Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp litt i vekt og er nå i øvre del av normal BMI, så ønsker derfor å gå ned litt i vekt. Jeg har allerede gått ned et par kilo, men det jeg merker og som jeg også har hatt problemer med før, er at jeg sliter veldig men innsovningen og våkner veldig tidlig når jeg er på slanker'n. I dag våknet jeg klokka 5 (jeg la meg litt etter midnatt) og hadde ikke sjans til å klare å sovne igjen, jeg måtte opp for å spise frokost, etter å ha spist frokost sovnet jeg på sofaen. Jeg vil ikke si at jeg spiser lite i det hele tatt, jeg ligger på 1800-2000 kcal, men jeg er også i ganske stor aktivitet. Jeg er også mye sulten, men det største problemet er altså søvnen. Kanskje jeg heller bør utsette det siste måltidet til litt senere på kvelden? Nå spiser jeg vanligvis det siste  måltidet rundt 18. Prøver å spise mettende mat, men blir likevel så sulten på kvelden og morgenen at jeg sliter med å sove.

Andre som har erfaringer med dette?  

Anonymkode: 2c30f...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva fyller du disse kaloriene med? 
Spiser du ett par store kaloritette måltider, eller spiser du mer kalorifattig og større volum? 

Ofte kan det ha noe å si med volumet du spiser. 
Dersom du velger magre alternativ som grønnsaker,salater, fisk,kylling osv så kan du tillate deg relativt mye større volum med dette kontra om du spiser pasta,ris,saus osv som inneholder mye kcal på lite volum. 

Dersom du fungerer best med å legge deg mett, så ville jeg for eksmepel stekt grønnsaker og kylling, gjerne med litt (1 ss) creme fresh på siden dersom du liker det. 
Drikk godt med vann til måltidet. 
Ett annet alternativ er og lage en stor og god salat med for eksmpel ruccola,jordbær,melon,squash,agurk, urter som du liker og litt stekt laks eller kylling. 
Som dressing kan du blande 1-2 ss creme fresh hvor du tilsetter chillikrydder,paprikakrydder,bittelitt sitron og gjerne bittelitt salt før du rører det sammen og har det til salaten. 
Tips: stek kyllingen i panne med soyasaus,litt sitron og fersk hvitløk. Det blir utrolig godt og saftig :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du spiser "feil" matvarer. Kanskje for lite sunt fett? Hva spiser du?

Ikke spis for nær sovetid, det kan gi dårliegre søvn og kroppen forbrenner dårligere når du sover. Ca 2 timer før leggetid er sikkert ok

Forsøk spise mer proteiner i kaloribudsjettet ditt. Sultfølelse kan være kroppens måte å si fra om at du ikke spiser nok proteiner til å bygge muskler etter mye trening. 

Anonymkode: eff9c...f74

Skrevet

Hvordan spiser du i løpet av dagen? 🙂

kanskje kan du spise litt mindre kl 18 og heller spise et mindre måltid nærmere sengetid. F.eks litt kesam og kiwi (dette gjør godt for magen og kiwi skal også , visstnok, ha god effekt på søvn), litt bær med sukrin og vaniljeyoghurt, banan-is, bananpannekaker (banan er også bra for søvn!) 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fungerer også dårlig hvis jeg er sulten. Spiser kl 06, 09, 11, 14, 17, og 21 hver dag. Små, måltider med unntak av middag kl 17. Dette fungerer greit for meg og jeg har holdt min BMI på 21 i mange år nå.

Anonymkode: d7516...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spis for nær sovetid, det kan gi dårliegre søvn og kroppen forbrenner dårligere når du sover. Ca 2 timer før leggetid er sikkert ok

Anonymkode: eff9c...f74

Mange er motsatt her. 

Om jeg spiser mye rett før sengetid sovner jeg raskt, og sover godt i mange timer, i motsetning til å være urolig fordi jeg er sulten. Så mitt triks om jeg har spist lite en dag er å ta et solid måltid rett før sengetid. 

(slanker meg ikke, men sover elendig om jeg er sulten)

Anonymkode: 2fd8f...615

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange er motsatt her. 

Om jeg spiser mye rett før sengetid sovner jeg raskt, og sover godt i mange timer, i motsetning til å være urolig fordi jeg er sulten. Så mitt triks om jeg har spist lite en dag er å ta et solid måltid rett før sengetid. 

(slanker meg ikke, men sover elendig om jeg er sulten)

Anonymkode: 2fd8f...615

Jeg er helt lik. 
Jeg følger 5:2 men spiser i forhold til 16:6 modellen på de 5 spisedagene. Da passer jeg på å innta siste måltid (som pleier å være relativt stort da mitt mål ikke er vektnedgang) ca 30 minutter før jeg skal legge meg. 
Dette kan fint være en solid porsjon middag. 
Andre himler med øynene og kan ikke forstå hvordan jeg greier :P
Det er utvilsomt da jeg sover best. 
Spiser jeg ikke før jeg legger meg, så ligger jeg våken flere timer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hjelper å spise en appelsin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...