Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 jeg blir så irritert!!! jeg er sammen med en mørkhudet gutt, muslimsk sådan men vi har vært forlovet i lenge og vært et par lenge før det igjen... nå går vi med gifteplaner.. men det som irriterer meg er når vi er ute, folk glaner så rart på oss... de studerer han opp og ned, deretter meg opp og ned!! ja jeg er norsk jente sammen en utenlandsk gutt!! må alle bry seg???? må de glane??? det begynner å bli normalt... jeg føler meg rett og slett beglodd..!! reagerer også på ulik kundebehandling når vi er i butikker, noen er rett og slett driiit frekke mot oss!! hva galt har vi gjort dem?? vi lever et godt liv sammen og jeg kunne aldri hatt det bedre med en gutt, hadde det ikke vært for disse fordomsfulle menenskene som må bry seg!!
Gjest Bellatrix Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 drit i dem. hvem du er sammen med har ikke folk noe med. lykke til med bryllupsplaner.
Gjest Nefertiti Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Er du sikker på at det er pga at du er sammen med en utenlandsk gutt at folk glaner? (jeg sier ikke at det er en annen grunn, men det kan være det...) Det første som slår meg er at du blir sint på folk fordi de gjør noe, men du vet ikke hvorfor de gjør det og om grunnen deres stemmer overens med det du tror. Drit i hva andre synes (du er jo ikke en gang sikker på at du vet hva de synes) Du gjetter jo bare at folk har fordommer.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 ja, kanskje du driver med selvoppfyllende profeti..DU forventer at andre skal oppføre seg som DU TROR de gjør..og kanskje de gjør det da? samme som om jeg går på gata en dag og føler jeg har på meg de fæleste klærne og føler meg dritstygg, og føler at alle ser på meg av DEN grunn..men de gjør ikke det
Alterna Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Samme her, min er også mørkhudet! Og ja, alle glor! Hehe, de får bare glo assa, hvis de ikke har bedre ting å gjøre.
Gjest Hubba Bubba Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Hei Gjest og Alterna! Det er meg som glor! Min kjære er også mørkhudet og muslim... Og jeg glaner... (og kommenterer til min kjære, eller venninner) "se! det er flere av oss!" Helt sant! Men skjønner at alle umulig kan tenke det da. Men du veit faktisk ikke om de mener det negativt? Eller om de bare er nysgjerrige? Er det rasisme, og det skjer noe konkret synes jeg du skal ta det opp med en gang. Er det alvorlig. Forskjellsbenadling eller diskriminering politi annmeld det! Det er fakta at det er mye rasisme i Norge. Vi hvite mennesker kan diskutere det opp og ned og i mente, men vi opplever det ikke på kroppen og kan umulig vite hvor stort problem det er. Meeen hvis dere er lykkelige og har gifteplaner synes jeg ikke du skal irritere deg over litt glaning! (hvis det bare er det) Ta det heller litt på kornet. Gå sakte forbi de som glaner og si høyt og tydelig "ja, han er faktisk ikke samme farge som meg, men jeg har tenkt å gifte meg med han, går det bra for deg, eller?" ... eller evt "vil du at vi skal gå forbi en gang til så du får glana ordentlig?" Ønsker dere lykke til med både bryllup & å bli kvitt glaninga! PS. Det kommer til å bli verre hvis/når dere får barn. Kjenner ei hvit dame som er gift med en afrikansk mann. Hun blir stadig stoppa på gata og spurt hvor hun har adoptert de nydelige barna fra!!
Gjest Daniella_ Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 ta en sånn spray-tan. Smart, smart! Nei men gjest, jeg er selv sammen med en muslim. Han er vel ikke spesielt mørk i huden men, man ser jo at han ikke er opprinnelig norsk og jeg opplever sjeldent at folk glaner. :-? Syns at hvis folk glor så gloooo tilbake. Ikke bry deg om det. Har de ikke sett et mørkhudet/norskt par før så er det vel heller deres problem?
