Gå til innhold

Påskeferie med barn 5 og 7 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi planlegger påskeferien 2020, men er veldig usikre på hvor vi skal dra. Vil gjerne ha tips fra andre som har reist med barn på alder med våre, som da vil være 5 og 7 år.

Aller helst vil vi ha sol, varme + litt opplevelser.

Vi vurderte først Florida, men synes muligens det blir litt langt å reise når vi ikle kan være borte mer enn maksimalt 9 netter. Barna er vant til å fly lange flyturer, men da har vi alltid vært på destinasjonen minst 3 uker før vi har flydd tilbake igjen. Noen som har reist til Florida med barn på kortere ferier?

Kanariøyene har vi vært på flere ganger, men synes i grunnen det er kjedelig og ganske usjarmerende (ja, har vært på alle de «store» øyene), så vi ønsker ikke å reise dit igjen.

Thailand blir også for langt for kun en påskeferie- mens Sør-Europa vel ikke er varmt nok enda (vi vil gjerne ha muligheten til å bade).

Så kommer jeg ikke på så mange flere steder som kan ha sol og varme- men samtidig ikke er for langt siden vi ikke kan være borte mer enn en drøy uke. Er det noen som har noen andre forslag? Steder jeg ikke har tenkt på? (Eller evt andre steder som kan være fine for påskeferie med barn på alder med våre)

Budsjett: inntil 40.000, men gjerne mindre også :) 

Anonymkode: 0887b...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spania i påsken er jo flott, ikke "syden" men det ekte Spania.

Tel Aviv/Eliat i Israel også og ta en dagstur til Jerusalem - nydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Antoinette skrev:

Spania i påsken er jo flott, ikke "syden" men det ekte Spania.

Tel Aviv/Eliat i Israel også og ta en dagstur til Jerusalem - nydelig. 

Takk for svar :) 

Enig i at det ekte Spania er fint- og langt flottere og nydeligere enn Kanariøyene. Jeg har vært mye i Spania, men bare om sommeren- og det er vel ingen steder i fastlands-Spania som er varmt nok til å bade i påskeferien?

Israel er et land som står på ønskelisten- og et jeg faktisk har vurdert som antakelig både varmt nok og passelig avstand ift denne ferien. Men så er det det med spenningene mellom israelere og palestinere, faren for selvmordsangrep, bombing o.l som holder meg litt igjen- og spesielt siden vi skal ha med barna.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi planlegger påskeferien 2020, men er veldig usikre på hvor vi skal dra. Vil gjerne ha tips fra andre som har reist med barn på alder med våre, som da vil være 5 og 7 år.

Aller helst vil vi ha sol, varme + litt opplevelser.

Vi vurderte først Florida, men synes muligens det blir litt langt å reise når vi ikle kan være borte mer enn maksimalt 9 netter. Barna er vant til å fly lange flyturer, men da har vi alltid vært på destinasjonen minst 3 uker før vi har flydd tilbake igjen. Noen som har reist til Florida med barn på kortere ferier?

Kanariøyene har vi vært på flere ganger, men synes i grunnen det er kjedelig og ganske usjarmerende (ja, har vært på alle de «store» øyene), så vi ønsker ikke å reise dit igjen.

Thailand blir også for langt for kun en påskeferie- mens Sør-Europa vel ikke er varmt nok enda (vi vil gjerne ha muligheten til å bade).

Så kommer jeg ikke på så mange flere steder som kan ha sol og varme- men samtidig ikke er for langt siden vi ikke kan være borte mer enn en drøy uke. Er det noen som har noen andre forslag? Steder jeg ikke har tenkt på? (Eller evt andre steder som kan være fine for påskeferie med barn på alder med våre)

Budsjett: inntil 40.000, men gjerne mindre også :) 

Kan Dubai, Madeira eller Kapp Verde være et alternativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor 3-4t ekstra flyreise har så mye å si på en 9dagers ferie.. 

Har selv vært på flere 4-6 dagers turer til USA, også vestkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvorfor ikke ta en tur til London.  Man kan bo og bade  i Splash  Landings uavhengig av temperatur noen dager så dra inn til London  og besøke London Zoo, akvariet,  London eye,  båttur på Themsen og diverse museumer pluss få med seg en barnevennlig musikal hvis der er noen slike som går akkurat da.  Så kan man gå og spise middag på rainforrest café.  Gøy opplevelse for barna det og.

Finnes noen greie familieleiligheter  i mayfair  området.  Finner det på booking .com. 

Pluss mange andre aktiviteter som London byr på.     Kort flytur også.

Alternativt så kan man tenke Disney parken og Astrix  parken i Paris og andre aktiviteter  man kan finne på der og.  

Eller så kan man dra til Lalandia i Danmark.  Flott innendørs stort badeland og masse parker med aktiviteter i kjørbar og gangbar nærhet.  Bare den flotte kuppelparken  i Randers  er verdt et besøk.  Det er det varmt nok året rundt.  

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sweet Ingrid

I påsken ville jeg dratt til Paris eller en annen by i Europa. 

Endret av Sweet Ingrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for enda flere svar her :)

Lalandia og Legoland skal vi til nå i høstferien, så det blir det iallfall ikke. Men London var jo et bra tips, var ikke klar over det badelandet. Det tror jeg barna mine hadde digget :jepp:  Og London har de heller ikke vært i ennå!

Paris er jo også et fint tips i så måte- men jeg personlig foretrekker London massivt fremfor Paris, så jeg tror nok i såfall at det heller blir London :)

Dubai er uaktuelt, og Madeira har jeg vært på i påsken tidligere selv, men der var det jo ikke varmt nok til å bade på det tidspunktet. Ikke syntes jeg øya var veldig spennende heller, med mindre det er akkurat fotturer i flott natur man er opptatt av (og jeg skjønner at mange er opptatt av det- men akkurat det er dessverre ikke det vi/barna synes er aller mest gøy å gjøre i ferie ). Kapp Verde har jeg også hørt omtrent utelukkende negative ting om av de jeg kjenner som har vært der, så det er jeg skeptisk til.

Til deg som mener at flyturen til Florida ikke er for lang selv om vi bare blir der i 9 netter- så er jo det et interessant innspill! Vi lurte som sagt på om det ble for langt for en kort ferie for såpass små barn, men da er kanskje Florida likevel fortsatt på blokka, ja!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...