Gå til innhold

Hei, husker noen meg her inne? Krangel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En stor stor krangel med søstera mi nå. Fant ut at hun "eier" alle dåpsbildene mine også, bilder av kakebord, hva jeg fikk osv. Hun er ikke med på de engang og det er fra MIN dåp. Hun tok de bildene, så da er de hennes gjentar hun. Hun ba meg slutte å mase, og sa da får jeg hvertfall aldri scannet de. Hva skal jeg gjøre? Det er jo sikkert 100 bilder av meg/meg og pappaen min, besteforeldrene mine som IKKE ER HENNES... dåpen min osv... 

Screenshot_20190805_011222_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 18167...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren din er død, så det hadde vært veldig merkelig om de hadde kontakt 👻

Anonymkode: e35cf...868

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren din er død, så det hadde vært veldig merkelig om de hadde kontakt 👻

Anonymkode: e35cf...868

 

Screenshot_20190805_012929_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 18167...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Screenshot_20190805_012929_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 18167...1f3

Rart å skrive det uansett. "De har null kontakt nå".skal litt til å forveksle det og "de hadde ikke noe kontakt etter at han skiltes fra mamma" 

Syntes bare det skurrer

Anonymkode: e35cf...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner noe, halv-store-søsteren sitter og ruger på familiebilder fra ts sin dåp m.m, med bilder av ts og hennes familie, som halv-store-søsteren mener at ts ikke skal få, siden det er hun som har tatt bildene og dermed mener at de er hennes eiendom.

Ts vil naturlig nok ha disse bildene, da de er av henne og hennes familie, men halv-store-søsteren sier at de er hennes og at hun ikke vil gi de til ts.

Så jævlig kvalmt...

Anonymkode: 70d4c...023

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke da felles mamma? Er hun oppegående og kan gå inn å hjelpe deg å få tak i/lånt disse bildene? Evt andre i familien som kan megle? Jeg ser det jo litt som en maktdemonstrasjon at hun sitter med bildene og ikke engang lar deg få en kopi.

Hvis ikke, er det andre i familien som har bilder av deg og faren din som du kan få? Og så får du bare fase ut denne søsteren helt og la det gå...

Anonymkode: 5b077...079

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun tatt bildene er de hennes. Fotografen er eier av bildene

Anonymkode: 9ba01...d8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hun tatt bildene er de hennes. Fotografen er eier av bildene

Anonymkode: 9ba01...d8d

Men du evner ikke å ta inn over deg at det er flere aspekter med i saken her enn hvem som har tatt bildene?

Anonymkode: 70d4c...023

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun tatt bildene, er det hennes. Hvis dere da ikke lavde en avtale på forhånd om hun kunne ta noen bilder til deg fra dåpen.

Men når hun sier at det er hennes, så må du godta det. Du kan smile til henne og si at du gjerne ville hatt noen av dem, men at det er jo fint at du ((søster) har dem, da vet jeg jo at de er hos deg.

Skjønner ikke at du gidder å krangle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du evner ikke å ta inn over deg at det er flere aspekter med i saken her enn hvem som har tatt bildene?

Anonymkode: 70d4c...023

Det er ikke flere aspekter. Fotograf er eier av bildene. Sånn er det. 

https://www.haslien.no/hvem-eier-fotografiet-som-jeg-er-avbildet-pa/

Anonymkode: 9ba01...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, exictence said:

Har hun tatt bildene, er det hennes. Hvis dere da ikke lavde en avtale på forhånd om hun kunne ta noen bilder til deg fra dåpen.

Men når hun sier at det er hennes, så må du godta det. Du kan smile til henne og si at du gjerne ville hatt noen av dem, men at det er jo fint at du ((søster) har dem, da vet jeg jo at de er hos deg.

Skjønner ikke at du gidder å krangle igjen.

Hvordan kunne ts gi samtykke til at det ble tatt bilder av henne, siden ts var dåpsbarnet?

Men måten du ordlegger deg på i siste delen av innlegget forvirrer meg.

Kjenner du og TS hverandre, er det dere som er i familie?

Anonymkode: 70d4c...023

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din søster fikk ansvaret for å kjøpe kamera, ta bilder til dåp, betale for å fremkalle de og da hun flyttet ut stoppet moren deres henne i døra og sa «Vent! Her er dåpsbildene til lillesøster som du tok. Fant de nedstøvet på loftet, men du tok bildene så de er dine og du må ta de med deg til det nye hjemmet ditt». Høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: df65a...ee8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kunne ts gi samtykke til at det ble tatt bilder av henne, siden ts var dåpsbarnet?

Du har rett. Jeg skumleste og trodde Ts var moren. Da kunne hun ikke samtykke til det. Og det er klart at det er fotografen sine bilder. Hadde jeg vært fotografen, søsteren, og min søster så gjerne ville ha dem, så hadde jeg med glede gitt dem til henne. Men i dette tilfelle ville fotografen ha bildene sine selv, og da er det ikke noe å krangle om på det.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men måten du ordlegger deg på i siste delen av innlegget forvirrer meg.

Ikke meningen å forvirre deg, hadde bare lyst til å si mitt syn på saken.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du og TS hverandre, er det dere som er i familie?

Anonymkode: 70d4c...023

Nei, det vet du jo, jeg tok jo feil av hvem Ts var på bildene det var snakk om. Men det var ikke noe poeng i at jeg visste det. Jeg tar ikke parti med den ene eller andre på personlig plan. Objektivt sett er det fotografen som eier sine bilder. Om ikke her dåpsbarnet kunne gi samtykke, å vet du hva. Spiller vel ingen rolle. Er mange som ar bilder av dåp og andre anledninger. Er jo bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din søster fikk ansvaret for å kjøpe kamera, ta bilder til dåp, betale for å fremkalle de og da hun flyttet ut stoppet moren deres henne i døra og sa «Vent! Her er dåpsbildene til lillesøster som du tok. Fant de nedstøvet på loftet, men du tok bildene så de er dine og du må ta de med deg til det nye hjemmet ditt». Høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: df65a...ee8

Som barn hadde jeg egne fotoalbum med bilder jeg hadde tatt. Da jeg flyttet hjemnefra tok jeg selvsagt albumene med meg 

Anonymkode: 9ba01...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, exictence said:

Nei, det vet du jo, jeg tok jo feil av hvem Ts var på bildene det var snakk om.

Jeg visste jo ikke det før du skrev det, i samme innlegget som du skrev dette.

Du kjefter på meg for at jeg burde ha visst noe du ikke skrev før i det samme innlegget som du kjefter på meg for å ikke vite det...

Koko...

Anonymkode: 70d4c...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din søster fikk ansvaret for å kjøpe kamera, ta bilder til dåp, betale for å fremkalle de og da hun flyttet ut stoppet moren deres henne i døra og sa «Vent! Her er dåpsbildene til lillesøster som du tok. Fant de nedstøvet på loftet, men du tok bildene så de er dine og du må ta de med deg til det nye hjemmet ditt». Høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: df65a...ee8

Det var ikke sånn et foregikk. Moren stoppet henne ikke i døren og sa at hun måtte ta bildene med seg. Ut fra Ts så handlet det om at fotografen, søsteren, selv ville ha bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...