Gå til innhold

"utakknemlige kvinner"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det (igjen!!!) er en tråd hvor det påstås at norske kvinner er så kravstore og utakknemlige. Er det noen som har noen gode argumenter for påstanden? Jeg klarer ikke helt å se at kvinner krever mer enn menn gjør.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ufattelig vanskelig å sammenligne, men det er lett dem med de erfaringene trykker godt ned med pennen for å dramatisere alle. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke jeg heller. Da må man ha funnet de damene som er kravstore. Eneste krav jeg har i et forhold er at jeg skal bli verdsatt, elsket og respektert. Samme om fyren har penger eller ei. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Ser at det (igjen!!!) er en tråd hvor det påstås at norske kvinner er så kravstore og utakknemlige. Er det noen som har noen gode argumenter for påstanden? Jeg klarer ikke helt å se at kvinner krever mer enn menn gjør.

Jeg tror kvinner krever mer enn menn, mer usikker på om det er noe galt i det :)

Mitt inntrykk er at norske kvinner har høye forventninger til velstand, fint hjem, materielle goder, penger. Norske menn er nok generelt mindre opptatt av slike ting. Så kan man diskutere om det betyr at norske menn er noen slubberter som ikke bryr seg om rot, rent hjem og at fasaden er så bra sminka at den gjør seg på sosiale medier?

Anonymkode: fdffe...830

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kvinner krever mer enn menn, mer usikker på om det er noe galt i det :)

Mitt inntrykk er at norske kvinner har høye forventninger til velstand, fint hjem, materielle goder, penger. Norske menn er nok generelt mindre opptatt av slike ting. Så kan man diskutere om det betyr at norske menn er noen slubberter som ikke bryr seg om rot, rent hjem og at fasaden er så bra sminka at den gjør seg på sosiale medier?

Anonymkode: fdffe...830

Ikke noe galt med å kreve ting å ha krav. Men jeg har merket at kvinner ofte blir sure når menn har krav og krever ting av dem.

Anonymkode: e37d4...748

• Liker 7
Skrevet

Jeg vil heller være alene enn sammen med noen som ikke behandler meg og andre mennesker med respekt. Om det betyr jeg er kravstor så får jeg vel være det da :)

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe galt med å kreve ting å ha krav. Men jeg har merket at kvinner ofte blir sure når menn har krav og krever ting av dem.

Anonymkode: e37d4...748

Det er det også. Men de krav kvinner har til menn idag er helt ekstremt høye.

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144375324-ting-som-får-deg-til-å-sveipe-til-venstre-på-tinder/

Anonymkode: 2800b...728

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som ikke har kjæreste har ikke kjæreste fordi hun har for høye krav.

Bevis: https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog---en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjaereste-bare-hun-senker-kravene/3423681858.html

Anonymkode: 2800b...728

Har det noen gang slått deg at det er ikke alle som har et så stort behov for å få seg kjæreste? At det faktisk går helt fint å være singel til man møter den rette? 

Anonymkode: bd055...36d

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Hvilken tråd da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det noen gang slått deg at det er ikke alle som har et så stort behov for å få seg kjæreste? At det faktisk går helt fint å være singel til man møter den rette? 

Anonymkode: bd055...36d

Det går også fint an å være singel helle livet og aldri bli sammen med noen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en misforståelse at kvinner er mer utakknemlige. Det er nok heller ubalasen i blandt menn og kvinner i norge. Likestillingen har gått svært langt her til lands og kvinner her svært høy sosial mobilitet. De er selvstendige. Har ofte lenger utdannelse enn andre menn på deres alder, og de flytter oftere inn til urbane strøk. Kvinner gifter seg ikke med menn med lavere sosial status/utdannelse enn seg selv. Slik er det over hele verden. 

Dette fører til at en lang rekke menn forblir uten utdanning ute i distrikene. Disse forblir ugifte og ufrivillig barnløse. Dette har vi mye forskning på nå. Kari Skrede har en veldig god artikkel om fenomenet og er mye sitert. Denne må du ha kjennskap til om du skal delta i denne debatten: 

https://humanist.no/2015/04/nar-menn-velges-bort/

Anonymkode: 9f2fa...343

• Liker 1
Skrevet

Det er også en del menn som ikke ønsker (eller klarer) å være sammen med kvinner med bedre jobb/utdannelse og mer penger/lønn enn de har selv. Har møtt flere av dem. De føler seg underdanige hvis de ikke føler at de kan mer, har mer makt og kan være hovedforsørger. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Å være utakknemlig er ikke bare en kvinne-ting, det går igjen i hele det vestlige samfunnet (også menn!) Vi har det så godt, tjener så fett, lever så luksuriøst med absolutt alt vi trenger, at forventningene til livet blir helt forskrudd. 

Det er ikke godt nok med telt-ferie i hagen. Nei man skal ha SPA CRUICE BUFFET SYDEN ALL INCLUSIVE. Minst hvert år.

Ikke godt nok å leie ei lita leilighet og sykle til jobb. Nei man må ha EGET HUS + BIL + HYTTE + BÅT +MOTORISERT PLENKLIPPER ellers er du ikke like god som "alle andre".

Hæh sier du at den kvisete tenåringen min bare fikk 200kr av Tante Åse til konfirmasjon? Det skulle ha vært 20.000!! Stakkars bortskjemte lille dritungen min, hvordan skal han få råd til Macbook pro nå?

Kvinner forventer å bli behandlet som prinsesser og få alt de peker på. Menn forventer å bli behandlet som guder, tilbedt og rost for hver minste fis. Ingen blir fornøyde.

Anonymkode: 4aa4b...906

• Liker 9
Skrevet

Det finnes absolutt kvinner som lever i en boble, og som krever langt mer enn hva som høver seg. Men urealistiske høye krav er ikke kjønnsbetinget. De aller fleste av oss dødelige har dog helt normale og sunne krav. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Kan gjerne ta en seriøs debatt om kravstorhet/utakknemlighet blant kvinner, eller i forhold generelt, altså. Men de gangene jeg ser dette argumentet brukt her på forumet, så dreier det seg dessverre om ting jeg ikke ser på som kjønnsbestemt eller særlig kravstort. Det siste eksempelet jeg kommer på at jeg så det her på forumet, var da det ble gjort et nummer ut av at kvinner ikke sveiper enhver fyr til høyre på tinder, bare for at de ikke er supermodeller sjøl. Syns det blir for dumt, og også forenklet og misforstått. Nesten som at det ligger en berettigelse der, som kvinner har med å oppfylle. 

Endret av Søgni
  • Liker 13
Skrevet

Jeg tror ikke kvinner eller menn flest er for kravstore, de fleste finner seg tross alt en partner.

Samtidig tror jeg det er en betydelig minoritet som nok har urealistiske forventninger, eller i det minste krav som gjør deres sjanse for å nå opp mindre. Jeg tror det primært henger sammen med to ting:

1: Som andre har påpekt over er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdannelse, samtidig som kvinner i mye større grad enn menn fokuserer på utdannelse, karriære og status hos en potensiell partner. Dermed ser en tendens der kvinners krav vokser i takt med at de selv blir mindre attraktive, ettersom disse atributtene kommer med alder, noe som hos en del nok skaper et gap mellom det en forventer og egen "markedsverdi". 

2: Menn sin standard for kvinner til lettvint sex er veldig, veldig mye lavere enn for forhold. Mange vil dermed oppleve å få oppmerksomhet fra, og kanskje ha flyktige forhold til, menn som overhodet ikke anser dem som "bra" nok for forhold. Rett og slett noen som har høyere "markedsverdi" når det gjelder forhold en de selv har. Dette bidrar nok til å forvirre en del, og gi inntrykk av at deres egen markedsverdi er betraktelig høyere enn den er, og mange slike relasjoner fører ironisk nok til at samme markedsverdi synker ytterligere. Dette er nok også en viktig grunn til at så mange evig single tror alle menn kun er ute etter sex, rett og slett fordi de selv har havnet i slike relasjoner.

Men som sagt, jeg tror ikke dette gjelder flertallet. De fleste finner noen og jeg tror også de fleste kvinner forstår forskjellene mellom kjønnene og hvordan de manifesterer seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste damer over en viss alder har realistiske krav. Men det er noen opp i årene som ikke har det, og de stikker seg jo ut på datingsider. De med realistiske krav blir jo tatt, mens de med urealistiske krav forblir single og det blir en konsentrasjon av dem på sukker etc. Det er kanskje disse voksne damene som man forbinder med urealistiske krav, spesielt siden de ofte ikke har så mye å by på selv. 

En del yngre damer blir påvirket av tinder, tusenvis av menn liker dem og de velger kun de beste. Men alle kan ikke få de mest attraktive naturligvis.

Så er det som nevnt over slik at nesten alle damer kan ligge med de mest attraktive mennene. Men for forhold er det ikke slik, og mange blir tydeligvis forvirret av dette. 

Anonymkode: 2774d...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er eg kravstor?

Krav
- At han har inntekt og jobb (driter i kor mye, under 200.000 er heilt greitt, men NOE må inn). Det handler om planlegging, ikkje flott levestandard.
- At han ikkje bruker narkotika eller har eit problematisk forhold til akohol
- At han ikkje har alvorlige relasjonsskadar som kjem til å påvirka meg negativt psykisk, alså ein fyr som er relativt stabil. Kan godt ha barndomstraumer og ha litt bagasje, flott med litt tyngde faktisk. Men han kan ikkje væra rablande gal.
- At han ikkje har enorm forbruksgjeld, men normal gjeld.

Anonymkode: 757a0...e93

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er eg kravstor?

Krav
- At han har inntekt og jobb (driter i kor mye, under 200.000 er heilt greitt, men NOE må inn). Det handler om planlegging, ikkje flott levestandard.
- At han ikkje bruker narkotika eller har eit problematisk forhold til akohol
- At han ikkje har alvorlige relasjonsskadar som kjem til å påvirka meg negativt psykisk, alså ein fyr som er relativt stabil. Kan godt ha barndomstraumer og ha litt bagasje, flott med litt tyngde faktisk. Men han kan ikkje væra rablande gal.
- At han ikkje har enorm forbruksgjeld, men normal gjeld.

Anonymkode: 757a0...e93

Du har for lave krav. Du bør forvente mer av en mann. En som akkuratt møter de kravene dine er en typisk "Leve fra hånd til munn" person som ikke tenker lenger enn til neste helg. Tror jeg vil bli trist i lengden.

Anonymkode: 9f2fa...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...