AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #41 Skrevet 5. august 2019 9 timer siden, Jegerikkeminskyld skrev: Ser at det (igjen!!!) er en tråd hvor det påstås at norske kvinner er så kravstore og utakknemlige. Er det noen som har noen gode argumenter for påstanden? Jeg klarer ikke helt å se at kvinner krever mer enn menn gjør. Hvorfor i all verden lager du en ny tråd da? Argumenter i tråden du snakker om... Anonymkode: 57a47...410 2
Jegerikkeminskyld Skrevet 6. august 2019 Forfatter #42 Skrevet 6. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden lager du en ny tråd da? Argumenter i tråden du snakker om... Anonymkode: 57a47...410 Selv om kommentarene jeg sikter til var noenlunde relevant i tråden hvor jeg leste dem ville det være en avsporing å begynne å argumentere for eller mot dem der. Da opprettet jeg heller en tråd spesifikt for temaet. Ja, ser at det kunne vært spesifisert at jeg ikke siktet til en tråd som omhandler dette men kommentarer i en tråd om noe annet. I bunn og grunn en bagatell i mine øyne. 1
herzeleid Skrevet 7. august 2019 #43 Skrevet 7. august 2019 På 5.8.2019 den 18.50, Tutte skrev: Men jeg lurer på hva enkelte legger i at norske kvinner er kravstore eller utakknemlige? Selv som norsk kvinne synes jeg tillitt, kommunikasjon, at mannen viser at han setter pris på meg og at han har orden på livet sitt er veldig viktig. Uten det fungerer et forhold dårlig. Er det å være kravstor? Med kravstor tror jeg en rett og slett mener de som har så høye krav til en partner at de ikke har sjanse på noen av de som når opp til kravene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #44 Skrevet 7. august 2019 Er vi utakknemlige fordi vi ønsker å bli elsket, respektert, ha en partner som behandler oss bra og som tar sin del av byrden med hjem og barn, når vi jobber like mye som dem? Ganske gjennomgående ser jeg at problemet i forhold er at menn prioriterer seg selv høyere mer enn det kvinner kan tillate seg å gjøre. For all del, ikke alle menn, men egoisme hos menn er et stort problem i mange forhold. De fleste kvinner har opplevd det, og forsøker å finne en partner som er interessert i å ta forhold og familie seriøst. Sveiping på tinder, ja der "vinner" kvinner. Det er en ganske uvesentlig del av det å stifte familie. Å få sex eller ikke få sex er vesentlig for å forplante seg ja, men det som virkelig teller er fra å treffe en man får følelser for og tror kan bli en god partner, far og kjæreste over lang tid, helst for livet. Menn klager over at de ikke blir valgt i det useriøse med å få tilbakemelding på at de er sexy og god nok til sex, men er ofte dårlig på å ivareta det viktige i å være en bra partner når de blir valgt til ordentlig partner. Hvor det virkelig teller å bli valgt og ivareta for å få familie. Da er det om å gjøre å stå på kravene i forhold til å få lov til å være ganske egoistisk. Kvinnen bør elske dem høyt nok til å la dem prioritere seg selv. De har kommet seg forbi sveiping, utvelgelsen, blitt akseptert som partner, kvinnen har bundet seg til dem, og hvordan "feirer" de dette? Ja da lener de seg tilbake og kaller partneren "det var så vanskelig å få" masekjerring, vrang og utakknemlig dersom hun forventer at de bidrar like mye som henne i å ivareta forhold, felles hjem og eventuelle barn som kommer. Menn som ikke har fråtset i damer opp gjennom årene er så definitivt ikke bedre enn dem som har kunnet velge og vrake. Merkelig ofte er det menn som ikke er spesielt attraktive generelt som er verstinger. Som om sinne og frustrasjon over alle de kvinner som valgte dem bort skal hevnes på den kvinnen som faktisk valgte dem, og elsker dem. Om jeg vurderer menn baklengs, nå som min omgangskrets har valgt sine livspartnere og fått sine barn ; De beste ektemenn synes å komme fra solide familier med gode verdier og samhold, de har utdanning (ikke nødvendigvis høyskole), og de var "midt på treet" menn. Ikke de mest populære blant kvinner, men heller ikke blant dem som hadde store problemer med kvinner. Menn med dårligere ressurser enn dette, og som ikke kunne velge og vrake i kvinner, ble jevnt over ikke gode partnere når de fant seg partner. Når de fant seg partner evnet de ikke å ivareta forholdet godt. Menn i toppsjiktet har det vært omtrent 50/50 med. En av de mest dedikerte familiefedre er direktør, pen og svært smart og sjarmerende. Nei, vi kvinner er ikke utakknemlige og kravstore, men for oss teller det lange løp mer enn å bli sveipet til høyre eller venstre. Ikke uten grunn! Det virker som menn vektlegger hvor seksuelt attraktive de er i den perioden av livet som er ganske uviktig. Det er virkelig ikke den perioden som teller i det lange løp! Vi kvinner ønsker å bli behandlet bra av den partner vi velger oss. Kravet vårt er ikke høyere enn som så, og urimelig er det ikke! Anonymkode: 15031...efd 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #45 Skrevet 7. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Menn klager over at de ikke blir valgt i det useriøse med å få tilbakemelding på at de er sexy og god nok til sex, men er ofte dårlig på å ivareta det viktige i å være en bra partner når de blir valgt til ordentlig partner Siterer ikke alt du skriver, men du forenkler mye her. Det er en vildd Anonymkode: 2774d...9f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #46 Skrevet 7. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siterer ikke alt du skriver, men du forenkler mye her. Det er en vildd Anonymkode: 2774d...9f0 Det er en voldsom ubalanse mellom hvor enkelt det er for unge menn og kvinner å finne partner. Dette fører til at damene kan få partnere som er mer attraktive enn dem selv. Alle samlivseksperter peker på det som oppskrift på forhold som ikke varer. Attraktivitet er mer enn bare utseende, bare så det er sagt. Forhold som er dømt til å ikke vare er gjerne forhold der mannen egentlig er mer attraktiv, men der han pga kjønn og alder sliter med å finne en riktig match. Og ender opp med den dama som tar han, selv om det egentlig ikke er helt riktig. Slike forhold ender sjelden bra. Anonymkode: 2774d...9f0 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. august 2019 #47 Skrevet 7. august 2019 Jeg tror det hadde blitt mindre klaging om folk hadde lært seg at man kan leve et fint og tilfredsstillende liv uten en partner.
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2019 #48 Skrevet 7. august 2019 Spørsmålet jeg sitter med etter og ha lest tråden er: Hvor hen er de takknemlige mennene hen? For de er ikke i denne tråden....
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #49 Skrevet 7. august 2019 På 5.8.2019 den 13.53, Jegerikkeminskyld skrev: Ser at det (igjen!!!) er en tråd hvor det påstås at norske kvinner er så kravstore og utakknemlige. Er det noen som har noen gode argumenter for påstanden? Jeg klarer ikke helt å se at kvinner krever mer enn menn gjør. hvis kvinne kjører Mercedes, så sier det seg selv at hun vil ha barsk kar som passer inn i interiøret, og dessuten gjør husstellet hjemmet, og tilpasser seg kvinnens regler i hjemmet, og gjør alt det hun ber om. Hun trenger en kjekk mann å se på, og forhåpentligvis ønsker hun kjemi etterhvert. Anonymkode: ec48a...56e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #50 Skrevet 7. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Siterer ikke alt du skriver, men du forenkler mye her. Det er en vildd Anonymkode: 2774d...9f0 Klart jeg forenkler. Kan ikke skrive en bok om temaet, som egentlig er nødvendig for å få med alle faktorer i dette. En (helt klart forenklet) hovedlinjer er uansett at menn måler sin attraktivitet ut fra hvor mange sexpartnere de får. Vi kvinner bare litt ut fra hvor mange som har lyst på sex med oss (ren oppmerksomhet). Det som teller for oss er hvor seriøst menn tar oss. Fordi ja, vi får mye lettere sex om vi vil, og derfor kan vi ikke ta det som komplimenter og "måleenhet" på hvor attraktive vi regnes som. Vi anser det mer som et problem at vi må være kloke i valg av seksualpartnere, så vi ikke bare blir hakk i sengestolpen til kyniske menn som latterliggjør oss. Dette til tross for at vi også trenger og ønsker sex. Hadde menn blitt mer kritiske i forhold til hvem de har sex med kunne vi kvinner ha vært friere i valg av sexpartnere, fordi vi ikke trengte å frykte at vi bare var tømmestasjon for menn egentlig som ser ned på oss for å være lysten og villige. Som tenker "Ikke en dame jeg ville ha gått arm i arm med, men ok i kveld... fitte er fitte!" Så ja, vi må være litt kritiske. Av nødvendighet. Selv om vi også liker og trenger sex trenger vi absolutt ikke å bli behandlet som nødfitter, "bare i grenseland bedre enn et runk". Ingen omtanke, ingen respekt, ikke engang bra tanker om oss, men det motsatte. Vi er ikke utakknemlige eller kravstore, vi må passe oss for drittsekker som ser ned på oss for å være seksuelle, mens de klapper seg selv på skulderen for å være hingst. I jakten på partner, og når vi velger og har valgt oss partner, er det en eneste ting som er svært viktig for oss: At partneren skal behandle oss bra. Og ikke minst ta seg godt av eventuelle barn vi får. Det er ikke et stort krav, og det er noe vi er innstilt på å gi tilbake. Ganske gjennomgående opplever imidlertid kvinner at partner de har valgt snur seg rundt og blir egoistisk når han er valgt som partner, og han har sikret seg hennes kjærlighet og lojalitet. Nei ikke alltid, det finnes som nevnt også mange bra menn, og det finnes eksempler på det motsatte også, men når vi kvinner kommer i fasen som virkelig teller i forhold til å stifte familie og få barn (og menn det samme), så velger svært mange menn å la hovedbelastningen ved dette falle på kvinnene. De prioriterer seg selv foran kvinnen "som var så vanskelig å få", og foran hjemmet de deler og barna. Ikke nødvendigvis så ille at hun forlater ham, men nok til at svært mange kvinner kjenner på sorgen ved å stå alene om mye, og være redusert til tilrettelegger. Han er i mål. For kvinnens del begynner den fasen som virkelig teller. Om jeg ikke har rett i dette, hvorfor er det da så mange menn som går fra å klage på at kvinner er vanskelig å få, til å ikke behandle partner godt? Hvorfor er det overvekt av de minst attraktive menn blant dem som blir svært dårlige partnere? Nei alle er ikke slik, og noen ganger er det omvendt, men veldig mange menn som klager på at kvinner er vanskelig å få, og at kvinner er kravstore og har det så mye enklere enn menn, er ikke gode partnere når de først får en kvinne som elsker dem. De beste ektemenn er definitivt dem midt på treet i attraktivitet, og en god del av dem i høyeste sjiktet. Overraskende mange av dem som er i laveste sjiktet angående attraktivitet blir tyranner og egoister når de omsider får seg en kvinne. Som om de skal hevne seg på kvinner generelt ved å være ekkel mot den kvinnen som faktisk elsker dem. Ja det har sikkert noe med selvfølelsen deres å gjøre. Den er såret av kvinner som ikke ville ha dem. Det er likevel ikke ok at dette går utover kvinnen som ville ha dem. Ja vi kvinner er kanskje "kravstore" i det at vi forsøker å ikke bli dårlig behandlet, seksuelt og i forhold, men det er jo ikke helt uten grunn at vi må sette noen krav. Å ikke gjøre det koster oss fort dyrt. Vi risikerer både at menn tar oss til sengs, for så å omtale oss dårlig, og at menn velger oss som partner, for så å behandle oss dårlig. Vi ønsker respekt og omtanke, uansett hvilket "nivå" vi møter menn på, og kjærlighet, respekt, omtanke og lojalitet i forhold. Er det så forbanna urimelige krav? Er vi så vanskelige i det at vi har disse kravene, eller er det faktisk slik at vi stadig opplever at dette er mangelvare? Tror ikke dere menn at vi kvinner skulle ønske å være friere i valg av både seksualpartnere og partnere? Vi kan ikke det... på grunn av de menn som ikke evner å gi respekt og omtanke. Vi må passe oss! Ja det oppleves sikkert urettferdig at våre restriksjoner også rammer gode menn, med gode intensjoner, men det er faktisk ikke uten årsaker at vi har restriksjoner. Anonymkode: 15031...efd 3
Gjest Tutte Skrevet 7. august 2019 #51 Skrevet 7. august 2019 8 timer siden, herzeleid skrev: Med kravstor tror jeg en rett og slett mener de som har så høye krav til en partner at de ikke har sjanse på noen av de som når opp til kravene. Men er det egentlig så mange som er slik tro? Bare å lese her på KG blant annet, så ser man hvor mange kvinner som er i dårlig forhold og allikevel ikke klarer å gå. Og det er ikke snakk om problemer som handler om høye krav.
herzeleid Skrevet 7. august 2019 #52 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, Tutte skrev: Men er det egentlig så mange som er slik tro? Bare å lese her på KG blant annet, så ser man hvor mange kvinner som er i dårlig forhold og allikevel ikke klarer å gå. Og det er ikke snakk om problemer som handler om høye krav. Nei jeg tror de aller færreste er sånn. De fleste klarer tross alt å finne noen. Men jeg tror en stor del av de evig single som mener "alle menn er ute etter sex" og at det ikke er mulig å få noe forhold i dagens samfunn nok tilhører denne gruppen. 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2019 #53 Skrevet 8. august 2019 På 5.8.2019 den 18.56, AnonymBruker skrev: Det høres jo ikke ut som om han elsker henne akkurat. Hadde han gjort det hadde han sett på dem som et "vi", og at han hadde et ansvar for å bidra til dette, "vi". I stedet for å tenke på "jeg" og "hun". Er der ikke noe, "vi", er det ikke noe godt forhold. Problemet er ikke hans manglende ambisjon, problemet er at der ikke er noe, "vi". Det gjør at andre ting legges merke til og blir irritasjonsmomenter. Hadde der vært et, "vi", ville "vi" (altså de to) jobbet med det å finne ambisjon hos han, få han i arbeid, skape gode forhold for dem begge. Slik det er nå er der bare et, "han" og et "henne". Det er problemet. Anonymkode: 2800b...728 Det går da begge veier. Hun vet jo hvem hun ble i lag med og en skal aldri gå utifra at en får endret den andre
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #54 Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Det går da begge veier. Hun vet jo hvem hun ble i lag med og en skal aldri gå utifra at en får endret den andre Hvordan får du "vi" til å bli til et "jeg"? Selvfølgelig går "vi" begge veier! 🤨 Anonymkode: 2800b...728
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2019 #55 Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du "vi" til å bli til et "jeg"? Selvfølgelig går "vi" begge veier! 🤨 Anonymkode: 2800b...728 Det jeg leste utifra det du skrev var at han skulle endre seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå