AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #21 Skrevet 5. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nå noen år siden jeg faktisk har reist på ferie nå da. Men om jeg husker riktig, var det rundt hver 2-3 dag i 2-3 uker før jeg reiste på ferie. Fikk ikke noe sinnsykt skille, men kom tilslutt til punktet hvor jeg kunne klare ~15 min uten å bli rød. Jeg glemmer aldri en gang jeg ble brent i ansiktet. Ferdig med eksamen, satt ute og gikk over svar med venner, det var overskyet men litt varmt. Vi satt der i rundt 1 time. Ble jeg rød? Jupp, illrød i ansiktet, selv om det var overskyet, og kun 1 time ute. Solarium før ferie, altså før ferie ute i verden der det mye sol, det har reddet meg mange ganger fra å bli rød. Kanskje det i teorien ikke gir noen beskyttelse, men min opplevelse er at det faktisk gjør det. Kanskje for meg som har null farge og grunnlag så gir det en liten beskyttelse som mange har naturlig 😅 vet ikke jeg, men jeg tror at det er mye farligere at sola brenner og ødelegger dna og celler enn at man har en liten periode det man tar litt solarium. Anonymkode: a6d3e...53f Så jeg kan ta solarium 3 ganger denne uka? Eller kan det påvirke føflekkene? Tar som sagt ikke noe solarium ellers. Anonymkode: 0f2e7...7eb
GulSitron Skrevet 5. august 2019 #22 Skrevet 5. august 2019 Da jeg hadde skikkelig mangel på vitamin D sa legen min at jeg skulle ta solarium en gang i uka. Ikke 30min liksom, men typ 10-15 min. De anbefaler vel de som jobber natt å ta solarium også fordi de ikke får like mye vitamin D som de som jobber på dagen og er litt ute i sola 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #23 Skrevet 5. august 2019 3 minutter siden, GulSitron skrev: Da jeg hadde skikkelig mangel på vitamin D sa legen min at jeg skulle ta solarium en gang i uka. Ikke 30min liksom, men typ 10-15 min. De anbefaler vel de som jobber natt å ta solarium også fordi de ikke får like mye vitamin D som de som jobber på dagen og er litt ute i sola Så solarium to ganger i uka er farlig? Jeg skal bare ta det for den ene uka jeg skal i bryllup, ikke noe mer etter det. Anonymkode: 0f2e7...7eb
GulSitron Skrevet 5. august 2019 #24 Skrevet 5. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så solarium to ganger i uka er farlig? Jeg skal bare ta det for den ene uka jeg skal i bryllup, ikke noe mer etter det. Anonymkode: 0f2e7...7eb Alt med måte. Var en periode jeg tok sol tre ganger i uka. Jeg lever riktignok enda, men om jeg får kreft senere eller ikke vil tiden vise. Utrolig vond og kjip måte å dø på i så fall
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #25 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, GulSitron skrev: Alt med måte. Var en periode jeg tok sol tre ganger i uka. Jeg lever riktignok enda, men om jeg får kreft senere eller ikke vil tiden vise. Utrolig vond og kjip måte å dø på i så fall Skal sies at føflekkreft har 90% overlevelse. Anonymkode: 0f2e7...7eb
aiba Skrevet 5. august 2019 #26 Skrevet 5. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal sies at føflekkreft har 90% overlevelse. Anonymkode: 0f2e7...7eb Kjente ei som døde av det men er regnet som innenfor overlevelse for hun levde 5 år etter. Men 13 år etter døde hun 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #27 Skrevet 5. august 2019 29 minutter siden, aiba skrev: Kjente ei som døde av det men er regnet som innenfor overlevelse for hun levde 5 år etter. Men 13 år etter døde hun Hvordan skjedde det? Tilbakefall? Anonymkode: 0f2e7...7eb
aiba Skrevet 5. august 2019 #28 Skrevet 5. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan skjedde det? Tilbakefall? Anonymkode: 0f2e7...7eb Spredde seg til lunger og hjernen
bittelillebolla Skrevet 5. august 2019 #29 Skrevet 5. august 2019 21 minutter siden, aiba skrev: Spredde seg til lunger og hjernen Stakkars 😞
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #30 Skrevet 5. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De lysbehandlingene er jo langt på nær like intense som solariumene. Anonymkode: 0f2e7...7eb Har du noen ganger hatt lysbehandling? Solarium er blåbær i forhold til lysbehandling Anonymkode: 9aeaa...a57
Bøtteballetten Skrevet 5. august 2019 #31 Skrevet 5. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De lysbehandlingene er jo langt på nær like intense som solariumene. Anonymkode: 0f2e7...7eb Det er motsatt. De mye mer intense enn vanlig solarium
Bøtteballetten Skrevet 5. august 2019 #32 Skrevet 5. august 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen ganger hatt lysbehandling? Solarium er blåbær i forhold til lysbehandling Anonymkode: 9aeaa...a57 Jeg tror ikke vedkommende kan ha hatt det nei. Etter mye om og men mht vurdering av hudtype, så startet jeg med 30 sekunders behandling 1 behandlingsdag. Det var sånn akkurat passe tid. Den 30 behandlingen var vel på ca 5 - 6 minutter. Jeg tåler fint en 30 min i vanlig solarium. Skulle jeg hatt 20 - 30 minutter i solariet hos hudlegen, enten hadde jeg vært hudløs eller vært fullstendig kremert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #33 Skrevet 5. august 2019 9 timer siden, aiba skrev: Spredde seg til lunger og hjernen Er ikke det veldig uvanlig? Står at 90% overlvever etter fem år. Anonymkode: 0f2e7...7eb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #34 Skrevet 5. august 2019 6 timer siden, Bøtteballetten skrev: Jeg tror ikke vedkommende kan ha hatt det nei. Etter mye om og men mht vurdering av hudtype, så startet jeg med 30 sekunders behandling 1 behandlingsdag. Det var sånn akkurat passe tid. Den 30 behandlingen var vel på ca 5 - 6 minutter. Jeg tåler fint en 30 min i vanlig solarium. Skulle jeg hatt 20 - 30 minutter i solariet hos hudlegen, enten hadde jeg vært hudløs eller vært fullstendig kremert. Hva tenker du om solarium da? Hvor farlig er det i dine øyne? Anonymkode: 0f2e7...7eb
Djungelvrål Skrevet 5. august 2019 #35 Skrevet 5. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om solarium da? Hvor farlig er det i dine øyne? Anonymkode: 0f2e7...7eb Det er som å si at burgere er farlig, hvor farlig er det i dine øyne? Noen kan spise junk og røyke hele livet og leve til de er 99 men så er det noen som også får lungekreft og tarmkreft av det og dør innen de fyller 50. Det er ekstremt individuelt. 1
aiba Skrevet 5. august 2019 #36 Skrevet 5. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det veldig uvanlig? Står at 90% overlvever etter fem år. Anonymkode: 0f2e7...7eb Hun overlevde etter 5 år, men døde etter 13
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #37 Skrevet 5. august 2019 9 minutter siden, aiba skrev: Hun overlevde etter 5 år, men døde etter 13 Men blir jo det samme. Om overlevelsen er 90% etter fem år, så er det uavhenig av om det er 5 eller 80 år. Anonymkode: 0f2e7...7eb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #38 Skrevet 5. august 2019 37 minutter siden, SupaWoman skrev: Det er som å si at burgere er farlig, hvor farlig er det i dine øyne? Noen kan spise junk og røyke hele livet og leve til de er 99 men så er det noen som også får lungekreft og tarmkreft av det og dør innen de fyller 50. Det er ekstremt individuelt. Tenker det samme. Tar du ofte solarium? Anonymkode: 0f2e7...7eb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #39 Skrevet 6. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kjempefarlig. Du kommer til å få hudkreft, brystkreft, livmorhalskreft, hjernesvulst og inngrodde tånegler bare ved tanken på å ta sol! Anonymkode: cf4a2...f84 Men likevel ikke like farlig som onani. Tenk å få hårete håndflater for resten av livet. Anonymkode: f808b...212
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #40 Skrevet 6. august 2019 12 timer siden, Bøtteballetten skrev: Hvis solarium er så farlig, hvordan kan hudleger anbefale lysbehandlinger ? Hehe ja jeg ble faktisk anbefalt av en lege å være i sola i baris i 15-20 minutter en del ganger før jeg smurte på noe solkrem i fjor etter at han fant at jeg hadde veldig lave D-vitamin nivåer. Og jeg har MYE føflekker og blitt anbefalt å få de sjekket hvert år av hudlege, og være forsiktig med solen.... Motstridende beskjeder... Anonymkode: f808b...212
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå