AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Jeg sluttet på P pillene i juni i fjor. Startet prøvingen aktivt i desember og er fortsatt prøver. Syklusene mine har variert fra 30-50 dager. De tre siste syklusene har vist seg å være stabile på ca 40 dager. Jeg temper og har derfor bekreftet eggløsning i alle mine sykluser, selv de lange. Mannen har tatt sædtest, og der er alt i orden. Til og med var svømmerne hans raskere enn normalen.. Spørsmålet mitt er da; Når man har både eggløsning og mens, hva er det da som gjør at jeg ikke blir gravid? (Jeg er ikke redd for å høre negative svar, er faktisk nysgjerrig og håper på ærlige svar!) T.O har jeg time til utredning i september, men det er jo så innmari lenge å vente... Anonymkode: 6e08d...34a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Jeg var regelmessig som ei klokke på 28 dager i mange år. Hadde likevel litt endometriose. Og mannen hadde litt dårlige svømmere. Vi fikk det til til slutt Anonymkode: 0c155...7be
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Vi brukte tre år på å bli gravid. Alt var i orden med oss begge. Var til flere utredninger. Tok bare ekstremt lang tid. Er frustrerende å prøve så lenge. Anonymkode: 6e6c6...ed5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Jeg var og er helt regelmessig. Mannen hadde supre svømmere. Men etter 5 år og 7 prøverørsforsøk er vi fortsatt ikke foreldre. Har aldri blitt funnet noen feil hos noen av oss, heller ikke på gentesting i utlandet. Anonymkode: 939a2...c48
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Kan dessverre ta tid uansett 🤪 Vil anbefale deg Efamol Efamol (google) nattlysolje. Et rent naturprodukt, ingen bivirkninger (annet enn sterkere negler og hår! 😂). Det regulerer hormoner helt naturlig, jeg gikk fra variable og lange sykluser til "vanlige" 28 dagers syklus. Den gjør også slimhinnen i livmoren tykkere og mer beboelig for ett befruktet egg. Tok trippel dose og merket forskjell allerede etter to mnd. Jeg brukte også fertilitetsmonitor. Da jeg ble gravid var faktisk eggløsningen 4 dager senere enn forventet, og det hadde jeg ikke visst uten (og vi ville stoppet å ha sex altfor tidlig!) Lykke til ❤️ Anonymkode: 2e885...cb4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var regelmessig som ei klokke på 28 dager i mange år. Hadde likevel litt endometriose. Og mannen hadde litt dårlige svømmere. Vi fikk det til til slutt Anonymkode: 0c155...7be Hadde du noen symptomer? Og hvor lang tid tok det for dere? Anonymkode: 6e08d...34a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Jeg hadde dønn regelmessige sykluser, eggløsning, flotte hormonprøver og alt tipp topp med mannen også, men etter 4 år prøving på egenhånd så fant de ved lapraskopi tette eggledere og endometriose. Etter enda halvannet år med prøverør ble vi til slutt gravide men etter så lang tid var det frustrerende å hele tiden få beskjed om at alt var fint når det tok så sykt lang tid. Men når det er sagt er det ingen grunn til å tro at det ikke kommer til å gå lettere for dere Anonymkode: 2c25d...371
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på P pillene i juni i fjor. Startet prøvingen aktivt i desember og er fortsatt prøver. Syklusene mine har variert fra 30-50 dager. De tre siste syklusene har vist seg å være stabile på ca 40 dager. Jeg temper og har derfor bekreftet eggløsning i alle mine sykluser, selv de lange. Mannen har tatt sædtest, og der er alt i orden. Til og med var svømmerne hans raskere enn normalen.. Spørsmålet mitt er da; Når man har både eggløsning og mens, hva er det da som gjør at jeg ikke blir gravid? (Jeg er ikke redd for å høre negative svar, er faktisk nysgjerrig og håper på ærlige svar!) T.O har jeg time til utredning i september, men det er jo så innmari lenge å vente... Anonymkode: 6e08d...34a Jeg er så regelmessig at det irriterer meg (siden alt annet krøller seg åpenbart). Syklus på 27-28 dager, alt ser alltid ut som det skal og sykluser kommer perfekt igang igjen etter inngrep/MA`er, kjemiske osv. For meg viste det seg at årsaken var endometriose som jeg ikke ante at jeg hadde. Har ingen smerter, bare sliter med å få barn nummer 2. Så jeg har altså blitt gravid naturlig på egenhånd tidligere. Jeg tror også noe av grunnen til at vi ikke lykkes raskt med IVF er at jeg måtte fjerne en cyste pga endometriosen, og dette inngrepet tar også med seg egg ut (altså færre egg igjen). Men hovedårsaken er selve endometriosen i seg selv kan det virke som. Så kroppen min er tilsynelatende eksemplarisk fertilitetsmessig på blodprøver og UL, men når man tok en lapraskopi fant de jo mye rart (eller; mye betent vev og cyste). Får ikke så gode resultater på stimulering, men jeg tror det hadde vært annerledes om ikke det var for den «tilfeldige» cysten altså. Dog betyr ikke mange egg at det er god kvalitet, eller at de fester seg/utvikler seg bra. Anonymkode: ff144...32c
Lilypond Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 Jeg tror jeg har hørt at syklus over 35 dager ikke regnes som normal, men sjekke det nærmere. Totalt sett vil jeg si nei, det er ikke nødvendigvis sånn at alt er normalt. Noen eksempler er nevnt tidligere i tråden. Jeg hadde antatt normale sykluser på ca 30 dager, men lange follikulærfaser og svært korte lutealfaser, helt nede på 7 dager. Med så korte lutealfaser har man liten sjanse for å bli gravid, og spesielt dersom man ikke vet når EL er. Tester du for EL?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, Lilypond skrev: Jeg tror jeg har hørt at syklus over 35 dager ikke regnes som normal, men sjekke det nærmere. Totalt sett vil jeg si nei, det er ikke nødvendigvis sånn at alt er normalt. Noen eksempler er nevnt tidligere i tråden. Jeg hadde antatt normale sykluser på ca 30 dager, men lange follikulærfaser og svært korte lutealfaser, helt nede på 7 dager. Med så korte lutealfaser har man liten sjanse for å bli gravid, og spesielt dersom man ikke vet når EL er. Tester du for EL? Hei Jeg tester og temper, og får alltid bekreftet EL. Har lutealfase på 12-13 dager Anonymkode: 6e08d...34a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå