AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Hei, pappaen til mine to barn ringer daglig, og sender en haug av mld til ungene når han ikke har samvær. Ofte handler det om at han savner de og at han kjeder seg, er alene og ensom. Jeg syns det er veldig upassende og dårlig gjort av han, og han gir ungene en konstant påminnelse om brudd, og stakkars pappa som er alene. (Han har ungene ca 70/30 til vanlig). Jeg syns det er koselig at de har kontakt, men kanskje til en viss grad. Jeg syns de skal få ringe han hvis de savner han, vil fortelle noe gøy ol, men det behovet er der svært sjeldent. Jeg ringer ikke dem heller når de er hos han, hvis det ikke er noe spesielt. Det jeg lurer på er om det finnes retningslinjer noe sted på slik kontakt? Tips, råd som jeg kan be han lese? Han hører ikke på meg, og blir sur hvis jeg nevner det for han. Da får jeg denne tilbake: «ja, jeg blir bare holdt utenfor, du vil bare holde meg vekk fra livene til unga osv osv». Skal sies at jeg tror han gjør dette for å ha kontroll og få info om livet mitt. Han var tidligere kontrollerende og sjalu. Tips? Anonymkode: 6db50...032
Gjest Hummel34 Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Han har de 70? Må bli en samtale på familievernkontoret da? Prøve å si noe om hvordan dette påvirker jentene med dårlig samvittighet
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 En ting er å sende melding, men han skal ikke gi barna dårlig samvittighet fordi de ikke er med han. Jeg ville hatt en samtale med familievernkontoret om dette. Anonymkode: ecb52...d36 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Dette kan være et tema å ta opp på fvk. Ellers er det vel dessverre lite du kan gjøre. Opplever barna selv dette som ugreit? Lurt å snakke med dem om det, så de kan få luftet eventuelle tanker rundt fars adferd. Anonymkode: 0f36e...7c0 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Familievernkontoret! Det er rett sted for dette. Spesielt når du mistenker at dette er hans kontrollbehov.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 For ordens skyld: Jeg har ingen problemer med at barna har daglig kontakt med begge sine foreldre der de deler opplevelser og forteller hva de har gjort i dag. Det jeg reagerer på er at den forelderen som ikke er med barna denne perioden skal fortelle hvor ensom de er og hvor vondt de har det til barna hele tiden. Barna må få ro når de er hos bosted/samværsforelder. De skal ikke være underholdningsmiddel for en vonbroten skilsmisseforelder.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Skjønner ikke hvorfor han har dem 70% når han åpenbart ikke evner å sette barnas behov før sine egne. Anonymkode: c113b...e9a 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er å sende melding, men han skal ikke gi barna dårlig samvittighet fordi de ikke er med han. Jeg ville hatt en samtale med familievernkontoret om dette. Anonymkode: ecb52...d36 Dette! De voksne får selv ta ansvar for savn etter ungene, det skal aldri være ungenes ''problem''. Anonymkode: bd5a4...1a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå