Gå til innhold

Hvor helsefarlig er solarium?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, The Kitten skrev:

Vi vet ikke TS. Jeg får farge veldig fort, men det er nok p.g.a gener...

Men angående det med å bli solbrent. Er det like farlig å bli det i solarium kontra i sola?

Anonymkode: 0f2e7...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg blir mer grå i solarium enn i vanlig sol, syns ikke solariumsfargen er like fin som den man får i sola.  Men så tar jeg aldri så mye solarium at jeg blir skikkelig brun da. Alle er bleke på vinteren så jeg bryr meg ikke nevneverdig, bruker selvbruningsdråper som jeg blander i dag eller nattkrem og selvbruning til kropp innimellom.

https://eleven.no/st-moriz-advanced-pro-tan-boosting-face-serum?gclid=Cj0KCQjwkK_qBRD8ARIsAOteukDz_8ACdS92u17huupB60NQRItzS30EBC1wpwpY08kWs656QWDpKNUaAjJgEALw_wcB#94111

Det har vel med type hud, pigmenter og hvilken mengde du soler deg.Fra naturen sin side, så har jeg litt farge selv på svarteste vinteren. Det er klart, naturlig soling er best. Hadde det ikke vært for psoriasisplagene jeg har, så hadde jeg nok kun tatt noen timer på våren. Selv om det er feil type UV stråler i et vanlig solarium, så hjelper det på. Det er litt for helsa sin del at jeg bruker solarium. Jeg har ordre fra legehold om å ut i sola som et tillegg til Metexbehandling.

Skrevet
7 timer siden, iskremm skrev:

Blir litt rød selv, men kan vel ikke kategoriseres som solbrenthet? Er jo det som er farlig. Men usikker på hva man legger i det, er det at men er paprika på kroppen?

Blir man rød har man 1 grads forbrenning og det er ikke bra, det er en grunn til at man ikke anbefaler at mennesker som er veldig lyse i huden ikke tar solarium. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, SupaWoman skrev:

Blir man rød har man 1 grads forbrenning og det er ikke bra, det er en grunn til at man ikke anbefaler at mennesker som er veldig lyse i huden ikke tar solarium. 

Vet du hvorfor man må ta 48t pause fra man tar solarium til neste solariumstime? Jeg tok igår rundt kl 21, og tenker å ta idag rundt 14-15. Vil det gå? 

Ikke noe solbrent eller slik.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvorfor man må ta 48t pause fra man tar solarium til neste solariumstime? Jeg tok igår rundt kl 21, og tenker å ta idag rundt 14-15. Vil det gå? 

Ikke noe solbrent eller slik.

Det er nok for at huden skal få hvile mellom øktene.

Skrevet
56 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er nok for at huden skal få hvile mellom øktene.

Ahh. Så det er ikke krise om man tar dagen etterpå?

Tok jo bare 10 min igår, er jo ikke mye å "hvile" huden for ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...