Gå til innhold

Flytte regler, barnefar som ikke vil skrive under, etc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse reglene om jeg vil flytte med barnet og han ikke skriver under? 

Flytter pga billigere hus som er eneste mulighet til å få eid noe. Flytter også pga jobb.

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du flytte reglene? Forstod ikke overskriften.

Anonymkode: 69f6f...b1d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet fast bosted hos deg eller har barnet delt fast bosted?

Om barnet har fast bosted hos deg har du siste ord når det gjelder flytting innenlands.

Anonymkode: 29df9...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet fast bosted hos deg eller har barnet delt fast bosted?

Om barnet har fast bosted hos deg har du siste ord når det gjelder flytting innenlands.

Anonymkode: 29df9...16a

Fast bosted hos meg, jeg har barnet mest også. 

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slutt mellom dere?

Anonymkode: 37080...1f6

Slutt for snart 1 år siden. Har bodd et annet sted lenge, men leier. Flytter jeg så kan jeg kjøpe meg hus og bor tryggere. Barnehage og barneskole i det området er veldig bra også.

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet har fast bosted hos deg så kan du ta med barnet og flytte hvor du vil innenlands. Dersom det er delt bosted må barnefar si seg enig. Ved flytting utenlands må barnefar være enig i avgjørelsen uansett.

Anonymkode: c9385...afa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt for snart 1 år siden. Har bodd et annet sted lenge, men leier. Flytter jeg så kan jeg kjøpe meg hus og bor tryggere. Barnehage og barneskole i det området er veldig bra også.

Anonymkode: 04fe9...9cb

så pga at du ønsker å flytte over lengre enn x ant kilometer så trenger du signatur?

Anonymkode: 37080...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så pga at du ønsker å flytte over lengre enn x ant kilometer så trenger du signatur?

Anonymkode: 37080...1f6

Tydeligvis ikke.

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ikke.

Anonymkode: 04fe9...9cb

du trenger signatur fordi du ønsker enerett? og kan flytte over lengre distanse uten at det skal overskride for lang distanse?

Anonymkode: 37080...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du trenger signatur fordi du ønsker enerett? og kan flytte over lengre distanse uten at det skal overskride for lang distanse?

Anonymkode: 37080...1f6

Dette gir ingen mening.

Anonymkode: 29df9...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

du trenger signatur fordi du ønsker enerett? og kan flytte over lengre distanse uten at det skal overskride for lang distanse?

Anonymkode: 37080...1f6

Denne her forstår jeg ikke? Hva spør du etter?

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har svart trenger du ikke signatur når det er du som har daglig omsorg. Du må bare varsle seks uker i forveien. Du kan flytte uten signatur hvor som helst i Norge. Flytter du langt kan det være et argument for at faren kan vinne en eventuell omsorgssak, men det høres det ikke ut som du planlegger å gjøre.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 118dd...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristen er vel økt til tre måneder nå? Altså at man må si ifra tre måneder før. Men han trenger ikke å signere. Men dere må ta en tur på familievernkontoret for ny mekling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder var det blitt ja.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/barn-som-flytter-eller-reiser-utenlands/id2505947/

men jeg ser ikke at ny mekling er nødvendig med mindre far vil gå til sak for omsorgen eller de trenger hjelp til ny samværsavtale.

Anonymkode: 118dd...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som andre har svart trenger du ikke signatur når det er du som har daglig omsorg. Du må bare varsle seks uker i forveien. Du kan flytte uten signatur hvor som helst i Norge. Flytter du langt kan det være et argument for at faren kan vinne en eventuell omsorgssak, men det høres det ikke ut som du planlegger å gjøre.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 118dd...be1

Nei, jeg skal bare 30 min unna, men det er i en annen by så jeg må jo bytte barnehage på barnet. 

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tre måneder var det blitt ja.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/barn-som-flytter-eller-reiser-utenlands/id2505947/

men jeg ser ikke at ny mekling er nødvendig med mindre far vil gå til sak for omsorgen eller de trenger hjelp til ny samværsavtale.

Anonymkode: 118dd...be1

Vi må stadig vekk til megling for hver gang barnefar får en ny idé eller er uenig i småting så blir det drama. Han klarer ikke å holde seg saklig og slenger dritt så fort ting ikke går helt hans vei. F.eks at han først skrev under på en 70/30 avtale, men forventer å ha 50/50 i hverdagen likevel. Når jeg henter barnet i barnehage som avtalt fra megling så blir han sint. 

Anonymkode: 04fe9...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt bor fast hos meg og er hos far annenhver helg. Vi har delt foreldreansvar, men likevel kan jeg flytte hvor jeg vil, innenlands, uten hans tillatelse. 

Anonymkode: d25e7...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...