Flowery Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Jeg er gift med en mørkhudet og jeg følte stirringen bare i begynnelsen. Det er mulig at du forventer at folk skal glo og at du dermed begynner å se rundt deg, så ser de på deg fordi du ser på dem og du ser på dem fordi de ser på deg osv. Sånn følte jeg det ihvertfall. Men nå tenker jeg ikke over det lenger.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #10 Skrevet 10. mai 2005 Vi mennesker er nå en gang sånn at vi glaner på alt og alle som skiller seg ut; vi glaner på mørkhudede, på handicapede, på folk med vorte på nesen og på pønkere med rar frisyre. Skjønner godt at du ikke setter pris på denne unødvendige oppmerksomheten. Kanskje du skal begynne å "ta igjen"?? glan tilbake eller spør hva de glor på..... Eller bare ignorere det...........
smidja Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 Om de glaner fordi at de synes det er negativt så hadde jeg stoppet rett foran nesen deres og gitt kjæresten min et ordentlig tungekyss Lykke til med bryllupsplaner!
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #12 Skrevet 10. mai 2005 Jeg vet hvordan det føles og hvor vanskelig det kan være å drite i det. Jeg var sammen med en mørkhudet og opplevde det samme pluss å bli trakasert kalt hore på gaten av vilt fremmede mennesker og ropt dra hjem til osv..osv.. Ikke særlig morro. Også fordi jeg har mørke barn har jeg opplevd å bli trakasert og kalt stygge ting. Det er rasisme, men du må nok dessverre forstå og akseptere at når du har valgt å være med en mørkhudet så kommer litt rasisme med på kjøpet. Jeg vet det ikke er hyggelig, men sånn er det bare.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #13 Skrevet 10. mai 2005 Ei i min klasse er sammen med en fra columbia eller noe slik, mørk i huden, og hun er søt lita blond norsk jente, men har vel aldri brydd meg om han er mørk? Han oppfører seg som folk, og det er alt som trengs for at jeg skal holde kjeften om rase og slikt
Gjest Hubba Bubba Skrevet 10. mai 2005 #14 Skrevet 10. mai 2005 Ei i min klasse er sammen med en fra columbia eller noe slik, mørk i huden, og hun er søt lita blond norsk jente, men har vel aldri brydd meg om han er mørk? Han oppfører seg som folk, og det er alt som trengs for at jeg skal holde kjeften om rase og slikt Det er det dummeste jeg har hørt, Spidey! Hadde han ikke oppført seg hadde du skylt på at han er fra Colombia? Fikk veldig lyst til å høre deg snakke om "rase og slikt", jeg. Personlig trodde jeg det bare var en rase - menneskerasen?!
Icy Skrevet 10. mai 2005 #16 Skrevet 10. mai 2005 Jeg elsker svarte folk.. Jeg synes alle burde hatt vært sin (for dere blonde, dette var en vits ) Folk snakker hele tiden om fordommer, men ser man på fakta vil jeg tørre å påstå at det er flere prosentandel av innvandrere enn nordmenn som lager problemer.... jente voldtatt av utenlandske menn.... utenlandsk mann amokk på trikk.... utenlandsk mann gikk amokk med kniv. Er det rart mann blir litt smårasistiske? Men mann kan jo også se det på en annen måte siden noen sa at de fikk ropt hore etter seg. Inntrykket norske menn har av negre er at de har større pikk enn nordmenn (om det stemmer har jeg ingen erfaring med ) så ser en norsk mann en blondine med en neger kan han kanskje tenke at hun kun er ute etter en stor pikk .. satt litt på kanten kanskje.. bare en tanke Selv har jeg ikke så mye til overs for innvadrere (fargete eller ikke) pga alle problemene de tar med seg. Og ikke si at nordmenn også lager like mye problemer for hadde vi ikke tatt inn noen innvadrere hadde vi iallfall hatt noen mindre problemer i Norge. Nei innfør Prikkbelastning!!! 5 prikker (kommer ann på type lovbrudd) og de er tilbake til Pakkistan!
Gjest Daniella_ Skrevet 10. mai 2005 #17 Skrevet 10. mai 2005 Jeg elsker svarte folk.. Jeg synes alle burde hatt vært sin (for dere blonde, dette var en vits ) Folk snakker hele tiden om fordommer, men ser man på fakta vil jeg tørre å påstå at det er flere prosentandel av innvandrere enn nordmenn som lager problemer.... jente voldtatt av utenlandske menn.... utenlandsk mann amokk på trikk.... utenlandsk mann gikk amokk med kniv. Er det rart mann blir litt smårasistiske? Men mann kan jo også se det på en annen måte siden noen sa at de fikk ropt hore etter seg. Inntrykket norske menn har av negre er at de har større pikk enn nordmenn (om det stemmer har jeg ingen erfaring med ) så ser en norsk mann en blondine med en neger kan han kanskje tenke at hun kun er ute etter en stor pikk .. satt litt på kanten kanskje.. bare en tanke Selv har jeg ikke så mye til overs for innvadrere (fargete eller ikke) pga alle problemene de tar med seg. Og ikke si at nordmenn også lager like mye problemer for hadde vi ikke tatt inn noen innvadrere hadde vi iallfall hatt noen mindre problemer i Norge. Nei innfør Prikkbelastning!!! 5 prikker (kommer ann på type lovbrudd) og de er tilbake til Pakkistan! Så du mener at det er derfor folk kanskje glaner på henne?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #18 Skrevet 10. mai 2005 Jeg elsker svarte folk.. Jeg synes alle burde hatt vært sin (for dere blonde, dette var en vits ) Folk snakker hele tiden om fordommer, men ser man på fakta vil jeg tørre å påstå at det er flere prosentandel av innvandrere enn nordmenn som lager problemer.... jente voldtatt av utenlandske menn.... utenlandsk mann amokk på trikk.... utenlandsk mann gikk amokk med kniv. Er det rart mann blir litt smårasistiske? Men mann kan jo også se det på en annen måte siden noen sa at de fikk ropt hore etter seg. Inntrykket norske menn har av negre er at de har større pikk enn nordmenn (om det stemmer har jeg ingen erfaring med ) så ser en norsk mann en blondine med en neger kan han kanskje tenke at hun kun er ute etter en stor pikk .. satt litt på kanten kanskje.. bare en tanke Selv har jeg ikke så mye til overs for innvadrere (fargete eller ikke) pga alle problemene de tar med seg. Og ikke si at nordmenn også lager like mye problemer for hadde vi ikke tatt inn noen innvadrere hadde vi iallfall hatt noen mindre problemer i Norge. Nei innfør Prikkbelastning!!! 5 prikker (kommer ann på type lovbrudd) og de er tilbake til Pakkistan! hvorfor akkurat pakistan.. og det heter pakistan og ikke pakkistan!!! det er da svin blandt alle folk!!! selv dem fra pakistan!!!!!!!!!!!selv dem fra der du bor!!!! selv sikkert noen i familien din, vennekretsen din som også har sine svin på skogen!!! det er hos alle!!! ikke bare deutenlandske... du er grunnen til at det er så mye rasisme her i verden!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #19 Skrevet 11. mai 2005 hvorfor akkurat pakistan.. og det heter pakistan og ikke pakkistan!!! det er da svin blandt alle folk!!! selv dem fra pakistan!!!!!!!!!!!selv dem fra der du bor!!!! selv sikkert noen i familien din, vennekretsen din som også har sine svin på skogen!!! det er hos alle!!! ikke bare deutenlandske... du er grunnen til at det er så mye rasisme her i verden! ENIG med GJEST!
Gjest jhg Skrevet 11. mai 2005 #20 Skrevet 11. mai 2005 Jeg elsker svensker .. Jeg synes alle burde hatt vært sin (for dere blonde, dette var en vits ) Folk snakker hele tiden om fordommer, men ser man på fakta vil jeg tørre å påstå at det er flere prosentandel av svensker enn nordmenn som lager problemer.... jente voldtatt av svenske.... svensk massemorder (Thomas Quick).... svensk mann gikk amokk med kniv. svensker har sex med dyr! Er det rart mann blir litt smårasistiske? Nei innfør Prikkbelastning!!! 5 prikker (kommer ann på type lovbrudd) og de er tilbake til Sverige! Svensker er den største innvanderergruppa i Norge. Send dem tilbake. De kommer bare for å ta jobbene våre. De er økonomiske immigranter hele gjengen. J*vla hvitinger, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå