Ewisti Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Såvidt jeg forstår her inne så er det gratis å gifte seg i den kirken man hører til i forhold til hvor man har adresse. Min forlovede både døpte og konfirmerte seg i nabokirken, og har et ønske om å gifte seg der. Må man betale selv om han har tidligere "tilhørighet der"?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 40 minutter siden, Ewisti skrev: Såvidt jeg forstår her inne så er det gratis å gifte seg i den kirken man hører til i forhold til hvor man har adresse. Min forlovede både døpte og konfirmerte seg i nabokirken, og har et ønske om å gifte seg der. Må man betale selv om han har tidligere "tilhørighet der"? Det varierer mellom bispedømmene, tror jeg. Du får rett og slett bare ringe menigheten og spørre. Anonymkode: 7654b...7d8
NBA Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 46 minutter siden, Ewisti skrev: Såvidt jeg forstår her inne så er det gratis å gifte seg i den kirken man hører til i forhold til hvor man har adresse. Min forlovede både døpte og konfirmerte seg i nabokirken, og har et ønske om å gifte seg der. Må man betale selv om han har tidligere "tilhørighet der"? Vanligvis ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Bare å gå inn på nettsiden til den aktuelle kirken og sjekke det. Anonymkode: 6e936...a2e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Er det ikke sånn at jeg kan gifte meg gratis tveit kirke selv om "min" kirke er et annet sted i Kristiansand? Trodde det handla om kommunetilhørighet jeg 😅 Anonymkode: a8f9c...526
Belima Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 tps://www.nrk.no/sorlandet/store-prisforskjeller-pa-bryllup-1.11455568
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Du må normalt betale om du bor i et annet sogn, selv om man har hatt tilhørighet der tidligere. Han får neppe noe fritak for å være døpt og konfirmert der, kanskje hvis han har vært veldig aktiv i menigheten, men det høres jo ikke sånn ut. Det må jo komme både prest, organist og kirketjener på jobb når dere skal gifte dere, og det er ikke gratis. Anonymkode: 3888f...2c8 3
NBA Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han får neppe noe fritak for å være døpt og konfirmert der Det er helt normalt å få gifte seg gratis i kirken man er døpt og konfirmert...
addict Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 I Trondheim er det gratis innenfor tilhørende kommune.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #10 Skrevet 5. august 2019 I Oslo må man betale flere tusen for å gifte seg i Holmenkollen kapell dersom man egentlig sogner til en annen kirke. Anonymkode: baaea...957
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå