Gå til innhold

Handmaid`s tale - er den verdt å se?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kommet til episode 4 - mannen orker ikke flere episoder fordi den er sær og det skjer lite. Jeg synes historien er veldig treg. Blir det bedre? Er den verdt å se? Jeg hadde store forventinger etter alt jeg har hørt, men synes den er skuffende så langt.

Anonymkode: b199a...f1b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så faktisk til episode 6 eller 7 før jeg synes det plutselig tok seg kraftig opp. Grunnen til at jeg så gjennom alle de episodene var vel for at man får visse forventninger når man hører så mye bra. Samtidig som at det var noe som på en måte fikk meg til å de videre. Så plutselig, etter episode 6 eller noe, var jeg helt hektet! Så glad for det nå!😅 Men alt passer jo ikke alle, så ikke sikkert du liker det😊

Anonymkode: f7d24...5a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sesong 1: Ja. Sesong 2: Du kan like gjerne se sesong 1 i reprise. Sesong 3: Aner ikke, men ut fra hva jeg har lest kan du like gjerne se sesong 1 i reprise én gang til, men denne gangen i halv fart.

Altså: Serien utspiller seg i et univers som er fascinerende en liten stund, men som ikke har nok ved seg til å mate mer enn én sesong.

Anonymkode: ebfea...39a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🙂 Jeg prøver et par episoder til 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den er svært god og velspilt og viktig! se alt

Anonymkode: 691f1...83a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den er svært god og velspilt og viktig! se alt

Anonymkode: 691f1...83a

Ja, den er velspilt og har gode detaljer +++, men den er så treg...Tar det seg opp?

Skrevet

Jeg er fasinert siden sesong 1 er basert på en bok som er skrevet i 1984. Temaet kunne på en måte skjedd i dag, eller om 30 år?! Hvordan kvinnene gradvis mistet selvstendighet. Noe skjer, men de får ikke gjort noe med det. Skremmende på den måten

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en fantastisk serie, men sikkert ikke noe særlig for de som forventer full action og fart hele tiden. Dette er en annerledes serie. Jeg elsker den.

Anonymkode: a57df...047

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er en fantastisk serie, men sikkert ikke noe særlig for de som forventer full action og fart hele tiden. Dette er en annerledes serie. Jeg elsker den.

Anonymkode: a57df...047

Action trenger jeg ikke, men litt mer fremdrift i handlingen hadde vært noe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns den virker så deprimerende, prøvde å se den men klarte ikke. I Hunger Games prøver de jo å komme seg ut av et slikt sinnssykt samfunn, men virker ikke som det skjer i den serien, alt skal liksom bare være grusomt punktum.

Anonymkode: 338b9...82c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns den virker så deprimerende, prøvde å se den men klarte ikke. I Hunger Games prøver de jo å komme seg ut av et slikt sinnssykt samfunn, men virker ikke som det skjer i den serien, alt skal liksom bare være grusomt punktum.

Anonymkode: 338b9...82c

Selvfølgelig prøver de, og det utvikler seg i både positive og negative retninger. Noen ganger går det bra for heltene, andre ganger går det dårlig. Husk at HG er en ungdomsroman, mens Handmaids Tale er inspirert av 1984. Det er en annen type historie, selv om alle disse er dystopi. I HG hadde de også hatt dette samfunnet i 75 år allerede før de fikk til å gjøre noe for å endre det, mens Gilead i HT er kanskje 5 år gammelt.

Det går ganske sakte og det er ofte ett skritt fram og to tilbake. Men synes det er interessant, karakterene og nyansene er det som holder meg engasjert. Jeg liker at det ikke er en rask og enkel vei til å få slutt på regimet. Og det er dumt at sesong 3 får så dårlig rykte av folk som ikke har sett den engang.

Anonymkode: 4d664...b3d

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns sesong 1 og 2 var ganske bra. Nytt, skremmende og spennende. Sesong 3 har vært langdryg og nærmest "parodisk" til tider (min mening) men den har også tatt seg opp igjen nå de siste to episodene 

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns sesong 1 og 2 var ganske bra. Nytt, skremmende og spennende. Sesong 3 har vært langdryg og nærmest "parodisk" til tider (min mening) men den har også tatt seg opp igjen nå de siste to episodene 

Signerer denne.

Du kan se sesong 1 og 2 og så egentlig spole over hele sesong 3 og bare se de to siste episodene. Alt før det har du sett tidligere i serien.

Jeg forventer ikke action i denne serien, men serien baserer seg for mye på at man som seer skal "føle med" karakterene. Det kan man rett og slett ikke basere en hel serie over flere sesonger på. Man blir lei.

Det er grenser for hvor mye man kan føle om det samme for en fiksjonsfigur, på tross av at man vet dette kunne ha skjedd og derfor ligger oss relativt nært til hjertet. For det er tross alt ikke sånn. Heldigvis!

Skuespillerprestasjonene er gode, men samtidig blir det litt for forutsigbart og oppbrukt når man ser det samme time etter time.

Jeg liker Serena best, selv om jeg hater henne. Elsker å hate henne kan man vel si.

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Jaaa, digger seriene, alle episodene, alle sesomgene. Elsker det mørke, psykologien, skuespillerne.....alt. 

Anonymkode: 11ab4...754

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sett serien, men lest boken. Den var ikke verdt å lese.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er en helt forferdelig kjedelig serie, det at den er så åpenlyst politisk, personlig liker jeg ikke å få moral dyttet på meg i seriene jeg ser på. Jeg liker egentlig dystopier, men ikke denne. Håper dog noen lager noe litt i stil Brave New World / 1984 etterhvert, for der ser vi trendene, handmaids tale er bare urealistisk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, KapteinJ skrev:

Jeg synes det er en helt forferdelig kjedelig serie, det at den er så åpenlyst politisk, personlig liker jeg ikke å få moral dyttet på meg i seriene jeg ser på. Jeg liker egentlig dystopier, men ikke denne. Håper dog noen lager noe litt i stil Brave New World / 1984 etterhvert, for der ser vi trendene, handmaids tale er bare urealistisk...

Du synes ikke 1984 er politisk?

• Liker 2
Skrevet

Har bare sett de tre første episodene, synes hele historien er rimelig usannsynlig. Hvis det blir sånn i fremtiden at de fleste folk er sterile har vi allerede funnet løsninger på dette problemet. Prøverørsbehandling er jo veldig vanlig allerede.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke 1984 er politisk?

Jo, men den har et politisk budskap verdt å få med seg...

Skrevet
På 9.8.2019 den 23.58, snoren skrev:

Har bare sett de tre første episodene, synes hele historien er rimelig usannsynlig. Hvis det blir sånn i fremtiden at de fleste folk er sterile har vi allerede funnet løsninger på dette problemet. Prøverørsbehandling er jo veldig vanlig allerede.

Det er jo allerede i ferd med å skje. Man kan ikke produsere hverken egg eller sædceller med maskiner. 

.https://www.nrk.no/norge/tidenes-laveste-fruktbarhetstall-i-norge-1.14461247

Anonymkode: b4c79...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...