AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Ser på universitetets hjemmeside så vil man ved avbrudd på eksamen grunnet sykdom måtte få legeerklæring samme dag. Vil jeg være garantert å få møte fastlegen så raskt om jeg skulle bli syk? Fastlegen min og mitt legekontor stenger klokken 15.00. Eksamen starter typisk klokka 9 og varer mellom 4 og 6 timer. Har universitetet egne leger som kan skrive ut sykemelding slik man får tid til å rekke tidsfristen? Har selv en sykdom som gjør at jeg kan bli ute av stand til å ta eksamen selv om jeg skulle være frisk når jeg starter på eksamenen. Anonymkode: 917cb...af0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Legeerklæringen ettersender du til studiestedet. Får du ikke time på dagen hos fastlegen oppsøker du legevakt. Anonymkode: 68547...a70
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på universitetets hjemmeside så vil man ved avbrudd på eksamen grunnet sykdom måtte få legeerklæring samme dag. Vil jeg være garantert å få møte fastlegen så raskt om jeg skulle bli syk? Fastlegen min og mitt legekontor stenger klokken 15.00. Eksamen starter typisk klokka 9 og varer mellom 4 og 6 timer. Har universitetet egne leger som kan skrive ut sykemelding slik man får tid til å rekke tidsfristen? Har selv en sykdom som gjør at jeg kan bli ute av stand til å ta eksamen selv om jeg skulle være frisk når jeg starter på eksamenen. Anonymkode: 917cb...af0 Du må på legevakt eller til privatlege om du trenger sykemelding/legeerklæring og ikke kommer til hos fastlegen. Alternativt at du blir sykehusinnlagt og får dokumentasjon av lege der dersom du blir "så" syk. Anonymkode: 08464...0b5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Jeg ringte til legekontoret. Så lenge man gir beskjed samme dag, kan de skrive sykemelding. Fikk time to dager seinere, og så sendte jeg sykemeldingen til skolen. Anonymkode: ede6c...d9d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Legeerklæringen ettersender du til studiestedet. Får du ikke time på dagen hos fastlegen oppsøker du legevakt. Anonymkode: 68547...a70 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du må på legevakt eller til privatlege om du trenger sykemelding/legeerklæring og ikke kommer til hos fastlegen. Alternativt at du blir sykehusinnlagt og får dokumentasjon av lege der dersom du blir "så" syk. Anonymkode: 08464...0b5 Takk, men får jeg legeerklæring hos legevakten? Og har legevakten og en eventuell lege som ikke er fastlege tilgang til min pasientjournal slik de ser at jeg har en sykdom som kan medføre at jeg ikke får gjennomført eksamen? Jeg har en sykdom hvor jeg kan være ute av stand til å gjennomføre eksamen, selv om jeg ikke vil bli lagt inn på sykehus. Anonymkode: 917cb...af0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg ringte til legekontoret. Så lenge man gir beskjed samme dag, kan de skrive sykemelding. Fikk time to dager seinere, og så sendte jeg sykemeldingen til skolen. Anonymkode: ede6c...d9d Tusen takk. Skal ringe mitt legekontor og sjekke om de har en lignende ordning. TS Anonymkode: 917cb...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå