Nooni Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Det er en grunn til at jeg sitter på KG og skriver klokken 05.00 - jeg er jetlagget. Reisen jeg var på nå var hyggelig, men på flyet hjem ble jeg sittende å tenke over alle stedene jeg har vært og hvilke reisemål som har gitt meg de største opplevelsene. Det var ikke denne. For meg var det Barcelona. Maten, folkene, alt jeg kunne oppleve ... Hvilket reisemål kan du aldri glemme? Begrunn det bedre enn meg ... 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 New York. Har vært i flere storbyer før, men nyc er noe helt annet! Alt er stort og menneskene der er noe for seg selv - veldig hyggelige og imøtekommende altså. Anonymkode: 45925...a90 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Er mange, men en av de er vel Kilimanjaro.✌🏾 Anonymkode: 0e58d...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 New York. Det må være verdens kuleste by. Myanamar/Burma. For et land, for et folk, for noen templer! Det var et eventyr! Anonymkode: 4dcad...96f 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Dubai! Hadde mange fordommer før reisen, mange rundt meg advarte meg pga kvinnesynet i landet samt jeg ble omtrent lovet at jeg havnet i fengslet om jeg hadde sex med min kjære. Dubai viste seg som en flott by med mange varme mennesker, god mat og ikke så skummelt som lovet😂 Menn gikk rundt på kjøpesenter og holdt i hendene, jeg kunne fint bruke kjole/shorts uten at det verken ble kommentert eller sett ned på, varmt, ekstremt rent både inne og ute og fine priser på mat, drikke og opplevelser! Kan varmt anbefales videre😊 Anonymkode: 161b8...086 3
Ripshagen Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 Key west, Flordia. New orleans, Emerald key, Bahamas, Island, Montenegro, Roma, Paris og New York. 2
Ripshagen Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Neste stopp er antarktisk, om jeg får ordnet det. 2
tirben Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 Vietnam! Elsker Hoi An, og liker også å være noen dager i Hanoi. 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 (endret) Ny-Ålesund, Rundreise -Hurtigruta, Island rundt m. telt -vinter, -Ålesund er fett utgangspunkt for dykking, fete vrak -Edit + undervannsnatur, Rødehavet for korallrev, Vestlandet for MC-Turer. Edit... BARE EN FAKTAOPPLYSNING... En Orkan ¨Spiser¨ Telt til frokost. -Må ha en plan for overlevelse etter det, -Serr, du kan glemme redning i vind på f.eks. 259 Km\t -i snitt. -Biler blåser bort, akkurat som bruer, Helikopter m.m.m. -Jærven Thermo og vann, + litt mat, -kart og kompass I MINISekk på kroppen, og gjærne Grave \ Steine ned reservetelt... Kniv + ¨teltplugg¨ -hugge deg fast om teltet reiser. Får ikke mere morro enn vi lager Sjæl. ... a. Endret 6. august 2019 av Sliten&kjørt52 Tillegsinfo. 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #10 Skrevet 5. august 2019 London. Jeg drømte om å dra på utveksling til London da jeg var 15, men det ble ikke noe av. Dro i London på kurs fra jobben og bodde der i ei uke da jeg var 26, og elsket det. Annen reise, Amalfi kysten i Italia, spesielt øya Ischia, og byen Sorrento. Hadde det bare så gøy. Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk skikkelig «meh» følelse av New York, og samme med Roma. Hadde for store forhåpninger kanskje. Anonymkode: 3cc58...0ae 4
Gjest Familytree Skrevet 5. august 2019 #11 Skrevet 5. august 2019 Jeg har aldri besøkt et annet land, men mitt er vakkert og har flotte landskap langt og bredt!😊
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #12 Skrevet 5. august 2019 Honolulu - Hawaii. Helt fantastisk fint der🥰 Anonymkode: b0ef9...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 Edinburgh. Koselig by,vakker natur,skottene i seg selv,og maten. Skal definitivt tilbake Anonymkode: 46a62...84e 5
Guidet Kvinne Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Jeg har ikke reist så mye, og kommer ikke på et eneste sted jeg aldri kan glemme pga stedet i seg selv. Det fineste jeg vet er en hytte i strandkanten på Hvaler en varm sommernatt. Jeg har hatt veldig fine turer til Barcelona, Roma, Berlin, London, Praha, Budapest, Stockholm, København, Paris, f.eks. Der kjenner jeg folk og har etterhvert lært meg byene å kjenne, men meh. Det fineste stedet er fortsatt Hvaler og Eidsbugarden i Jotunheimen. Av andre land vil jeg gjerne reise mer i er Georgia og resten av Kaukasus, India, Peru og Argentina. Buenos Aires vil jeg gjerne se mer av. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 Hele turen med den transsibirske jernbanen og alle stoppene våre underveis er noe jeg aldri kommer til å glemme. Anonymkode: 175b9...af7 1
Akhenaton Skrevet 6. august 2019 #16 Skrevet 6. august 2019 Brasil. Helt vanvittig rått. Jeg reiser ganske mye, har besøkt drøssevis av land, og oppholder meg ute av Norge ganske mange måneder i året. Og ingenting har vært større enn Brasil. Det er til å grine av, så bra er det. Men man må kunne lære seg litt portugisisk før man drar - nok til å i det minste ha enkle samtaler - og man må holde seg unna de mest rælete turiststrøkene som Natal osv. Og være positivt innstilt og genuint interessert. Og, joda, man bør være litt forsiktig også - Brasil byr på litt av hvert både på godt og vondt. Også må man ha litt tid på seg - i hvert fall noen uker. Da kan man få seg en opplevelse for livet. Varmt anbefalt. Mer intenst og fargerikt land og kultur skal man lete lenge etter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #17 Skrevet 6. august 2019 Istanbul! Første gangen på besøk i muslimsk land og fordommene mine var store. Gledet meg ikke i det hele tatt, så for meg sextrakassering, lort og dritt. Men det var noe helt annet...noe helt annet enn å gå på Grønland i Oslo. Har vært der 3 ganger, og jeg bare må tilbake igjen! Skulle veldig gjerne etablert meg der, det føltes som å komme hjem. Men hvordan da når du ikke er gift der eller kan språket osv? Anonymkode: 549a6...312 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #18 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Istanbul! Første gangen på besøk i muslimsk land og fordommene mine var store. Gledet meg ikke i det hele tatt, så for meg sextrakassering, lort og dritt. Men det var noe helt annet...noe helt annet enn å gå på Grønland i Oslo. Har vært der 3 ganger, og jeg bare må tilbake igjen! Skulle veldig gjerne etablert meg der, det føltes som å komme hjem. Men hvordan da når du ikke er gift der eller kan språket osv? Anonymkode: 549a6...312 Helt enig!! Fantastisk by. Ingen andre storbyer jeg har vært i har vært i nærheten. Anonymkode: 5adbc...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #19 Skrevet 6. august 2019 Dubrovnik ❤️ Folka var den beste delen. Skulle gjerne bodd der om det ikke var så ufattelig dårlig lønn, mye korrupsjon og at de aller fleste bare jobber der om sommeren. Anonymkode: 96555...b18 2
Blue Berry Skrevet 6. august 2019 #20 Skrevet 6. august 2019 Tripoli (Libya).. Urørt av turismen, flotte mennesker, flott medina med et stort jødekvartal, ingen som lurer deg, fantastisk mat, billig, herlig temp 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå