Gjest Chrizzy Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Hva er ditt? Dette har vel vært oppe før, men er artig å høre alikevel Mitt blir nok dette, kommer ikke utenom det, selv om jeg vil, kanskje neste år If Innlegget er endret. Newt-moderator
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Jeg vet om veldig mange dikt som er utrolig flotte, så det er vanskelig å skulle velge bare ett. Men siden jeg har ett ved siden av meg nå, kan jeg skrive det ned: EPISODE av Inger Hagerup Det var på ingen måte noen trette. Aldeles ikke, sa han. - Takk for mat. Resten av innlegget er fjernet, i henhold til lov om kopirett. Link heller til diktet! Newt-moderator
Gjest Chrizzy Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Episode - Å den er en av mine favoritter, leste så mye av henne en periode. Syntes den var helt super til og med før jeg hadde min første kjæreste. Det sier litt Har du lest Besvergelse? Den er også kjempe bra
Theo Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Er enig i "If", og synes også veldig mye av Andrè Bjerke er utrolig bra (f.eks. Amor Fati). (PS. det er ikke lov å legge ut hele tekster som andre har skrevet)
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 Episode - Å den er en av mine favoritter' date=' leste så mye av henne en periode. Syntes den var helt super til og med før jeg hadde min første kjæreste. Det sier litt Har du lest Besvergelse? Den er også kjempe bra [/quote'] Ja, jeg "falt" for det første gang jeg leste det. :-) Har ikke lest Besvergelse, men må vel finne det nå.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Inger Hagerups "Ord over grind" er flott!! Ellers er jeg fortsatt stolt av mitt første og eneste dikt på nynorsk, laget og fremført mens jeg jobbet i Forsvaret og den første Gulfkrigen var i full gang. Kvar gjeng du, bolde amerikanar? Kanskje du slaktar ein muhammedanar? Stille sit du i stova di, tenkjer på mor og far - og på fi. Mot kvelvingen speidar du spent etter Scud Så gjeng du i messa og tek deg ein Bud
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Inger Hagerups "Ord over grind" er flott!! Mulig det. Jeg synes Halldis Moren Vesaas "Ord over grind" er bedre.
nyibyen Skrevet 10. mai 2005 #10 Skrevet 10. mai 2005 Det er lov til å gjengi dikt her inne men IKKE sangtekster? OK jeg er fan av Olav H Hauge. Dette er vakre ord: ... Diktet Innlegget er endret. Newt-moderator
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 "Den dag kjem aldri" av A.O. Vinje er det vakreste diktet jeg vet om.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. mai 2005 #12 Skrevet 10. mai 2005 ...og "Hva ser du, søster?" av ukjent forfatter.
Hilde Skrevet 10. mai 2005 #13 Skrevet 10. mai 2005 Jeg vil igjen minne om at det ikke er tillatt å gjengi andres tekster i sin helhet, uansett om det er dikt, noveller, musikktekster eller annet. Link heller til diktene, man finner de aller fleste på nettet! Newt-moderator
LilleBille Skrevet 10. mai 2005 #14 Skrevet 10. mai 2005 If eller likegodt gjendiktet på norsk er flott .. det samme er Haldis Moren Vesaas dikt - Lykkelige hender (men jeg klarer ikke finne noen link) :veldigsur:
-Fisken- Skrevet 10. mai 2005 #15 Skrevet 10. mai 2005 Et menneske døde av André Bjerke er fint: http://www.home.no/ithiliel/etmenneskedode.html Men det er bare ett av utrolig mange fine dikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå