Gå til innhold

Brunt plaster


liljene

Anbefalte innlegg

Kjæresten min skar seg, og tok ett av mine plastre. Han er jo mørkebrun, og for første gang tenkte jeg på hvor rart det er med så lyst plaster. Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe brunt noe sted? Jeg vet det er i-landsproblematikk, men jeg har lyst til å se om det er mulig å få til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh my gosh!   Men det fins masse plaster med morsomme farger og mønstre. Kanskje det passer bedre! 

Anonymkode: 8181f...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da virkelig være grenser for rasisme tull! Brunt plaster? Ja, det finnes plaster i forskjellige valører, vel beregnet på småbarn som skriker "au", men blir bra med et morsomt plaster.
TS, tror du en mørkhudet person kan forlange å få brune/sorte bandasjer/gips etc. på sykehus?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et problem. Hva er viktigst. Å stoppe blodet og dekke til såret, eller at plasteret har den korrekte fargen som tilsvarer hudfargen?! Gips og bandasje er jo hvitt. Burde en lage brune bandasjer, bare for å tekkes andre hudfarger?!

Bryr egentlig den skaddede seg om dette. Hvis en trenger akutt legehjelp, etter et fall på sykkel, skal en kreve at ambulansepersonell bruker bandasjer med korrekt hudfarge, og burde ambulansepersonell ta med slike fargemålere, for å analysere hvilken bandasje som skal brukes, for å hindre anklager om rasisme?!

Er "litt for lyse" plaster, rasistisk? Og er da ikke også kravet om litt mørkere plaster, også rasistisk da?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes gjennomsiktige plaster

Anonymkode: 36a24...150

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, liljene skrev:

Kjæresten min skar seg, og tok ett av mine plastre. Han er jo mørkebrun, og for første gang tenkte jeg på hvor rart det er med så lyst plaster. Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe brunt noe sted? Jeg vet det er i-landsproblematikk, men jeg har lyst til å se om det er mulig å få til. 

Brunt plaster selges der plaster kjøpes, er du helt uvitende?

Anonymkode: b3d06...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

😳

🙄

Jeg synes svarene jeg får er helt merkelige... Det var mitt private hjem det er snakk om, ikke all verdens sykehus. Jeg synes det ser merkelig ut med et lyst plaster på mørk hud, så JEG ønsket å høre om noen vet hvor jeg kan kjøpe. 

Et kjapt googlesøk hjalp meg ikke. Og de svarene jeg får her nå, går jo til angrep på meg som person, og er jo ikke produktivt en plass. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arabella skrev:

Det må da virkelig være grenser for rasisme tull! Brunt plaster? Ja, det finnes plaster i forskjellige valører, vel beregnet på småbarn som skriker "au", men blir bra med et morsomt plaster.
TS, tror du en mørkhudet person kan forlange å få brune/sorte bandasjer/gips etc. på sykehus?

Eneste som roper ut om rasisme er vel jaggu deg... 

Anonymkode: 3ceac...500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brunt plaster selges der plaster kjøpes, er du helt uvitende?

Anonymkode: b3d06...137

Seriøst...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, liljene skrev:

?

😳

🙄

Jeg synes svarene jeg får er helt merkelige... Det var mitt private hjem det er snakk om, ikke all verdens sykehus. Jeg synes det ser merkelig ut med et lyst plaster på mørk hud, så JEG ønsket å høre om noen vet hvor jeg kan kjøpe. 

Et kjapt googlesøk hjalp meg ikke. Og de svarene jeg får her nå, går jo til angrep på meg som person, og er jo ikke produktivt en plass. 

Disse var i  salg tidligere 

plaster.jpg

 

8a02697b27b546838aa60aaad99bbaed_18.jpg

Anonymkode: 2a01c...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje disse kan søkes opp etter produktnavnet? images?q=tbn:ANd9GcRYjg0Tv6mTSPmErh-cUVR

 

Anonymkode: 2a01c...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så et stand-up show i London en gang hvor komikeren irriterte seg over at han bare fant lyse plaster når han selv var mørk. 

Har tenkt på det selv og kjøper kun gjennomsiktige eller fargerike plaster til mitt brune barn. Har ikke sett «nøytrale» plaster som ikke er beige/sandfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...