Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hva er ditt? Dette har vel vært oppe før, men er artig å høre alikevel :) Mitt blir nok dette, kommer ikke utenom det, selv om jeg vil, kanskje neste år :ler:

If

Innlegget er endret.

Newt-moderator

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet om veldig mange dikt som er utrolig flotte, så det er vanskelig å skulle velge bare ett. Men siden jeg har ett ved siden av meg nå, kan jeg skrive det ned:

EPISODE av Inger Hagerup

Det var på ingen måte noen trette.

Aldeles ikke, sa han. - Takk for mat.

Resten av innlegget er fjernet, i henhold til lov om kopirett. Link heller til diktet!

Newt-moderator

Gjest Chrizzy
Skrevet

Episode - Å den er en av mine favoritter, leste så mye av henne en periode. Syntes den var helt super til og med før jeg hadde min første kjæreste. Det sier litt :) Har du lest Besvergelse? Den er også kjempe bra :)

Skrevet

Er enig i "If", og synes også veldig mye av Andrè Bjerke er utrolig bra (f.eks. Amor Fati).

(PS. det er ikke lov å legge ut hele tekster som andre har skrevet)

Gjest Anonymous
Skrevet
Episode - Å den er en av mine favoritter' date=' leste så mye av henne en periode. Syntes den var helt super til og med før jeg hadde min første kjæreste. Det sier litt :) Har du lest Besvergelse? Den er også kjempe bra :)[/quote']

Ja, jeg "falt" for det første gang jeg leste det. :-) Har ikke lest Besvergelse, men må vel finne det nå. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Inger Hagerups "Ord over grind" er flott!!

Ellers er jeg fortsatt stolt av mitt første og eneste dikt på nynorsk, laget og fremført mens jeg jobbet i Forsvaret og den første Gulfkrigen var i full gang.

Kvar gjeng du, bolde amerikanar?

Kanskje du slaktar ein muhammedanar?

Stille sit du i stova di,

tenkjer på mor og far - og på fi.

Mot kvelvingen speidar du spent etter Scud

Så gjeng du i messa og tek deg ein Bud

Gjest Anonymous
Skrevet
Inger Hagerups "Ord over grind" er flott!!

Mulig det. Jeg synes Halldis Moren Vesaas "Ord over grind" er bedre.

Skrevet

Det er lov til å gjengi dikt her inne men IKKE sangtekster?

OK jeg er fan av Olav H Hauge. Dette er vakre ord:

...

Diktet

Innlegget er endret.

Newt-moderator

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

"Den dag kjem aldri" av A.O. Vinje er det vakreste diktet jeg vet om.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

...og "Hva ser du, søster?" av ukjent forfatter.

Skrevet

Jeg vil igjen minne om at det ikke er tillatt å gjengi andres tekster i sin helhet, uansett om det er dikt, noveller, musikktekster eller annet. Link heller til diktene, man finner de aller fleste på nettet!

Newt-moderator

Skrevet

If eller likegodt gjendiktet på norsk er flott .. det samme er Haldis Moren Vesaas dikt - Lykkelige hender (men jeg klarer ikke finne noen link) :veldigsur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...