Gå til innhold

Hva burde man spise?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt (10 kg) og klare å spise sunt, men har prøvd en ukes tid nå, men føler at det blir litt feil og rart for meg å gi slipp på mye av det jeg er glad i. Derfor prøvde jeg i små mengder, masse grønnsaker, noe pasta...som et eksempel. Men det ser ikke ut til å gå så bra siden jeg bare går opp i vekt fremdeles. Så jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å sette opp noe type kosthold som jeg kan leve på til daglig, men fremdeles gå ned i vekt av.

Som trening går jeg 1 times tur hver dag på morgenen før jeg spiser frokost, trener litt Pilates annenhver dag, og styrke annenhver dag. Jeg skal også trene meg opp til å jogge, men pga pustevansker tar det tid :)

Vær så snill? Noen snille sjeler som vil hjelpe? :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil råde deg til å kjøpe South Beach boka, Den går ut på å spise Lite karbohydrater ,mye protein,og fett.

Har gått ned ca 4 kg på 1 mnd.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg prøver å gå ned i vekt (10 kg) og klare å spise sunt, men har prøvd en ukes tid nå, men føler at det blir litt feil og rart for meg å gi slipp på mye av det jeg er glad i. Derfor prøvde jeg i små mengder, masse grønnsaker, noe pasta...som et eksempel. Men det ser ikke ut til å gå så bra siden jeg bare går opp i vekt fremdeles. Så jeg bare lurte på om dere kunne hjelpe meg med å sette opp noe type kosthold som jeg kan leve på til daglig, men fremdeles gå ned i vekt av.  

Som trening går jeg 1 times tur hver dag på morgenen før jeg spiser frokost, trener litt Pilates annenhver dag, og styrke annenhver dag. Jeg skal også trene meg opp til å jogge, men pga pustevansker tar det tid :)  

hei gjest, jeg vil det samme som deg!!! jeg prøver å gå tur 1 times tid hvertfall 5g i uka, sykle i 20min på spinningsykkel hver morgen,samt ta styrkeøvelser hjemme. jeg har også spist mindre karbo og godteri enn hva jeg pleier, men likevel går jeg ikke ned (heller opp 2kg) på 1 mnd :-( men lårene er strammere... er det bare at jeg får mer muskler? jeg vil NED

Skrevet

Hei gjest, jeg vil det samme som deg!!! jeg prøver å gå tur 1 times tid hvertfall 5g i uka, sykle i 20min på spinningsykkel hver morgen,samt ta styrkeøvelser hjemme. jeg har også spist mindre karbo og godteri enn hva jeg pleier, men likevel går jeg ikke ned (heller opp 2kg) på 1 mnd :-( men lårene er strammere... er det bare at jeg får mer muskler? jeg vil NED

Frem med målebåndet! Så måler du deg og legg det inn på www.mybodycomp.com (gratis side og det er kun du som ser det). Motiverer masse.

Du blir strammere, dvs at du får mer muskler og fett forsvinner. Det er jo målet med slankinga det da.

Vet du, det ser mye bedre ut med en stram kropp men kanskje noen kilo for mye enn en utrent tynn kropp. Dessuten er det sunnere også :)

Da jeg begynte å slanke meg gikk jeg også opp i kilo først, det er også litt vann siden du trener styrke bla. Så stod jeg lenge stille før det begynte å gå nedover.

Du må bare være fokusert på det du gjør og være tålmodig.

Du gjør det på den "riktige" måten som gjør at det er lettere å holde vekt nede når du kommer dit du vil og også endrer du på kosthold og vaner. Det er viktig det :)

Syns du gjør en kjempejobb, fortsett med det.

Pass på å spise nok bare. Spiser du for lite vil du få kroppen på sparebluss og den vil også kanskje gå opp i vekt (prøvd det også jeg ;) )

Ta en kikk på www.somebody.no dersom du er usikker ang mat. Koster ikke stort for 3 mnd der og er verdt investeringen for å lære seg å spise nok ihvertfall :)

Lykke til!

Skrevet

jeg vil anbefale deg Grete Roede kurs, basert på vanlig norsk mat. Husk at du skal endre kostholdet og det skal vare livet ut. Da nytter det ikke med sjokk-kurer med fett og uten karbo, bare ananas osv.

Sjekk www.greteroede.no

Skrevet

Se litt på denne her

Gidder ikke skrive det omigjen ;) Lat :)

Du er som meg høres det ut. Er det noe jeg ikke "kan" spise er det det jeg VIL ha.

Tok de to første ukene på South Beach som en start og godt resultat med det, men så måtte jeg spise hva jeg ville etterpå.

Men bytt til grovere varianter som på pasta'n.

Og så kommer cluet som jeg måtte jobbe litt med. Blir jeg veldig sjokoladesjuk så kjøper jeg en sjokolade. Men den minste de har. Eventyrsjokolade, minijapp eller noe. Det holder. Og da kan man ta en liten bit uten at det ødelegger alt (men ikke hver dag selvfølgelig).

For det er som det er det. Har man en 200g i hus så forsvinner den. Det er bare å lure seg selv å tro at den ikke gjør det ihvertfall.

Anbefaler egentlig somebody.no til deg også. Greit å legge inn det man spiser i løpet av en dag og se hva man egentlig spiser. Nyttig program til en grei pris for 3 mnd :)

Les også det om treningsfri! Gårtur hver dag er greit. PÅ treningsfri bør gåturen bare være tur og ikke så intensiv :)

Skrevet

Det viktigste er ikke å spise mer enn det kroppen kan forbrenne. Regnestykket sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...