Snop Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Nå har jeg forsøkt både telefon, chat og e-post. Telefonsvareren ber meg prøve igjen senere på på grunn av stor pågang og sender meg direkte til opptattsignal, jeg kommer nok ikke gjennom på chaten før stengetid (sitter i evig kø) og mailen jeg ventet på i en uke var bare en standardisert melding som bekreftet at skjemaet finnes, men ikke hvor. Altså ikke svar på det jeg spurte om Jeg skal melde om flytting til utlandet, og det finnes visst to måter å gjøre dette på; via skjema som lastes ned, printes ut og sendes i post. Eller så kan jeg gjøre dette online i Altinn, og det er det jeg vil gjøre. Men jeg finner ikke online skjema, kun det nedlastbare. Er det noen der ute som har gjort dette før meg og kan fortelle hvor i all verden det ligger?
Gjest Kritt Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 1 minutt siden, Snop skrev: Nå har jeg forsøkt både telefon, chat og e-post. Telefonsvareren ber meg prøve igjen senere på på grunn av stor pågang og sender meg direkte til opptattsignal, jeg kommer nok ikke gjennom på chaten før stengetid (sitter i evig kø) og mailen jeg ventet på i en uke var bare en standardisert melding som bekreftet at skjemaet finnes, men ikke hvor. Altså ikke svar på det jeg spurte om Jeg skal melde om flytting til utlandet, og det finnes visst to måter å gjøre dette på; via skjema som lastes ned, printes ut og sendes i post. Eller så kan jeg gjøre dette online i Altinn, og det er det jeg vil gjøre. Men jeg finner ikke online skjema, kun det nedlastbare. Er det noen der ute som har gjort dette før meg og kan fortelle hvor i all verden det ligger? https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/ny-adresse-i-utlandet/
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 RF-1402. Bare å google dette+altinn/skatteetaten Anonymkode: f4833...c7b
Snop Skrevet 5. august 2019 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2019 1 minutt siden, Kritt skrev: https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/ny-adresse-i-utlandet/ Det linker kun til skjemaet som printes ut og sendes i posten...
Skravla Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 1 minutt siden, Snop skrev: Det linker kun til skjemaet som printes ut og sendes i posten... Nei, det ligger en link der til elektronisk skjema. Jeg kom rett inn med bankId
Snop Skrevet 5. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: RF-1402. Bare å google dette+altinn/skatteetaten Anonymkode: f4833...c7b Samme med dette. Jeg begynner å lure på om det ikke er mulig å gjøre dette online? Men dette er svaret jeg fikk fra dem: "Hei! For å melde flytting fra Norge, gå til http://www.skatteetaten.no, deretter til Folkeregister - Flytte - Flytte fra Norge – Melding om flytting fra Norge. Der finner du skjema som kan printes ut og sendes skattekontoret i utfylt stand sammen med kopi av legitimasjon eller du kan sende skjemaet via Altinn. Mvh Skatteetaten Postboks 9200 Grønland 0134 Oslo"
Skravla Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Sitat Dersom du under oppholdet i utlandet flytter til en ny adresse, kan du sende oss en melding om dette i Altinn. Kan du ikke logge deg inn, kan du bruke skjemaet under. Om du klikker på det understrekne feltet så kommer du til pålogging - logg på og du er rett inne i elektronisk skjema.
Snop Skrevet 5. august 2019 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, Skravla skrev: Om du klikker på det understrekne feltet så kommer du til pålogging - logg på og du er rett inne i elektronisk skjema. Det understrekne feltet førte bare til generelt skjema for vanlig beskjed, altså ikke et flytteskjema for utfylling Det ser ut til at det er det man skal gjøre for å melde om adresseendring innenfor et land, men ikke flytting fra Norge til utlandet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 5 minutter siden, Snop skrev: Samme med dette. Jeg begynner å lure på om det ikke er mulig å gjøre dette online? Men dette er svaret jeg fikk fra dem: "Hei! For å melde flytting fra Norge, gå til http://www.skatteetaten.no, deretter til Folkeregister - Flytte - Flytte fra Norge – Melding om flytting fra Norge. Der finner du skjema som kan printes ut og sendes skattekontoret i utfylt stand sammen med kopi av legitimasjon eller du kan sende skjemaet via Altinn. Mvh Skatteetaten Postboks 9200 Grønland 0134 Oslo" Det står jo rett ut her at du kan sende skjema via Altinn. Logg på, og plukk skjema 1402. Du har tilgang til alle skjema Bildet du viser over er jo 1306, og har ingenting med flytting å gjøre. Anonymkode: f4833...c7b
Snop Skrevet 5. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står jo rett ut her at du kan sende skjema via Altinn. Logg på, og plukk skjema 1402. Du har tilgang til alle skjema Bildet du viser over er jo 1306, og har ingenting med flytting å gjøre. Anonymkode: f4833...c7b Jeg vet at det ikke er det skjemaet. Jeg viste bare hvor en av linkene jeg fikk over her gikk til. Jeg fikk endelig svar på chaten i siste liten Det viser seg at det ikke er online skjema, men at jeg må printe ut skjemaet og fylle ut for hånd og scanne det, og sende inn som vanlig beskjed. Bare jeg som hadde brainfart med andre ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå