AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Vi er to voksne i en leilighet. Altså ingen barn eller dyr, sjelden besøk. Jeg innser at vi vasker gulvet svært sjeldent. Tør nesten ikke si hvor sjeldent, men la oss si at vi har bodd her i 2 år, og vi eier ikke vaskebøtte. Vi vasker alt annet altså, og har gått over med sånn ferdig våtmopp kanskje et par ganger hvert halvår. Men vi støvsuger regelmessig (hver uke), og jeg vasker med klut og vann på gulvet ved kjøkkenbenken. Men dette er vel ikke innafor? Anonymkode: de4b1...198 3
Nuttery Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 3-4 ganger per år. Og tipper 3/4 er på vinteren. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Du må bruke vann jevnlig også for å fjerne bakterier. De lukter. Anonymkode: 17d4f...d7d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 Når det trengs! Har et kjøkkengulv som det vises med en gang når det kommer flekker, så det vaskes ofte. Bad vaskes en gang i uka, stue ca 1 gang i mnd, soverom når det trengs. Er ingen nazi på vask, støvsuging er nok i massevis. Og det viktige er at benker og bord og kontaktflater er rene. Anonymkode: 491bc...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Ca 4-6 ganger i året. Anonymkode: 64e57...7e9 4
mintgrønn Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 (endret) Så å si aldri. Når jeg ser en flekk så fjerner jeg den med en klut. Endret 4. august 2019 av mintgrønn 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 Jeg tenker det er på tide at du kjøper vaskebøtte og får vaska gulvet.... Anonymkode: bb0af...15f 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 Varierer fra ca 1 gang per mnd til par ganger i året. Ser an bruk. Kjøkkengulv der man mister litt mat, smuler og vann hele tiden og gang de man drar inn sko som kan kan være dyreavføring, brunsnegl-gugge og alskens herligheter på trenger mye hyppigere vask enn et soverom som bare støver og står tomt store deler av dagen. Anonymkode: b5c46...86b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 Dere kødder, aldri? 2-3 ganger pr ÅR? ... ta en fuktig hvit serviett og gni den litt over gulvet? Jeg flytta nylig inn i en leilighet hvor fyren ikke gadd å ta flyttevask og ble informert om at gulvet ikke var vasket siden leiligheten var malt 6 år før. Jeg vaska lett vekk små malingflekker fra gulvet når jeg begynte, og selv om parketten SÅ rein ut så var vannet i bøtta så svart av støv at jeg måtte bytte vann 3 ganger... på en 80kvm leilighet. Anonymkode: cf4a5...141 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 Har tre etasjer. Inngang støvsuges hver dag og vaskes ca annenhver uke trapper: støvsuges hver uke og vaskes ca 1-2 ganger per mnd. midtetasje: stue: vaskes hver dag eller annenhverdag. Støvsuges hver dag/ annenhver dag kjøkken: Kjøkkengulv vaskes hver dag (har småbarn så bli gris etter måltider, selvom det blir mindre og mindre siden barna blir eldre og får mer av maten inn i munn 😂) støvsuges hver dag samme grunn som over. soverom: ca 1 gang per mnd, men kan gå to mnd også 🙈 bad: 1-2 ganger per uke. Anonymkode: 3f0e9...0b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 Ca 4-5 gang i året Anonymkode: 725ae...b9d 1
Lilje blomst Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har tre etasjer. Inngang støvsuges hver dag og vaskes ca annenhver uke trapper: støvsuges hver uke og vaskes ca 1-2 ganger per mnd. midtetasje: stue: vaskes hver dag eller annenhverdag. Støvsuges hver dag/ annenhver dag kjøkken: Kjøkkengulv vaskes hver dag (har småbarn så bli gris etter måltider, selvom det blir mindre og mindre siden barna blir eldre og får mer av maten inn i munn 😂) støvsuges hver dag samme grunn som over. soverom: ca 1 gang per mnd, men kan gå to mnd også 🙈 bad: 1-2 ganger per uke. Anonymkode: 3f0e9...0b7 Jobber du? 22
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #15 Skrevet 4. august 2019 Jeg glemte å si at badet er utenom, der vasker jeg ofte. Skrubber fuger og ligger på alle fire 😅 men stue og soverom får nesten utelukkende besøk av støvsugeren. Takk for tilbakemeldinger, skal ta en ordentlig runde nå. Anonymkode: de4b1...198 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 Svært sjelden. Støvsuger ofte, og tørker vekk flekker med en klut. I gangen har vi teppe som får seg regelmessig vask på 60 grader i maskin. Anonymkode: cc4be...ba1 2
NBA Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 Hvordan går det ikke ann å vaske gulvet? Før hund vasket vi en gang i uka, etter hund blir det gjerne 2-3. 2
Nerine_ Skrevet 5. august 2019 #19 Skrevet 5. august 2019 Iallefall en gang per uke, noen ganger to. Syns møkkete gulv er ufyselig.
NBA Skrevet 5. august 2019 #20 Skrevet 5. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er to voksne i en leilighet. Altså ingen barn eller dyr, sjelden besøk. Jeg innser at vi vasker gulvet svært sjeldent. Tør nesten ikke si hvor sjeldent, men la oss si at vi har bodd her i 2 år, og vi eier ikke vaskebøtte. Vi vasker alt annet altså, og har gått over med sånn ferdig våtmopp kanskje et par ganger hvert halvår. Men vi støvsuger regelmessig (hver uke), og jeg vasker med klut og vann på gulvet ved kjøkkenbenken. Men dette er vel ikke innafor? Anonymkode: de4b1...198 Hvorfor vasker dere ikke gulvene deres? Dere har jo tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå