Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen vår bruker en parfyme som er skrekkelig til henne, og jeg lurer på hvorvidt vi kan si noe. Den er skarp, litt metallaktig, men ikke særdeles kraftig. Hun er ellers nett, vekledt og pen, så det må være mot bedre vitende?

Anonymkode: bca52...a1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kollegaen vår bruker en parfyme som er skrekkelig til henne, og jeg lurer på hvorvidt vi kan si noe. Den er skarp, litt metallaktig, men ikke særdeles kraftig. Hun er ellers nett, vekledt og pen, så det må være mot bedre vitende?

Nei, du kan ikke si noe . Mangler du fullstendig antenner ?

Anonymkode: adf73...db0

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke si noe . Mangler du fullstendig antenner ?

Hvorfor kan man ikke gi diskret veiledning? Om min hadde vært slik håper jeg noen ville sagt noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor nært forhold har du til denne kollegaen? 

Anonymkode: 5cc60...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man ikke gi diskret veiledning? Om min hadde vært slik håper jeg noen ville sagt noe.

Om du syntes den er feil, så liker vel kanskje vedkommende den selv. Smaken er som baken , og ikke sikkert du har mer peilig enn kollegaen din . 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Så.. hvilken type person passer lukten til da? Feit og slaskede kledd som vasker seg en gang i uka? 

Anonymkode: c48e0...45f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle innspill. Vi er nære på et profesjonelt nivå, men vi snakker varmt til hverandre og kan gjerne kommentere klær, osv. Jeg mener da slettes ikke den passer til en mer slaskete person heller (hva er en slaskete person, egentlig. Tenker ikke sånn om folk, jeg) Den er så kunstig og metallaktig at jeg ikke mener den passer noen. Hun kunne kledt en lett fruktig duft, synes jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kollegaer som (i mine øyne) kler seg feil, som sminker seg feil, og som ikke har den fineste hårklippen. 

Kunne da ikke falt meg inn å blande meg. 

Ved sterk og forstyrrende parfymelukt i landskap ville jeg tatt det opp.  Men om det bare er det at noe annet er "mer passende" holder du kjeft, for det kan like gjerne være du tar helt feil. 

Anonymkode: db899...916

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for oppfølging. Mulig det er bare meg/ oss da. Jeg er bare svært glad i myke lukter, og kan liksom se for meg hvor delikat hun kan være med de mørke fargene og myke trekka, og en passende duft. Tenker noe lettere og mykere. Hun er ikke en mektig eller kraftig type, og ei heller metallluktpersonlighet. Skal da ikke si noentingen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, takk for oppfølging. Mulig det er bare meg/ oss da. Jeg er bare svært glad i myke lukter, og kan liksom se for meg hvor delikat hun kan være med de mørke fargene og myke trekka, og en passende duft. Tenker noe lettere og mykere. Hun er ikke en mektig eller kraftig type, og ei heller metallluktpersonlighet. Skal da ikke si noentingen.

Herregud. Jeg håper dette er tull!

Anonymkode: 72482...5dc

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi ho ei passande parfyme ved eit passande høve, t.d. bursdag 😉 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle innspill. Vi er nære på et profesjonelt nivå, men vi snakker varmt til hverandre og kan gjerne kommentere klær, osv. Jeg mener da slettes ikke den passer til en mer slaskete person heller (hva er en slaskete person, egentlig. Tenker ikke sånn om folk, jeg) Den er så kunstig og metallaktig at jeg ikke mener den passer noen. Hun kunne kledt en lett fruktig duft, synes jeg. :)

:klo: 

Hvor jobber du, der det i 2019 er innafor å kommentere hverandres klær i en profesjonell setting? 

De aller fleste mennesker lukter ræl, i min nese. Jeg kommenterer det ikke, folk får lukte som de vil. Men en salig blanding av billig skyllemiddel, shampo med parfyme, kremer med parfyme og så faktisk parfyme oppå ender jo alltid med samme resultat: du lukter som om du ikke har dusja på endel uker og så raida bestemor sitt harske forråd av damelukt. Har derfor vanskelig for å tenke meg at din kollega lukter verre enn andre, altså.

Anonymkode: c78f2...f60

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi jobber med kundebehandling og treffer derav stadig folk. Bursdag er lurt :)

AnonymBruker
Skrevet

prøv å kom inn på temaet. Så kan du fortelle at du trur hun hadde kledd en fruktig parfyme, så kan hun velge om hun vil ta seg til det eller ikke :) 

Anonymkode: f8043...4fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En dag dere spiser lunsj på byen tar du henne tilfeldigvis med på et parfymeri fordi du har lyst til å prøve noen nye dufter, og så spør du hun om hun vil prøve xxx parfyme som du finner frem og viser henne. Prøv den også selv. Og skryt deretter av hvor godt den dufter på henne :) 

Anonymkode: cd4b5...602

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En dag dere spiser lunsj på byen tar du henne tilfeldigvis med på et parfymeri fordi du har lyst til å prøve noen nye dufter, og så spør du hun om hun vil prøve xxx parfyme som du finner frem og viser henne. Prøv den også selv. Og skryt deretter av hvor godt den dufter på henne :) (hvis den passer til henne da :) Husk å vent i ca 10 minutter før dere kjenner godt etter på duften som er på huden der parffymen ble påført)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

prøv å kom inn på temaet. Så kan du fortelle at du trur hun hadde kledd en fruktig parfyme, så kan hun velge om hun vil ta seg til det eller ikke :) 

Anonymkode: f8043...4fe

En dag dere spiser lunsj på byen tar du henne tilfeldigvis med på et parfymeri fordi du har lyst til å prøve noen nye dufter, og så spør du hun om hun vil prøve xxx parfyme som du finner frem og viser henne. Prøv den også selv. Og skryt deretter av hvor godt den dufter på henne :) 

Hvis vedkommende er et lite barn eller lettere psykisk utviklingshemmet kan det jo hende at såpass lett gjennomskuelige triks fungerer. Hvis ikke mener jeg at det er en sterk undervurdering av noens mentale kapasitet. 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke gi diskret veiledning?

Fordi man har forskjellig smak. Da kan man heller si generelt hvis man snakker sammen, at det er så deilig duft av milde/friske osv ? parfymer til personer som er sånn og sånn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ullvott skrev:

Hvis vedkommende er et lite barn eller lettere psykisk utviklingshemmet kan det jo hende at såpass lett gjennomskuelige triks fungerer. Hvis ikke mener jeg at det er en sterk undervurdering av noens mentale kapasitet. 

Du har nok kanskje helt sikkert rett :blush:

Skrevet

Jeg synes du burde holde meningen din for deg selv. Det er forskjellige hva folk liker.. ingen skal gå å fortelle noen hva de de burde bruke eller ikke. Det er en smaksak. Det du kan si er kansje.. å herremin, den parfymen var litt sterk. Litt spesiell kansje. si Du kan nevne det  med et lystbetont tonefall. Men du trenger ikke si noe mer. Kansje hun tenker litt over d. Men du kan ikke si til henne at hun burde bytte parfyme, det er dritfrekt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...