AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Nå har jeg hatt sommerjobb i 2 mnd. Tjent 40 tusen! Samt som jeg har 20 tusen i kontoen fra før. Det jeg lurer på er, kan nav nekte meg å gi jobb på grunn av jeg har mye penger i kontoen liggende? Jeg ønsker kun hjelp fra dem for å få jobb så jeg slipper å ligge i senga hver dag! (Sett mange bli utplassert for jobb via nav) -ikke skole videre! Så hvordan funker dette? Anonymkode: 90ff1...e9e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Neida, NAV bryr seg ikke om hvor mye du har på konto Men det å bli utplassert via nav, er ikke så enkelt hvis du kun er vanlig arbeidssøker. Anonymkode: dffb7...770 2
Leo Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Det er kun sosialstønad som er behovsprøvd. Det betyr at så lenge du har penger på konto vil du ikke få dette. Bortsett fra det har det ingenting å si for eksempel hvis du kvalifiserer til å søke dagpenger. Ellers forstår jeg vel ikke helt hva du mener. NAV skaffer ikke jobber til friske, arbeidsføre mennesker og siden du har hatt/har sommerjobb så regner jeg med at du er det. Du kan imidlertid får hjelp og veiledning til å søke jobber, men jeg ville nok heller ha forsøkt selv på alle mulige måter først. Det er ikke NAV sitt ansvar å sørge for at du ikke tilbringer dagene i senga! 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, NAV bryr seg ikke om hvor mye du har på konto Men det å bli utplassert via nav, er ikke så enkelt hvis du kun er vanlig arbeidssøker. Anonymkode: dffb7...770 For jeg syntes det er så vanskelig med å finne jobb! Jeg gidder ikke å sitte hjemme 3 måndter før jeg får jobb. Det er for mye bortkasta tid. Anonymkode: 90ff1...e9e
Anim92 Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Søk nå først og fremst alt du kan søke på av jobber. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For jeg syntes det er så vanskelig med å finne jobb! Jeg gidder ikke å sitte hjemme 3 måndter før jeg får jobb. Det er for mye bortkasta tid. Anonymkode: 90ff1...e9e Da må du sette igang å søke, søk på ALLE jobber du har en liiiiten mulighet for å få, ikke bare de du vil ha selv. Nav gir deg ikke en jobb, de kan hjelpe til med ulike aktiviteter for å få deg i jobb, men de går ikke ut å skaffer jobb til deg. Anonymkode: 57a78...581 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ønsker kun hjelp fra dem for å få jobb så jeg slipper å ligge i senga hver dag! (Sett mange bli utplassert for jobb via nav) Drømmen din er å være i praksis og bli behandlet som en idiot mens du tjener noen hundre per dag? Anonymkode: afce7...2f2 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For jeg syntes det er så vanskelig med å finne jobb! Jeg gidder ikke å sitte hjemme 3 måndter før jeg får jobb. Det er for mye bortkasta tid. Anonymkode: 90ff1...e9e Da må du starte å søke. Nav gir ingen jobb, de kan gi praksis plasser men det dårlig betalt og lite givende Anonymkode: fc41b...e1e 3
Hedda-78 Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 NAV gir deg ikke jobb, det må du skaffe deg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 12 timer siden, Hedda-78 skrev: NAV gir deg ikke jobb, det må du skaffe deg selv. Det er åpenbart ekstremt mange som fortsatt ikke er klar over dette. Mer nå enn tidligere, virker det som. Anonymkode: 77f1d...c01 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 Meld deg uansett som arbeidsledig hos nav, det gir endel rettigheter. Nav kan hjelpe deg med jobb, men tror du finner deg en like raskt selv. Anonymkode: e4e1f...12c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For jeg syntes det er så vanskelig med å finne jobb! Jeg gidder ikke å sitte hjemme 3 måndter før jeg får jobb Med mindre du har behov for spesielt tilpasset oppfølging, så er det du selv som skal finne deg jobb, ikke NAV. Anonymkode: e0672...e74 2
Gjest Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 De vi har hatt på arbeidspraksis hos oss har gått på arbeidskurs først. De får rundt 200 kr dagen tror jeg det er. Og det er ikke sikkert det fører til fast jobb heller.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Arbeidspraksis må du finne selv, men du må få godkjenning fra nav, det skal sendes inn en søknad. Det er dessverre sånn at arbeidspraksis sjeldent ender opp i jobb. Ellers så kan nav sende deg på kurs, jobbklubb er det vanligste for de som ikke trenger mer hjelp. Søk og søk, det er det du kan gjøre. Ikke gi opp! Anonymkode: 2f177...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå