabletter. Ikke noen problemer der, men det er ikke b-vitaminer i dem. Kanskje det er vanskelig å få til med slike?
Brunhilde Skrevet 10. mai 2005 #6 Skrevet 10. mai 2005 Prøv å la henne drikke vann/saft fra brusflaske når hun skal svelge tablettene. DET virket godt både med mitt barn og med tanteungene mine som strevde med det samme!
Nella Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 Hva med å bytte til disse? Ser ut til å smake bra også. Jordbær, tutti frutti og bringebær.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Som barn svelget vi piller inne i en liten bit banan. Glir veldig godt, og smak av vonde piller innkapsles inne i bananbiten.
Fakse Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Mener jeg har vært borti b-vitamin i flytende form, kanskje det er noe? Om smaken er vond, så hold for nesen, svelg fort og skyll etter med noe som smaker bedre.
Nella Skrevet 10. mai 2005 #10 Skrevet 10. mai 2005 Som barn svelget vi piller inne i en liten bit banan. Glir veldig godt, og smak av vonde piller innkapsles inne i bananbiten. Smart! Det skal jeg huske på til en gang jeg får brukt for det
Gjest Violetta Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 Tusen takk for gode råd! Skal i hvert fall prøve dem, så skal jeg heller si fra hvordan det går.
Elle Melle Skrevet 10. mai 2005 #12 Skrevet 10. mai 2005 Finnes det ikke noe som heter B-tonin som er flytende og minner om Sana-sol i flaskestørrelse? Synes å huske at min mor tvang i meg noe slikt en gang, og egentlig er det ikke så grusomt på smak som man skulle tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå