Gå til innhold

Bytte barnehage fordi vi er misfornøyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på 2,5 år som har gått i barnehage i 1 år nå. Ønsker ikke utdype men vi er ikke så veldig fornøyd med personalet eller styrer i denne barnehagen. Barnet trives så det går ikke på det. Vi flyttet til et nytt sted så var ikke så godt kjent og har desverre fått høre i ettertid at flere naboer osv har vært misfornøyd med denne barnehagen. 

Nå går vi i tanker om å bytte til en annen barnehage som flere av våre naboer og bekjente har barn i. Men så får jeg dårlig samvittighet for 2 åringen. Bytte fordi vi er misfornøyd når han trives. Vanskelig. Har tillegg et yngre barn som begynner i barnehage høsten 2020. Vil egentlig ha han der heller. Hva ville dere gjort ? Har dere erfaring med å bytte barnehage på en 3 åring? Han får nok ikke noe plass i ny barnehage med det første regner jeg med. Kanskje til vinteren om vi heldige. 

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bytta barnehage da eldstemann var tre. Beste jeg noen gang har gjort! Nå trivdes ikke han i den gamle barnehagen, så valget var ikke vanskelig. Men vi flytta, og da var det bedre med en barnehage nærmere der vi bor. Det gikk helt suverent, og poden fant tryggheten og roen der fra dag en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva dere kan være misfornøyde med dersom barnet trives og har det bra der. 

Anonymkode: 15811...80b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn på 2,5 år som har gått i barnehage i 1 år nå. Ønsker ikke utdype men vi er ikke så veldig fornøyd med personalet eller styrer i denne barnehagen. Barnet trives så det går ikke på det. Vi flyttet til et nytt sted så var ikke så godt kjent og har desverre fått høre i ettertid at flere naboer osv har vært misfornøyd med denne barnehagen. 

Nå går vi i tanker om å bytte til en annen barnehage som flere av våre naboer og bekjente har barn i. Men så får jeg dårlig samvittighet for 2 åringen. Bytte fordi vi er misfornøyd når han trives. Vanskelig. Har tillegg et yngre barn som begynner i barnehage høsten 2020. Vil egentlig ha han der heller. Hva ville dere gjort ? Har dere erfaring med å bytte barnehage på en 3 åring? Han får nok ikke noe plass i ny barnehage med det første regner jeg med. Kanskje til vinteren om vi heldige. 

Anonymkode: 500c1...c56

Hvilken kommune du bor i avgjør hvor lett du får bytte. Men bytte av barnehage er ikke noe som er enkelt å få til. Når du har valgt så har du valgt. Alternativet ditt er å si opp plassen din, og stå uten barnehageplass ved bhg opptaket for så å ha rett på plass  fra høsten 2020. Men du kan da like gjerne havne i nåværende bhg igjen etter nytt opptak. 

Noen valg må man faktisk stå i, selv om de var gode valg da de ble valgt. 

Jeg lurer nå mestmpå hvor mye de har blitt påvirket av andre om at ting ikke er så bra i den bhg du har. Og hva du har gjort for forbedringer?

Anonymkode: 550d8...d48

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt til side mine egne behov hvis barnet trives. Det er en veldig voldsom påkjenning for et barn å bytte barnehage. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke....barnet trives jo?

Anonymkode: 40ee5...cef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi byttet da sønnen vår var 4. Hadde flyttet til et nytt sted noen mnd tidligere og havnet i en dårlig barnehage. Han mistrivdes også da, så hadde ikke så mye å tape følte vi. Byttet gikk kjempebra, og etter en uke fortalte han at han allerede kjente de voksne bedre enn han gjorde i den forrige barnehagen. (I den forrige virket de veldig autoritære, kommunikasjonen med barna bestod i å gi beskjeder. I den nye lekte og snakket de voksne med barna.) Han ble trygg og gikk fra å gråte hver morgen til å glede seg til barnehagen.

Om dere bør prøve å bytte kommer vel litt an på hvorfor dere er misfornøyd. Er det noe som går ut over/er skadelig for barnet? Og vet dere at den barnehagen dere vil bytte til er bedre?

Anonymkode: 0d8a4...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet trives og dere vil heller ha det yngste barnet der men dere er egentlig misfornøyd med de ansatte? 

Føler det må mer konkret info til på hva de gjør dere ikke liker og om dere har tatt det opp med barnehagen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gitt det en sjanse så lenge det ikke er snakk om grov forsømmelse og barnet trives og har det bra. 

Anonymkode: 1f31d...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet da barnet virkelig mistrivdes, men om hun har det bra- hva tenker dere at dere vil oppnå med et bytte?

Anonymkode: f7def...6f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen råd å komme med. Våre barn starter i ny barnehage i dag(1,5 og 3 år), så jeg vet ikke hvordan det vil bli å bytte enda. Vi bytter på grunn av flytting. Ville bare ønske deg lykke til med valget 😊

Anonymkode: 8c691...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kommune du bor i avgjør hvor lett du får bytte. Men bytte av barnehage er ikke noe som er enkelt å få til. Når du har valgt så har du valgt. Alternativet ditt er å si opp plassen din, og stå uten barnehageplass ved bhg opptaket for så å ha rett på plass  fra høsten 2020. Men du kan da like gjerne havne i nåværende bhg igjen etter nytt opptak. 

Noen valg må man faktisk stå i, selv om de var gode valg da de ble valgt. 

Jeg lurer nå mestmpå hvor mye de har blitt påvirket av andre om at ting ikke er så bra i den bhg du har. Og hva du har gjort for forbedringer?

Anonymkode: 550d8...d48

Vi har ikke blitt påvirket. Er nå i sommer vi har snakket med bekjente om det men vi har hatt en dårlig følelse lenge før det. Vil ikke utdype men noen av de ansatte er litt ufine i måten de sier ting på. De ønsker ikke å samarbeide når vi foreslår endringer for barnet som fungerer hjemme. Ønsker som sagt ikke å utdype her men det er en rekke ting vi reagerer på. Også hvordan de snakker til barna. 

Vi har hatt flere møter med ped leder men de bare forsvarer seg istedenfor å møte oss på halvveien. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

Barnet trives og dere vil heller ha det yngste barnet der men dere er egentlig misfornøyd med de ansatte? 

Føler det må mer konkret info til på hva de gjør dere ikke liker og om dere har tatt det opp med barnehagen?

Nei vi vil ikke ha minstemann der. Vi vil helst ikke søke han dit. Men to forskjellige bh går ikke i vår jobbhverdag. 

Vi har tatt alt opp med bh. Jeg ønsker ikke legge ut konkrete saker av hensyn til bh og de ansatte. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi vil ikke ha minstemann der. Vi vil helst ikke søke han dit. Men to forskjellige bh går ikke i vår jobbhverdag. 

Vi har tatt alt opp med bh. Jeg ønsker ikke legge ut konkrete saker av hensyn til bh og de ansatte. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Det spiller ingen rolle for bhg eller de ansatte om du skriver hva du er misfornøyd med. Det er tusenvis av barnehager og det er veldig likt. Den infoen du har gitt er generell, og kan gjelde veldig mange steder.

Men du vil kanskje ikke bli gjenkjent selv, og dét skjønner jeg.

Anonymkode: ff9d1...120

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har byttet da barnet virkelig mistrivdes, men om hun har det bra- hva tenker dere at dere vil oppnå med et bytte?

Anonymkode: f7def...6f7

At barnet får det enda bedre i en annen barnehage vi har fått høre at flere er fornøyd med. 

Barnet spør aldri om å gå i bh og han har vært kjempefornøyd med nesten 2 mnd fri i sommer hvor han hver dag sa de første ukene: " ikke gå i bh?" Jeg regner med han trives for han er glad når han kommer dit men han vil heller være hjemme med meg. 

Uansett han har 4-5 venner i den bh jeg ønsker å bytte til.

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at man må søke om nytt barnehageår i Mars eller stå på venteliste? Snakk med kommunen, forklar problemstillingen - kanskje noen andre ønsker bytte til den du vil bytte fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønte jeg ikke....barnet trives jo?

Anonymkode: 40ee5...cef

Man kan som voksenperson/foreldre se ting som et barn ikke ser?

Anonymkode: 20b75...da2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle for bhg eller de ansatte om du skriver hva du er misfornøyd med. Det er tusenvis av barnehager og det er veldig likt. Den infoen du har gitt er generell, og kan gjelde veldig mange steder.

Men du vil kanskje ikke bli gjenkjent selv, og dét skjønner jeg.

Anonymkode: ff9d1...120

Jeg er ikke redd for å bli gjenkjent. Dette er av hensyn til bh. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan som voksenperson/foreldre se ting som et barn ikke ser?

Anonymkode: 20b75...da2

Ja dette går mye på kommentarer fra ansatte som barn ikke forstår.  Dessuten er de så firkantete på en del ting. Vi har to eldre barn som gikk i en annen barnehage der vi bodde før og den kan ikke sammenlignes engang. Mulig det var annerledes på den tiden men både jeg og mannen er misfornøyd. 

Ts

 

Anonymkode: 500c1...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Vi har hatt flere møter med ped leder men de bare forsvarer seg istedenfor å møte oss på halvveien. 

Ts

Anonymkode: 500c1...c56

Sånn var det her også. Den siste gangen vi kom hjem etter å ha tatt opp noe som var veldig viktig for oss, og bare ble møtt med forsvarstaler og bagatellisering, da gikk vi rett på nett og søkte på ny barnehage.

Anonymkode: 0d8a4...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...