AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Kan de forlange jeg tar 07-vakter når, når alle dag-vaktene mine på min faste turnus begynner 07.30.?? Jobber kveld og helg ellers men har ingen 07.vakt i turnus. Det har hendt jeg har fått vakter uten at jeg har fått det med meg, så ringe de å lurer på hvor jeg er! En 07-vakt her og der sånn plutselig. Halvtimen er ganske avgjørende på at jeg får levert barna i bhg og SFO. Anonymkode: fd6e5...1ea
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Hvorfor får du vakter utenom fin faste turnus? Anonymkode: 9523f...2b5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du vakter utenom fin faste turnus? Anonymkode: 9523f...2b5 Lurer jeg også på! 😅 derfor jeg tenker dette er rart! Anonymkode: fd6e5...1ea
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Er jo ditt ansvar å følge opp vaktplanen. Hvis du ikke kommer med en kommentar på at du ikke godkjenner den vakta så tar jo de det som en selvfølge at det er greit. Har du tatt dette opp med sjefen din eller forventer du bare at de skal forstå at du har barn og det må de finne seg i? Jeg begynner 5 og jeg må leverer barna hos ei venninne som så leverer de for meg. Å ha barn er ikke et fripass for å starte seinere på jobb. Anonymkode: 1dcd7...998 11
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner 5 og jeg må leverer barna hos ei venninne som så leverer de for meg. Å ha barn er ikke et fripass for å starte seinere på jobb. Anonymkode: 1dcd7...998 Hva med dem som ikke har familie eller venninner de kan levere ungene sine til midt på natta? Det er ikke alle som har muligheten til å legge det ansvaret over på noen andre, fordi man selv må på jobb. Det er dine barn og dermed ditt ansvar, ikke venninnen din sitt. Anonymkode: 37166...153 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med dem som ikke har familie eller venninner de kan levere ungene sine til midt på natta? Det er ikke alle som har muligheten til å legge det ansvaret over på noen andre, fordi man selv må på jobb. Det er dine barn og dermed ditt ansvar, ikke venninnen din sitt. Anonymkode: 37166...153 Så da er det jobbens ansvar mener du? Anonymkode: c0faa...dc0 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med dem som ikke har familie eller venninner de kan levere ungene sine til midt på natta? Det er ikke alle som har muligheten til å legge det ansvaret over på noen andre, fordi man selv må på jobb. Det er dine barn og dermed ditt ansvar, ikke venninnen din sitt. Anonymkode: 37166...153 Da får de finne en annen løsning. Kan hende de får finne en annen jobb med arbeidstider som passer barnepass? Det er deres barn og dermed deres ansvar, ikke jobben deres. Anonymkode: ee88b...903 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer jeg også på! 😅 derfor jeg tenker dette er rart! Anonymkode: fd6e5...1ea Hva svarte sjefen din da du spurte da? Anonymkode: 9523f...2b5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 Du kan ikke bare settes opp på ekstravakter uten å ha sagt ja til det. Og du skal vel ha 2 ukers varsel også. Ville sagt ifra på jobb om at du ikke kan ta ekstravakter som begynner 7, og at du selvsagt må få forespørsel om vaktene, ikke bare bli satt opp på de. Anonymkode: e8d01...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #10 Skrevet 5. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bare settes opp på ekstravakter uten å ha sagt ja til det. Og du skal vel ha 2 ukers varsel også. Ville sagt ifra på jobb om at du ikke kan ta ekstravakter som begynner 7, og at du selvsagt må få forespørsel om vaktene, ikke bare bli satt opp på de. Anonymkode: e8d01...6ba Det er ikke ekstravakt, det er en vakt i min turnus som er satt opp i boken på jobb kl 07.00 i stedet for 07.30. Jeg har kun dag-vakt som starter 07.30 i turnus. Jobber på sykehjem. Anonymkode: fd6e5...1ea
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #11 Skrevet 5. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bare settes opp på ekstravakter uten å ha sagt ja til det. Og du skal vel ha 2 ukers varsel også. Ville sagt ifra på jobb om at du ikke kan ta ekstravakter som begynner 7, og at du selvsagt må få forespørsel om vaktene, ikke bare bli satt opp på de. Anonymkode: e8d01...6ba Enig. Du må vite at du har fått vakten. Anonymkode: 0fe83...1e4
Gjest theTitanic Skrevet 5. august 2019 #12 Skrevet 5. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da er det jobbens ansvar mener du? Anonymkode: c0faa...dc0 Ta deg sammen. Tenk over tankegangen din og koble den til hvorfor færre vil ha barn... Så skal du være venninnen din evig takknemlig for muligheten du har til at hun tar barna for deg. Veldig få venninner ville gjort det. Folk flest har ikke denne muligheten. Og å dra opp barn 0400 er heller ikke greit. Dette kan ikke forventes av noen. Folk må kunne ha mulighet til å ta vare på barna sine selv. Sfo/bhg er åpent fra 0700-1700 og det er mer enn lang dag nok for barn i denne aldersgruppen.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. august 2019 #13 Skrevet 5. august 2019 Hva står i arbeidskontrakten din? Såvidt meg bekjent kan man ikke nekte å ta de vaktene man blir satt opp på? Jeg finner det også rart at du ikke selv kjenner din turnus og når de neste vaktene er. Men hvis det står i din kontrakt at arbeidstiden din er fra 07:30 så har du selvsagt en sak.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #14 Skrevet 5. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan de forlange jeg tar 07-vakter når, når alle dag-vaktene mine på min faste turnus begynner 07.30.?? Jobber kveld og helg ellers men har ingen 07.vakt i turnus. Det har hendt jeg har fått vakter uten at jeg har fått det med meg, så ringe de å lurer på hvor jeg er! En 07-vakt her og der sånn plutselig. Halvtimen er ganske avgjørende på at jeg får levert barna i bhg og SFO. Anonymkode: fd6e5...1ea Å være fagorganisert gir deg langt bedre hjelp og støtte enn å være på kvinneguiden i håp om å få hjelp. Her er det i tillegg altfor lite info til å vurdere noe som helst råd, svar om rettigheter etc. Anonymkode: fec96...267
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #15 Skrevet 5. august 2019 Hvis du er ansatt i kommunen så er du ansatt i en viss stillingsstørrelse, der turnus og vakter kan endres. Dette må du som alle andre forholde deg til. Anonymkode: a866e...f04
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #16 Skrevet 5. august 2019 Med mindre arbeidskontrakten sier at du skal begynne 07:30, så kan de sette deg opp fra 07 ja. Anonymkode: 29513...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå